Announcement

Collapse
No announcement yet.

Engine Fault! Reduced power. 520dA -08 175tkm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • katajha
    Newbiemmer
    • Oct 2013
    • 14
    • Finland

    Engine Fault! Reduced power. 520dA -08 175tkm

    Engine Fault! Reduced power.

    520dA -08 175tkm pukkaa ym. ilmoa ja pudottaa tehoja sekä muuttaa laatikon toimintaa.
    Satunnaisesti on on ilmennyt pitkin syksyä, saattaapi olla että moottoritielle kiihdyttäessä (kosteilla keleillä?), mutta muista varmasti…

    Nyt pohjoisen reissulla auto lähti kunnon pakkasyön jälkeen käyntiin kuin palmupuun alta. Tunnin ajelun jälkeen kiihdytettäessä vika pamahti tauluun, lähti pois, palasi taas ja pysyi perille saakka pari tuntia.
    Paluu reissulla sama homma, jonkun matkaa ajettua kiihdytyksessä ilmoitus tauluun, hävisi pois ja taas palautui kiihdytyksessä.

    Oulussa kaupungissa ajellessa ei edelleenkään tule vikaa päälle, vaikka hanaa antaisikin.

    Mikähän nyt sitten olisi vialla?

    Itse mietiskelin, josko hiukkasuodatin tukossa? Monesti kotiin tullessa on kyllä ollut kummat hajut ilmassa eli on kai polttanut, mutta ajelut on pääasiassa lyhyitä ja kaupungissa.

    Vikakoodeja ei ole luettu, pitänee etsiä Oulusta joku jolla vehkeet.
    E61 520d 3/2008
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by katajha View Post
    Engine Fault! Reduced power.

    520dA -08 175tkm pukkaa ym. ilmoa ja pudottaa tehoja sekä muuttaa laatikon toimintaa.
    Satunnaisesti on on ilmennyt pitkin syksyä, saattaapi olla että moottoritielle kiihdyttäessä (kosteilla keleillä?), mutta muista varmasti…

    Nyt pohjoisen reissulla auto lähti kunnon pakkasyön jälkeen käyntiin kuin palmupuun alta. Tunnin ajelun jälkeen kiihdytettäessä vika pamahti tauluun, lähti pois, palasi taas ja pysyi perille saakka pari tuntia.
    Paluu reissulla sama homma, jonkun matkaa ajettua kiihdytyksessä ilmoitus tauluun, hävisi pois ja taas palautui kiihdytyksessä.

    Oulussa kaupungissa ajellessa ei edelleenkään tule vikaa päälle, vaikka hanaa antaisikin.

    Mikähän nyt sitten olisi vialla?

    Itse mietiskelin, josko hiukkasuodatin tukossa? Monesti kotiin tullessa on kyllä ollut kummat hajut ilmassa eli on kai polttanut, mutta ajelut on pääasiassa lyhyitä ja kaupungissa.

    Vikakoodeja ei ole luettu, pitänee etsiä Oulusta joku jolla vehkeet.
    Aika turha arvailla ennen vikakoodin lukua. Ota yhteyttä vaikka nimimerkkiin kissvesala ja kysy ehtisikö koodit lukemaan.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #3
      Mahtaa olla yleisin syy tolle ettei railpaine jaksa seurata pyyntöä.
      Mullakin onnistuu koodinluku tuosta.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • katajha
        Newbiemmer
        • Oct 2013
        • 14
        • Finland

        #4
        Exautistin vehkeillä luettiin koodit: ahtopaine ei nouse. Ajettiin säätimen testiä, jumissa kohdalla 25 eikä liiku silmämääräisestikään. Naksuttaa kyllä selkeästi.

        Nyt taulussa 179tkm, turbo vaihdettu 154tkm kohdalla Kuopiossa kunnostettuun.

        Turbo pitäisi kuulemma nostaa pöydälle ja tutkia. Ei kuulemma ole säätimiä mitsun ahtimista mennyt, mutta voi olla karstoittunut lavat (?) kiinni. Jos näin, mistähän se sitten johtuu?

        Öljymäärä on pysynyt remontin jälkeisestä vaihdosta lähtien ylärajassa (19tkm).
        E61 520d 3/2008

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          #5
          Liian lyhyttä ajoa tai sitten ajettu liiankin nätisti. Volvoissa ollut vastaavia ongelmia diisseleissä. Ainut tapa oikeestaan ehkästä on pitää pääsääntönä että joka ajokerralla polkasee kunnolla niin että ahdot nousee.
          Karstaantumista voit toki ehkäistä egr-venttiilin tukkimisella.
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • katajha
            Newbiemmer
            • Oct 2013
            • 14
            • Finland

            #6
            korjattu

            Vähän kesti raportointi, mutta:
            Säädin oli ilmeisesti jotenkin oikosessa, toisesta turbosta irroitetulla alkoi toimimaan normaalisti ja kaikki häiriöt loppuivat, esim radio toimii moottori sammutettuna, ei akun kuvaa taulussa jne.
            E61 520d 3/2008

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎