Tervehdys,
Tuolla tekniikkapuolella oli aika hiljaista, niin kysyn täältä. Eli löytyisikö tietoa/arvauksia alla olevasta vikakoodista sekä sen vaikutuksesta. Bimmerforumilla pyörimisen jälkeen tulin siihen lopputulokseen, että 2. sylinterin hehkutulppa antaa vikakoodia mutta selviääkö koodista varsinainen vika. Auto käyttäytyy ja lähtee tulille normaalisti ilman sahaamista. Eli kädet rasvaan vai pelkkää ajoa?
Hehkut ja ohjainboksi vaihdettu n. kaksi vuotta/55.000 km sitten.
F E H L E R S P E I C H E R L E S E N
---------------------------------------
Datum : 11.01.2016 20:51:33
JobStatus: OKAY
Variante : D62M57A0.PRG
Version : 3.080
-------------------------------------------------------------------------------
ERGEBNIS : 1 Fehler im Fehlerspeicher!
-------------------------------------------------------------------------------
0x4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung
Fehlerhäufigkeit: 3
Logistikzähler : 40
1. Umweltsatz
Kilometerstand 187816 km
Motordrehzahl 799.89 1/min
Kühlmitteltemperatur 9.97 °C
Raildruck Ist 330.83 bar
Einspritzmenge 12.60 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 529.33 mg/Hub
Ladedruck Istwert 994.46 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 14.99 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Zustand der Glühanzeige 170.00 -
2. Umweltsatz
Kilometerstand 187920 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 27.03 °C
Raildruck Ist 0.00 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 994.46 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 11.73 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Zustand der Glühanzeige 101.00 -
Unterbrechung
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 42 22 64 06 00 00 03 28 5B B5 1D 3C 2A 20 54 65
00 5C 00 AA 5B C2 00 4D 00 00 00 65 00 48 00 65
================================================== =============================
Tuolla tekniikkapuolella oli aika hiljaista, niin kysyn täältä. Eli löytyisikö tietoa/arvauksia alla olevasta vikakoodista sekä sen vaikutuksesta. Bimmerforumilla pyörimisen jälkeen tulin siihen lopputulokseen, että 2. sylinterin hehkutulppa antaa vikakoodia mutta selviääkö koodista varsinainen vika. Auto käyttäytyy ja lähtee tulille normaalisti ilman sahaamista. Eli kädet rasvaan vai pelkkää ajoa?
Hehkut ja ohjainboksi vaihdettu n. kaksi vuotta/55.000 km sitten.
F E H L E R S P E I C H E R L E S E N
---------------------------------------
Datum : 11.01.2016 20:51:33
JobStatus: OKAY
Variante : D62M57A0.PRG
Version : 3.080
-------------------------------------------------------------------------------
ERGEBNIS : 1 Fehler im Fehlerspeicher!
-------------------------------------------------------------------------------
0x4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung
Fehlerhäufigkeit: 3
Logistikzähler : 40
1. Umweltsatz
Kilometerstand 187816 km
Motordrehzahl 799.89 1/min
Kühlmitteltemperatur 9.97 °C
Raildruck Ist 330.83 bar
Einspritzmenge 12.60 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 529.33 mg/Hub
Ladedruck Istwert 994.46 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 14.99 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Zustand der Glühanzeige 170.00 -
2. Umweltsatz
Kilometerstand 187920 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 27.03 °C
Raildruck Ist 0.00 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 994.46 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 11.73 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Zustand der Glühanzeige 101.00 -
Unterbrechung
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 42 22 64 06 00 00 03 28 5B B5 1D 3C 2A 20 54 65
00 5C 00 AA 5B C2 00 4D 00 00 00 65 00 48 00 65
================================================== =============================
Comment