.....
.
Collapse
X
-
Originally posted by 325E View PostOnhan niissä eroja aikoinaan oli DelgoRemy ja Lugas latureita jotka olivat jo huonomaineisia ja myöskin huonoksi todettu käytännössä rakenteeltaan, kuten myöskin tuo Valeo 170A bemarin orginaali laturi E60 530D:ssä. Joka tosiaan poikkeaa rakenteeltaan Boschista ja jos haluaa vaihtaa laakerit Valeoon niin pitää juottaa 3-kenttäkäämiä auki ja jota Boshcissa ei tarvitse tehdä. Kuten sanoin, laatu vastaan Ranskalainen ja Saksalainen...
Eroja on rakenteessa käämien osalta ja myöskin lataussäädin on erilainen myös rakenne ja elokroniselta puolelta ja olemme saaneet lukea paljon kun Valeo laturiin on vaihdettu vain hiilet niin usein on ollut myös vika itse säädinosassa. Tästä pääteltynä ns. säädinvikojen suuruus on huomattavasti isompaa luokkaa, mitä olen Bosheissa tavannut 35-vuoden autoharrastukseni ajalla. Näkäjään sama linjaus pätee Ranskalaiseen laatuun ja sen toteutettuun tekniikkaan oli se sitten kymmeniä vuosia vanha Ranskalainen laturi, eli voidaan käyttää vertausta.... Ford ei muutu vaikka voissa paistaisi, siis samaa voi sanoa heidän hajuvesi latureistaan Valeosta.
Ranskassa tehdään patonkeja,viiniä,skoottereita ja Relluja sekä Citroneja. Sakasassa tehdään autoja BMW niin eiköhän se laturinkin laatu ole silloin samaa luokkaa. Niin en tiedä tuosta varaosat24.fi latureiden laadusta siksi sitä tiedustelenkin teiltä. Silti uskon,että tuo korjattu Bosch 170A laturi on tehty tosiaan orginaalin Boschin runkoon, se on silloin, aina parempi kuin Valeo joka on Rellun orginaali laturi merkki. Onko kellään tietoa tuon varaosat24.fi firman luotettavuudesta yms.
Niin en laske Valeota BMW OEM laaduksi, koska aina bemarissa on ollut pääsääntöisesti Bosch laturi, nyt uskon tuon Valeo merkin olevan tehtaan vihe säästölinja
joka ei ole enää laadun tae ja merkki siitä mitä taas Bosch on.
Olisko kukaan muu tilaamassa sieltä Bosch 170A laturia no: 0 986 080 350, niin jos joku osaisi toimia oikein tilausten tekemisessä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Autonvaraosat24.fi on käsittääkseni ihan luotettava putiikki, josta uskaltaa tilata. Tämä kokemus kaverin kautta joka on muutamia kertoja sieltä tilaillut.
Eli ilmeisesti heidän laturit ovat kunnostettuja?
Joo ei itellä ole kokemusta noista latureista sen enempää, mutta se mitä tuohon 318d:n valeoon +260tkm kilsoilla sai hiilet vaihtaa, niin tuntui muuten rakenteeltaan mielestäni ihan jäpäkältä kamppeelta, kuoret, laakerointi, hihnapyörä yms.. Totta on, että ne käämilangat pitää valeosta juottaa irti tai irroittaa kuten tässä opasvideossa: https://www.youtube.com/watch?v=f56-26I6idc -että saa kuoret auki ja liukurengaskokoonpanon tai laakerit vaihdettua. Kuten 325E sanoi, tuossakin videossa kaveri kyllä käskee tarkastaa tuolta laturin sisältä jotain "tyyppivikaa", itelle jäi epäselväksi, mitä siinä ronkittiin staattoria vai roottoria, enkä selvittänyt kun kyseistä vikaa esiintyi ainoastaan 125A Valeon latureissa ja oma oli 150A. Oma tuli kyllä kuntoon hiilten vaihdolla, saa nähdä kauanko jännitesäädin tai sen komponentit pelittää, mutta toistaiseksi ainakin.. On taloudessa varmaan sitten semmonen 170A valeokin e61:ssä, että en tiedä liekö siinä jotain "tyyppivikoja" mutta tuntuu vaan, että onko mikään merkki BMW tai Bosch:kaan enää niin rautaista laatua, että varta vasten semmoista kannattaisi alkaa autoon laittamaan. No saahan sitä laittaa jos tykkää, en kommentoi sitä kun en tiedä, mutta sen tiedän, että saksassa valmistetuissa BMW:ssäkin voi olla vikoja ja tyyppivikoja varsinkin nykyäänja varmaan Boschinkin tuotteissa. Voihan Valeot olla vielä huonompia, mutta ite kyllä ajattelin vaan hiilet vaihtaa tuohon 170A valeoon jo etukäteen nyt 240tkm kilsoilla, ne varmaan on kohta loppu.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostAsiaa puhut, toki ero voi olla pieni mutta silti Boschin eduksi varmasti. Niin löysin toisen laturi toimittajan tuon mainitsemani varaosat24.fi sivun lisäksi löytyi Autodog.fi jossa em. Bosch laturin hinta oli Autodog.fi 309€ ja tuossa edellisessä Varaosat24.fi 324€. Hokasin käyttää yritystä eli itse laturin hinnaksi sain alennusta ja hinnaksi muodostui 249,19€ ja 300€ ostosta on toimitus 0€. Tuohon lisätään Pantinhinta 100€ joten loppuhinnaksi Bosch 170A laturille no:0 986 080 350 jäi kaikkine kuluineen 354,14€. Joten kannattaa käyttää jotakin firmaa niin saa alennusta ja loppuhinnasta päätellen ei vanhaa kannata edes lähettää Berliiniin koska Suomen rahtien hinnat on maailman kalleimmat."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostAsiaa puhut, toki ero voi olla pieni mutta silti Boschin eduksi varmasti. Niin löysin toisen laturi toimittajan tuon mainitsemani varaosat24.fi sivun lisäksi löytyi Autodog.fi jossa em. Bosch laturin hinta oli Autodog.fi 309€ ja tuossa edellisessä Varaosat24.fi 324€. Hokasin käyttää yritystä eli itse laturin hinnaksi sain alennusta ja hinnaksi muodostui 249,19€ ja 300€ ostosta on toimitus 0€. Tuohon lisätään Pantinhinta 100€ joten loppuhinnaksi Bosch 170A laturille no:0 986 080 350 jäi kaikkine kuluineen 354,14€. Joten kannattaa käyttää jotakin firmaa niin saa alennusta ja loppuhinnasta päätellen ei vanhaa kannata edes lähettää Berliiniin koska Suomen rahtien hinnat on maailman kalleimmat.
Comment
-
-
Originally posted by Käyrä View Post
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostKyseiseltä sivulta ei saa Bosch 170A Laturi no: 0 986 080 350 mallia vaan siltä tulee joko joku mu merkki voi olla vaikka Valeo tai siinä myyntiilmoituksessa lueteltu merkki.
Joten yhteen vetona tuolta http://bemariosat.fi/index.php?id_pr...duct&id_lang=2 itse laturi maksaa sen 415€ ja siihen pantti 100€ ja joka yhteensä 515€ ja taas tilaamastani paikasta tule tosiaan Bosch runkoinen laturi hintaan 354€ jossa on jo 100€ pantin hinta mukana, joka on laadultaan ja rakenteeltaan parempi kuin orginal Valeo.
Kyseisellä liikkeellä on melko huoleton mainos heidän osaamisestaan, tosin en sitä havainnut heidän tekstistään mitenkään saati osaamisesta, "kun heidän toiminta tapaa noudatten, siis on faktaa,että tilalle voi tulla todella huonompi laturi kuin orginal Valeo"...Joka on tosiseikkoihin vedoten huono juttu.
Tässä heidän mainos tekstiään, mm. BMW-henkilöautojen alkuperäisvaraosien" ja tarvikkeiden maahantuontia" ja reppavasti osaamisesta "toiminta perustuu tuoteosaamiseen", jokainen lukija itse punnitkoon pitääkö se paikkansa...
HUOM. Minusta on turha kotimaisuudella mainostella vaikka olisi omien kotikulmien firma, "tärkein on täällä tuoda esille mistä kukakin saa laadultaan alkuperäisosaa parempia" ja myöskin "hinnaltaan halpoja osia" olivatpa ne nyt näitä Bosch Latureita. Kaikki eivät ole lottovoittajia, minulla ei ainakaan ole varaa ostaa kotimaan ylihinnoiteltuja Latureita. Oikeaa ja vilpitöntä BMW henkeä on auttaa harrastajia saamaan osia halvalla ja välistä vetämättä ja nämähän BTCF:n sivut eivät onneksi ole firmojen sivut vaan BMW:n harrastajien. Tuossa tulee esille,että oikeasta paikasta ostettu Laturi maksaa 161€ vähemmän kuin Suomesta olevan firman, miettikää.
TIETOA
Varaosapalvelu E&M oy on vuonna 2013 perustettu "BMW-henkilöautojen alkuperäisvaraosien" ja "tarvikkeiden maahantuontia", tukkukauppaa ja jälleenmyyntiä harjoittava erikoisvaraosaliike. Yhtiöillä on toimipaikka Kaarinassa.
Yhtiöiden asiakaskuntaa ovat autokorjaamot sekä yksityishenkilöt.
Varaosapalvelu E&M Oy:n liikeidea on erikoistuminen "BMW-henkilöautojen alkuperäisvaraosien maahantuontiin" sekä niiden jälleenmyynti yrityksille ja yksityishenkilöille.
Varaosakaupan asiakkaita ovat pääasiassa autokorjaamot sekä yksityiset kuluttajat.
Varaosapalvelu E&M Oy:n "toiminta perustuu tuoteosaamiseen", joka syntyy "erikoistumisesta yhteen automerkkiin". Tämä mahdollistaa myös harvinaisempien varaosien valikoiman kuten kaikki bmw motorsport -varaosat. Tarvittaessa mikä tahansa BMW:n 470 000 varaosasta on mahdollista toimittaa asiakkaille.
Löydät meidät myös iFind-palvelusta!
Onhan noi sun boschin laturitkin korjattu ties missä, ettei ne nyt niin saksalaisia ole.
Comment
-
-
En oo vielä täysin ymmärtänyt mikä siitä boschistä tekee niin ylivertasen muuta kuin että on ilmeisesti huoltoystävällisempi ? Kestävyydestä ei voi kuin spekuloida, kaverilla ei rooverissa ainakaan boschin laturit oikeen vakuuttaneet kun kolmas vaihtolaturi alkoi vasta kestämään yli 2kk.
Omassa myllyssä tuo alkuperänen valeon laturi pyöriny 269tkm, varuiks vaihdoin jännitteensäätimen, laakereissa tai muussa ei ollut moitittavaa, eli eiköhän tuo seuraavat 100tkm mee. Ja meni tai ei, jos joudun sen laakeroida ja huoltaan muutamalla kympillä vaikka 400tkm kohdalla, en sitä kyllä huonona pitäisi.
Comment
-
Comment