Liikkeessä asennettiin autoon webaston thermo top evo + thermo call 4. Ongelmana olisi seuraavanlainen. Elikkäs näillä 15-30 asteen pakkasilla webasto pyörinyt parhaimmillaan jo 45 min putkeen ja hytti tuntuu viileältä. Tai on se hiukan ehkä lämmennyt mutta aamulla on silti autossa palellut. Piilovalikon lämmöistä + webaston softasta olen seurannut moottorin lämpöjä niin siinä 50-60 asteen tienoilla pyörii eli moottori kumminkin lämpenee. Ohjeistuksen mukaan auton sammuttaessa pitää kääntää manuaali puhallukset päälle (noin puolessa välissä pitänyt) ja lämmöt täysille. Autossa siis laajennettu ilmastointi. Onko noissa mun säädöissä jotain vikaa vai mikä siinä mättää ku hytti on kylmä? Luulis jo noilla lämmitys ajoilla saavan lämpöä hyttiin? Ajossa kumminkin weban päällä ollessa saan ne lämmöt reiluun 70 asteeseen eli ei tarpeeksi korkealle mutta hytissä tarkenee. EGR termarin vaihdoin ja ensiviikolla menee vielä päätermari vaihtoon niin voiko vika olla siinä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535d 07 webasto probleema
Collapse
X
-
Liikkeessä asennettiin autoon webaston thermo top evo + thermo call 4. Ongelmana olisi seuraavanlainen. Elikkäs näillä 15-30 asteen pakkasilla webasto pyörinyt parhaimmillaan jo 45 min putkeen ja hytti tuntuu viileältä. Tai on se hiukan ehkä lämmennyt mutta aamulla on silti autossa palellut. Piilovalikon lämmöistä + webaston softasta olen seurannut moottorin lämpöjä niin siinä 50-60 asteen tienoilla pyörii eli moottori kumminkin lämpenee. Ohjeistuksen mukaan auton sammuttaessa pitää kääntää manuaali puhallukset päälle (noin puolessa välissä pitänyt) ja lämmöt täysille. Autossa siis laajennettu ilmastointi. Onko noissa mun säädöissä jotain vikaa vai mikä siinä mättää ku hytti on kylmä? Luulis jo noilla lämmitys ajoilla saavan lämpöä hyttiin? Ajossa kumminkin weban päällä ollessa saan ne lämmöt reiluun 70 asteeseen eli ei tarpeeksi korkealle mutta hytissä tarkenee. EGR termarin vaihdoin ja ensiviikolla menee vielä päätermari vaihtoon niin voiko vika olla siinä?
Oletko kokeillut puhaltaako se tuulilasille kun auto on sammuksissa ja webasto päällä? Toimiiko tuulilasiläpän lin-katkaisurele varmasti. Sekin selittäisi paljon jos läpät olisi jostain syystä kiinni.
Tai sitten se on letkutettu itse niin että kierto meneenkin ensin moottoriin ja sitten vasta hytin kennolle, mahdollisuuksia on yhtä paljon kuin asentajia-F10 520d -11
Esys & Ista -d
Comment
-
-
Originally posted by Nube View PostKahan ohjeen mukaan webasto letkutetaan autossasi niin että kiertosuunta webaston vesipumpulta lähtien on webaston lämmönvaihdin - auton vesiventtiili - hytti - moottori ja taas webaston pumpulle. Kyllä se pitäisi tällä kaavalla lämmetä, ainakin minun asentamat on lämmenneet.
Oletko kokeillut puhaltaako se tuulilasille kun auto on sammuksissa ja webasto päällä? Toimiiko tuulilasiläpän lin-katkaisurele varmasti. Sekin selittäisi paljon jos läpät olisi jostain syystä kiinni.
Tai sitten se on letkutettu itse niin että kierto meneenkin ensin moottoriin ja sitten vasta hytin kennolle, mahdollisuuksia on yhtä paljon kuin asentajia-E60 535d -07
-Audi A4 1.8T quattro B6 (Kauppakassi)
Comment
-
-
Eikös jälkiasennuswebastoissa noi suuttimet puhalla siinä asennossa, mihin ne on sammutettaessa auto jäänyt?
Audissa pystyy ohjelmoimaan suuttimet kääntymään esim. tuulilasille puhaltamaan.
Voisko olla että lämmintä periaatteessa tulee myös kabiiniin muttei ns. oikein? Jää tuntumaan kylmältä?
Comment
-
-
Läpät jää siihen asentoon jossa ne ennen virran katkaisua on, sillä +15 jänniteohjattu rele katkaisee läppien lin-verkon. Virallinen ohje taisi olla että puhalluksen suunnaksi huurteenpoisto (tuulilasille) ja lämpötila kuumalle ennen auton sammutusta. Autossa on kyllä vesiventtiilit mutta ne on virrattomana auki. Oletko säätänyt lämpötilan kuumimpaan asentoon? En tiedä, mutta epäilisin että siellä on sekoitusläppä lämpötilan säätöön lisäksi.-F10 520d -11
Esys & Ista -d
Comment
-
-
Ensiksi kannattaa katsoa moottorin lämmöt ajaessa pakkasella. Pitäisi olla välillä 88-92, 85 vielä menettelee. Jos on matalampi niin vaihdellaan termareita niin kauan ettei ole. Jos joku termari vuotaa niin weban tuottama lämpö menee jäähdyttimen kautta harakoille. Testerillä voisi katsoa myös lämppärin kennon lämpötilan, jos kennolla on kuuma ja puhallin pyörii niin syy lämpenemättömyyteen on väärään asentoon jäänyt raitisilmaläppä, joko vikana tai ns. ominaisuutena-> ohjauspuolen ongelmat voi välttää suuntaamalla puhallus ylös ja kääntämällä lämpösäädöt täysille ennen sammutusta ja odottamalla hetken aikaa myös että läpät ovat varmasti ehtineet kääntyä ennen kuin katkaisee virrat.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostEnsiksi kannattaa katsoa moottorin lämmöt ajaessa pakkasella. Pitäisi olla välillä 88-92, 85 vielä menettelee. Jos on matalampi niin vaihdellaan termareita niin kauan ettei ole. Jos joku termari vuotaa niin weban tuottama lämpö menee jäähdyttimen kautta harakoille. Testerillä voisi katsoa myös lämppärin kennon lämpötilan, jos kennolla on kuuma ja puhallin pyörii niin syy lämpenemättömyyteen on väärään asentoon jäänyt raitisilmaläppä, joko vikana tai ns. ominaisuutena-> ohjauspuolen ongelmat voi välttää suuntaamalla puhallus ylös ja kääntämällä lämpösäädöt täysille ennen sammutusta ja odottamalla hetken aikaa myös että läpät ovat varmasti ehtineet kääntyä ennen kuin katkaisee virrat.-E60 535d -07
-Audi A4 1.8T quattro B6 (Kauppakassi)
Comment
-
-
Comment
-
Comment