Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljynpaine liian alhainen vs suodatinkoteln kannen tappi ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarkovaj
    Newbiemmer
    • Feb 2016
    • 1
    • Finland - Kuopio

    Öljynpaine liian alhainen vs suodatinkoteln kannen tappi ?

    Ostin kaverilta 55tkm ajetun BMN520i N43B20 moottorilla.
    HUollon jälkeen 2012 300 km ja ÖLJYNPAINE LIIAN ALHAINEN. Kaksi-kolme kertaa käyntin merkkiliikkeessä valohoidossa. Homma jatku vuosia. Vaihdomme yksityisellä korjaajalla jossakin vaiheessa anturin ja sitten vasta alkoi vilkkua. Kirjaa pidettäessä huomasimme, että aina kun moottorietä 1-2 h ajettuammme hiljensimme/pysäytimme auton 90 asteen risteykseen/valoihin niin kohta pahasti varoitus. Virrat pois valoissa, kone käyntiin ja kaikki kunnossa. Ei hälyttänyt enää paineesta. Aina sama juttu. n 30 kertaa kuukaudessa. Sitten Laakkosen huollon kaveri sanoi että voi johtua etä SUODATINKOTELON KANNESTA PUUTTUU TAPPI. Uusimme sen ja 92 % hälytyksistä hävisi. Olette törmänneet vastaavaan ?
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Eikä kukaan tajunnut missään vaiheessa laittaa painemittaria öljynpaineanturin tilalle todetakseen onko herja aiheellinen?

    Itsellänikin on tullut vastaan rikkinäinen suodatinkotelon tyhjennysventtiili ja mittarin kanssa selvisi syyllinen nopeasti.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Rikkoutunut suodatinkotelon keskitappi tai sen o-renkaat. Vuotaahan se osan öljynpaineista takaisin öljypohjaan. Aina välillä näitä tulee vastaan.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎