Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 523i missfire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 523i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 319
    • Iisalmi

    E60 523i missfire

    523 tekee semmoista että kun risteyksestä lähtiessä äkkiä napauttaa kaasua niin auto alkaa vähän niinkuin tukehtumaan ja kohta syttyy pieni moottorinvikavalo ja siellä on häiriö missfire cylinder 5, tuo nollautuu aina kun käyttää virrat pois. Tuo vika tulee vain jos alta 2000 nostaa kierroksia. Voiko olla tulppa/puola menossa että ei kestä kuormitusta mutta muuten pelaa hyvin? Kylmänä tuntuu pelaavan paremmin kuin lämpimänä.
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by 523i View Post
    523 tekee semmoista että kun risteyksestä lähtiessä äkkiä napauttaa kaasua niin auto alkaa vähän niinkuin tukehtumaan ja kohta syttyy pieni moottorinvikavalo ja siellä on häiriö missfire cylinder 5, tuo nollautuu aina kun käyttää virrat pois. Tuo vika tulee vain jos alta 2000 nostaa kierroksia. Voiko olla tulppa/puola menossa että ei kestä kuormitusta mutta muuten pelaa hyvin? Kylmänä tuntuu pelaavan paremmin kuin lämpimänä.
    Ilmeisesti sinulla on N52 tai N53 moottori? Kokeile ensimmäisenä vaihtaa 5. sylinterin puola ristiin jonkun kanssa ja katso antaako eri sylinterin koodia. Joskus on puola vaan noussu hieman koholle ja aiheuttanu vastaavan ongelman.
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • 523i
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 319
      • Iisalmi

      #3
      N52 on tuossa. Joo pitääpä kokeilla, tuossahan ei vissiin puolat ole millään kiinni niinkuin oli e39:ssa?

      Comment

      • Cunttory
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1772
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by 523i View Post
        N52 on tuossa. Joo pitääpä kokeilla, tuossahan ei vissiin puolat ole millään kiinni niinkuin oli e39:ssa?
        Ei ole kiinni millään.
        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

        Comment

        • 523i
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 319
          • Iisalmi

          #5
          Kävin vaihtamassa nuo 5 ja 2 puolat päikseen, 3min homma. On kyllä tehty niin helpoksi, että vaikka kaupanpihassa vaihtaa tuohon puolat. Positiivista oli että nuo tulpan kolot oli rutikuivat. Taispa tuolla pelkällä puolien ristiin vaihdolla poistua vika. Oisko ollu puola/liitin huonosti tai heikko puola ja heikko tulppa samassa kolossa mutta pääasia että toimii!
          Last edited by 523i; 26-01-2016, 16:30.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎