Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d 07 webasto probleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lamppuuu
    Bimmer Rookie
    • Jul 2015
    • 31
    • Hankasalmi

    535d 07 webasto probleema

    Liikkeessä asennettiin autoon webaston thermo top evo + thermo call 4. Ongelmana olisi seuraavanlainen. Elikkäs näillä 15-30 asteen pakkasilla webasto pyörinyt parhaimmillaan jo 45 min putkeen ja hytti tuntuu viileältä. Tai on se hiukan ehkä lämmennyt mutta aamulla on silti autossa palellut. Piilovalikon lämmöistä + webaston softasta olen seurannut moottorin lämpöjä niin siinä 50-60 asteen tienoilla pyörii eli moottori kumminkin lämpenee. Ohjeistuksen mukaan auton sammuttaessa pitää kääntää manuaali puhallukset päälle (noin puolessa välissä pitänyt) ja lämmöt täysille. Autossa siis laajennettu ilmastointi. Onko noissa mun säädöissä jotain vikaa vai mikä siinä mättää ku hytti on kylmä? Luulis jo noilla lämmitys ajoilla saavan lämpöä hyttiin? Ajossa kumminkin weban päällä ollessa saan ne lämmöt reiluun 70 asteeseen eli ei tarpeeksi korkealle mutta hytissä tarkenee. EGR termarin vaihdoin ja ensiviikolla menee vielä päätermari vaihtoon niin voiko vika olla siinä?
    -E60 535d -07
    -Audi A4 1.8T quattro B6 (Kauppakassi)
  • Pola
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 64
    • Hamina

    #2
    Ei se koppi oikein noilla ns. tarvike-webastoilla lämpeekään, kaikki lämpö jää sinne moottoriin.
    E60 530 xdA -06

    Comment

    • Lamppuuu
      Bimmer Rookie
      • Jul 2015
      • 31
      • Hankasalmi

      #3
      No joo ei se nyt tietenkää haittaa vaikka sinne moottoriin jää lämpöi mut tietenki ois olettanu ku weban hommaa että myös hytti lämpee.
      -E60 535d -07
      -Audi A4 1.8T quattro B6 (Kauppakassi)

      Comment

      • jjanii
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 629
        • joensuu

        #4
        Täällä sama ongelma.. Orkkis webasto, sisälle tulee korkeintaan ihan haaleaa ilmaa ja moottori lämpeää 30 asteiseksi vaikka ei ole modattu moottoria lämmittäväksi. Mielummin menisin lämpimään autoon mutta selvää vikaa en ole löytänyt. Mitään vikakoodia ei anna

        Comment

        • Nube
          Bimmer Rookie
          • Dec 2014
          • 44
          • Seinäjoki

          #5
          Liikkeessä asennettiin autoon webaston thermo top evo + thermo call 4. Ongelmana olisi seuraavanlainen. Elikkäs näillä 15-30 asteen pakkasilla webasto pyörinyt parhaimmillaan jo 45 min putkeen ja hytti tuntuu viileältä. Tai on se hiukan ehkä lämmennyt mutta aamulla on silti autossa palellut. Piilovalikon lämmöistä + webaston softasta olen seurannut moottorin lämpöjä niin siinä 50-60 asteen tienoilla pyörii eli moottori kumminkin lämpenee. Ohjeistuksen mukaan auton sammuttaessa pitää kääntää manuaali puhallukset päälle (noin puolessa välissä pitänyt) ja lämmöt täysille. Autossa siis laajennettu ilmastointi. Onko noissa mun säädöissä jotain vikaa vai mikä siinä mättää ku hytti on kylmä? Luulis jo noilla lämmitys ajoilla saavan lämpöä hyttiin? Ajossa kumminkin weban päällä ollessa saan ne lämmöt reiluun 70 asteeseen eli ei tarpeeksi korkealle mutta hytissä tarkenee. EGR termarin vaihdoin ja ensiviikolla menee vielä päätermari vaihtoon niin voiko vika olla siinä?
          Kahan ohjeen mukaan webasto letkutetaan autossasi niin että kiertosuunta webaston vesipumpulta lähtien on webaston lämmönvaihdin - auton vesiventtiili - hytti - moottori ja taas webaston pumpulle. Kyllä se pitäisi tällä kaavalla lämmetä, ainakin minun asentamat on lämmenneet.

          Oletko kokeillut puhaltaako se tuulilasille kun auto on sammuksissa ja webasto päällä? Toimiiko tuulilasiläpän lin-katkaisurele varmasti. Sekin selittäisi paljon jos läpät olisi jostain syystä kiinni.

          Tai sitten se on letkutettu itse niin että kierto meneenkin ensin moottoriin ja sitten vasta hytin kennolle, mahdollisuuksia on yhtä paljon kuin asentajia
          Last edited by Nube; 24-01-2016, 09:51. Reason: kirjoitusvirhe korjattu
          -F10 520d -11
          Esys & Ista -d

          Comment

          • Lamppuuu
            Bimmer Rookie
            • Jul 2015
            • 31
            • Hankasalmi

            #6
            Originally posted by Nube View Post
            Kahan ohjeen mukaan webasto letkutetaan autossasi niin että kiertosuunta webaston vesipumpulta lähtien on webaston lämmönvaihdin - auton vesiventtiili - hytti - moottori ja taas webaston pumpulle. Kyllä se pitäisi tällä kaavalla lämmetä, ainakin minun asentamat on lämmenneet.

            Oletko kokeillut puhaltaako se tuulilasille kun auto on sammuksissa ja webasto päällä? Toimiiko tuulilasiläpän lin-katkaisurele varmasti. Sekin selittäisi paljon jos läpät olisi jostain syystä kiinni.

            Tai sitten se on letkutettu itse niin että kierto meneenkin ensin moottoriin ja sitten vasta hytin kennolle, mahdollisuuksia on yhtä paljon kuin asentajia
            No webastoon erikoistuneessa liikkeessä asennus tapahtunu niin luulis että kaikki ois ok. Kyllä sieltä tuulilasin rööreistä tulee ilmaa. Mutta mitä eroa siinä on onko puhallukset ja lämpötilasäätö automaatilla vai ei? Tosiaan sieltä tuli jotkut webaston ohjeet että manuaali puhallukset ja lämmöt täysille. Vaikka oon nyt kokeillut eri puhallin nopeuksia auton sammuttaessa niin tuntuu että hytti vaan meinaa olla kolea.
            -E60 535d -07
            -Audi A4 1.8T quattro B6 (Kauppakassi)

            Comment

            • Hakkapeliitta
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 552
              • P-Sawo

              #7
              Eikös jälkiasennuswebastoissa noi suuttimet puhalla siinä asennossa, mihin ne on sammutettaessa auto jäänyt?
              Audissa pystyy ohjelmoimaan suuttimet kääntymään esim. tuulilasille puhaltamaan.

              Voisko olla että lämmintä periaatteessa tulee myös kabiiniin muttei ns. oikein? Jää tuntumaan kylmältä?

              annetaan BMW-osaa

              Comment

              • Nube
                Bimmer Rookie
                • Dec 2014
                • 44
                • Seinäjoki

                #8
                Läpät jää siihen asentoon jossa ne ennen virran katkaisua on, sillä +15 jänniteohjattu rele katkaisee läppien lin-verkon. Virallinen ohje taisi olla että puhalluksen suunnaksi huurteenpoisto (tuulilasille) ja lämpötila kuumalle ennen auton sammutusta. Autossa on kyllä vesiventtiilit mutta ne on virrattomana auki. Oletko säätänyt lämpötilan kuumimpaan asentoon? En tiedä, mutta epäilisin että siellä on sekoitusläppä lämpötilan säätöön lisäksi.
                -F10 520d -11
                Esys & Ista -d

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Ensiksi kannattaa katsoa moottorin lämmöt ajaessa pakkasella. Pitäisi olla välillä 88-92, 85 vielä menettelee. Jos on matalampi niin vaihdellaan termareita niin kauan ettei ole. Jos joku termari vuotaa niin weban tuottama lämpö menee jäähdyttimen kautta harakoille. Testerillä voisi katsoa myös lämppärin kennon lämpötilan, jos kennolla on kuuma ja puhallin pyörii niin syy lämpenemättömyyteen on väärään asentoon jäänyt raitisilmaläppä, joko vikana tai ns. ominaisuutena-> ohjauspuolen ongelmat voi välttää suuntaamalla puhallus ylös ja kääntämällä lämpösäädöt täysille ennen sammutusta ja odottamalla hetken aikaa myös että läpät ovat varmasti ehtineet kääntyä ennen kuin katkaisee virrat.

                  Comment

                  • Lamppuuu
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2015
                    • 31
                    • Hankasalmi

                    #10
                    Originally posted by WSE1 View Post
                    Ensiksi kannattaa katsoa moottorin lämmöt ajaessa pakkasella. Pitäisi olla välillä 88-92, 85 vielä menettelee. Jos on matalampi niin vaihdellaan termareita niin kauan ettei ole. Jos joku termari vuotaa niin weban tuottama lämpö menee jäähdyttimen kautta harakoille. Testerillä voisi katsoa myös lämppärin kennon lämpötilan, jos kennolla on kuuma ja puhallin pyörii niin syy lämpenemättömyyteen on väärään asentoon jäänyt raitisilmaläppä, joko vikana tai ns. ominaisuutena-> ohjauspuolen ongelmat voi välttää suuntaamalla puhallus ylös ja kääntämällä lämpösäädöt täysille ennen sammutusta ja odottamalla hetken aikaa myös että läpät ovat varmasti ehtineet kääntyä ennen kuin katkaisee virrat.
                    Nyt näillä -5 pakkasilla moottorin lämmöt oli n.74-83. Egr termari vaihdettu mutta huomenna vielä pää termari niin jos sillä sais lämmöt korkeemmalle. Toivotaan että se myös auttaa webaston ongelmaan. Nyt oli automatiikka päällä sammuttaessa ja lämmöt +22 niin noin puolen tunnin lämmityksellä autossa oli jo ihan mielyttävä lämpö. Mut kovemmilla pakkasilla ei meinaa jaksaa lämmittää sisätiloja.
                    -E60 535d -07
                    -Audi A4 1.8T quattro B6 (Kauppakassi)

                    Comment

                    • Lamppuuu
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2015
                      • 31
                      • Hankasalmi

                      #11
                      Autossa siis tämän näköinen paneeli. Asentajan mukaan lämpötila säätöjen rullissa olevat painikkeet molemmat päälle. Lämpötilat täysille molemmista ja keskimmäisestä rullasta puhallus noin puoleen väliin. Eli onko nämä säädöt oikein?
                      Attached Files
                      Last edited by Lamppuuu; 25-01-2016, 11:40.
                      -E60 535d -07
                      -Audi A4 1.8T quattro B6 (Kauppakassi)

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎