Originally posted by Trolli666
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530D E61 /06' ei meinaa käynnistyä pakkasella
Collapse
X
-
Originally posted by Trolli666 View Post---> Käyn hakeen merkkiliikkeestä, kun nyt alkaa vaihtaan niin ei ehkä kannata yhden tiivisteen takia säästeleen.
Call
Send SMS
Call from mobile
Add to Skype
You'll need Skype CreditFree via Skype
Ja ihan saman värisetkin olivat, eikä kyllä nuin äkkiseltään mitään eroa. Silloin voi sanoa että vitutti...F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by Trolli666 View PostMoi,
Mulla on 530D vm. 2006 johon on vaihdettu 100mAh akku viime vuonna.
Ongelma on että autoa ei meinaa saada millään käyntiin näillä kovilla pakkasilla. Akusta ei jää kiinni, se jaksaa yrittää muttei vaan meinaa syttyä, ongelma alkaa kun on yli 15 astetta pakkasta, ei vaikuta vaikka auto olisi 3 tuntia johdon perässä.
Mietin aluksi voiko vika olla huonossa dieselissä? Tankkasin joulun tienoilla tankin piripintaan Shellin kylmäasemalta diesel-pumpusta missä luki "talvi" ja mietin ongelmien alkaessa, josko se oli jotain "välikelin-sontaa" ja suodatettavuus -20 saakka? Nyt olen pariin kertaan saanut laitettua lisää yli -30 kestäjää litkua yhteensä n. 20 litraa.
Viikko sitten -28 asteessa ei lähtenyt, ei luvannut kertaakaan, kun pari minuuttia yritin. Tänään -26 lähti todella vaivoin n. 30 sekunnin yrittämän jälkeen ekana varmaan 10 sekuntia ilman mitään lupausta ja sitten 3-4 kertaa lupaili vaivalloisesti ja sitten lopulta lähti käyntiin.
Kun auton saa "raiskattua" käyntiin, ilmoittaa heti "coolant level too low" tehnyt 3 kertaa ko. herjan kun on saanut -20/-25 asteessa sen käyntiin, alemmilla n. 10-15 asteen pakkasilla ei herjaa mitään. Nyt katsoin jäähdytysnesteen koneen ollessa kylmä ja onhan reilusti alle minimin.
Veljellä oli samanlainen herja 330D koneen kanssa ja siellä oli jokin pieni "rele" rikki joka vaihdettiin. Ei nyt vaan muistanut mikä olis silloin ollut kyseessä.
Alan vahvasti olla sitä mieltä ettei dieselissä ole vikaa, vaan jossain muualla, mutta lienee parasta viedä letkunperään analyysiin?
Kyllähän auton pitäis suht. koht. normaalisti lähteä vielä -20 asteessa käyntiin jos akkukin on aivan uusi ja iso.
Mietin lisäksi onko tuolla moottorinlämmittäjällä ja jäähdytysnesteen "karkaamisella" jokin syy yhteys? Kun autoon asennettiin moottorinlämmitin herjasi se melkein heti sen jälkeen nesteistä, muttei ole sen koommin ainetta lisätty (ellei sitten huollon yhteydessä ole?)Jarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
Comment
-
-
Originally posted by Trolli666 View Post
Viikko sitten -28 asteessa ei lähtenyt, ei luvannut kertaakaan, kun pari minuuttia yritin. Tänään -26 lähti todella vaivoin n. 30 sekunnin yrittämän jälkeen ekana varmaan 10 sekuntia ilman mitään lupausta ja sitten 3-4 kertaa lupaili vaivalloisesti ja sitten lopulta lähti käyntiin.Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Ex. E81 118d LCI Bluewater
Comment
-
-
Originally posted by JarnoE36 View PostAika hyvin jaksaa näköjään uudehko akku pyörittää jos puolen minuuttia jaksaa startata. Minulla meinaa hyytyä parissa sekunnissa -20 pakkasessa ja alle vuoden vanha 90ah akku täydessä latingissa ja motti lämmityksessä. Minulla taitaa olla startti menossa.. Itsekin ajattelin hehkuja mutta ne on vasta uusittu ja ei hälyjä.
Comment
-
Comment