Hellöy gurut!
Näitä dieselin vedot hukassa ketjuja löyty haulla sata ja kymmenen kappaletta, mutta vähän jokaisessa vikaa haettiin milloin mistäkin, niin ajattelin kysäistä ihan omaan ratsuun liittyen apuja. Eli autosta tuntuu olevan silloin tällöin vedot hukassa hyvin hetkellisesti jonka jälkeen taas toimii moitteetta. Varsinkin näin kylmällä ilmalla tehnyt seuraavanlaista: Kun pakilla lähtee aamulla parkista veks, niin monesti motti tukehtuu sammuksiin asti, jos ei ensin käynnistyksen jälkeen anna koneelle kaasua ennen liikkeelle lähtöä.
Eilen viimeisimpänä oireena keksi heittää vedot ihan kokonaan pois töihin lähtiessä. Motarille mennessä ei vieläkään koneessa minkäänlaisia tehoja ja tuntui, että rampilta kiihdyttäessä pitää itse hypätä työntämään, että auto kiihtyisi motarivauhtiin, ennen rampin loppua.
Tällä hetkellä hoppa taas toimii, kuin ei mitään olisi vialla. Vikakoodit lukaisin äsken ja DDE:ltä löytyi kunnioitettavan pitkä lista koodeja, joista yksikään ei aktiivinen. Lista näytti seuraavanlaiselta:
483D Throttle actuator increased emission
41AA Boost pressure sensor
3F03 Boost Pressure Sensor -Plausibility
4063 Atmospheric Pressure Sensor DDE- Plausibility Ref. Boost
480A DPF -Bank 1
481A DPF -Bank 1
4222 Glow Plug Cyl 2 - Activation Interrupted
3FF1 Air Flow Meter
Kovasti nuiden perusteella näyttää, ettei happi oikeen kulje koneessa. Mikäköhän tuon hengenahdistuksen mahtaa aiheuttaa?
Näitä dieselin vedot hukassa ketjuja löyty haulla sata ja kymmenen kappaletta, mutta vähän jokaisessa vikaa haettiin milloin mistäkin, niin ajattelin kysäistä ihan omaan ratsuun liittyen apuja. Eli autosta tuntuu olevan silloin tällöin vedot hukassa hyvin hetkellisesti jonka jälkeen taas toimii moitteetta. Varsinkin näin kylmällä ilmalla tehnyt seuraavanlaista: Kun pakilla lähtee aamulla parkista veks, niin monesti motti tukehtuu sammuksiin asti, jos ei ensin käynnistyksen jälkeen anna koneelle kaasua ennen liikkeelle lähtöä.
Eilen viimeisimpänä oireena keksi heittää vedot ihan kokonaan pois töihin lähtiessä. Motarille mennessä ei vieläkään koneessa minkäänlaisia tehoja ja tuntui, että rampilta kiihdyttäessä pitää itse hypätä työntämään, että auto kiihtyisi motarivauhtiin, ennen rampin loppua.
Tällä hetkellä hoppa taas toimii, kuin ei mitään olisi vialla. Vikakoodit lukaisin äsken ja DDE:ltä löytyi kunnioitettavan pitkä lista koodeja, joista yksikään ei aktiivinen. Lista näytti seuraavanlaiselta:
483D Throttle actuator increased emission
41AA Boost pressure sensor
3F03 Boost Pressure Sensor -Plausibility
4063 Atmospheric Pressure Sensor DDE- Plausibility Ref. Boost
480A DPF -Bank 1
481A DPF -Bank 1
4222 Glow Plug Cyl 2 - Activation Interrupted
3FF1 Air Flow Meter
Kovasti nuiden perusteella näyttää, ettei happi oikeen kulje koneessa. Mikäköhän tuon hengenahdistuksen mahtaa aiheuttaa?
Comment