Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d "ongelma"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pehu
    Newbiemmer
    • Feb 2016
    • 6
    • Tampere

    E61 535d "ongelma"

    Elikkäs,autona otsikonmukainen e61.ongelma on seuraavan lainen...

    Välillä paikaltaan lähtiessä auto lähtee eteenpäin tosi vaivalloisesti,kun päästää jarrulta niin auto ei jaksa mennä tyhjä käynnillä eteenpäin ja kaasu tuntuu todella "raskaalta" ja muutenkin meneminen "raskaalta". Välillä taas auto rullaa vaihde päällä todella hyvin,kaasu on herkkä ja kulutuskin maltillista...:think ja autohan on siis automaatti,ei nypytyksiä ei humppaamisia askissa. jarrut ei jumissa yms.

    niin ja kulutus välillä kaupunki ajossa 11-12 litran luokkaa...lämmöt pyörii siinä 89-93 astetta.

    Onko muilla kokemusta vastaavasta viasta?

    Kiitos jo etukäteen vastauksista ja neuvoista!
  • Dudismi
    BTCF Member
    • Feb 2006
    • 166
    • Rauma

    #2
    Onko vaihteisto muuten hidas. Voisko olla öljyt vähissä :think
    E30 325i
    E36 325i cabriolet
    F11 520da
    Harley bagger

    Comment

    • Pehu
      Newbiemmer
      • Feb 2016
      • 6
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Dudismi View Post
      Onko vaihteisto muuten hidas. Voisko olla öljyt vähissä :think
      Vaihteisto toimii muuten ihan normaalisti...kyl siä öljyt pitäs olla kunnossa,vaihdettu viime kesänä :think

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #4
        Tarksista turbojen alipaineletkut. Jos letkut on rikki, auto ei kule mihinkään alle 2800 rpm. Sen jälkeen pitäisi kulkea normaalisti.
        Myös alipainesolenoideja on näistä mennyt...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Pehu
          Newbiemmer
          • Feb 2016
          • 6
          • Tampere

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Tarksista turbojen alipaineletkut. Jos letkut on rikki, auto ei kule mihinkään alle 2800 rpm. Sen jälkeen pitäisi kulkea normaalisti.
          Myös alipainesolenoideja on näistä mennyt...

          Letkut on vaihdettu... ja kun se ei tee sitä koko aikaa,välillä vaan

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by Pehu View Post
            Letkut on vaihdettu... ja kun se ei tee sitä koko aikaa,välillä vaan
            Milloin vaihdettu ja mitkä letkut? Huonot ei kestä kuin vuoden.
            Ja juuri noin se aluksi oireilee jos alipainesolenoidi temppuilee...
            Last edited by MajorDrake; 20-02-2016, 11:29.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              #7
              .
              Komppaan edellistä kirjoittajaa, ihan omasta kokemuksesta.
              Koko alipainejärjestelmän pitää olla tiivis ja kunnossa.
              Vuoto missä tahansa vaikuttaa kaikkien läppien toimintaan.
              Alipaineen määrää järjestelmässä ei varsinaisesti tarkkailla.
              Alipaineventtiilit tekee aina vaan saman toiminnon, oli alipainetta paljon tai vähän, alipaineen todellinen määrä kuitenkin ratkaisevasti vaikuttaa läpän liikkeeseen ja siten säädön loppuvaikutukseen, eli siihen miten me asia aistitaan.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17522
                • Turku

                #8
                Kertoisiko vikakoodien luku ongelmasta jotain?
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • Pöllö-öljy
                  Newbiemmer
                  • Apr 2015
                  • 20
                  • Kalajoki

                  #9
                  Onko aloittajan autoon tullut mitään selvyyttä? Omassa vastaavassa LCI:ssä samanlaisia oireita. Kaikki alipaineletkut / kellot on kunnossa. Eli joskus auto lähtee paikaltaan huonosti ja alavääntöjä ei tunnu olevan. Syyksi olen todennut ettei turbiini lukitu normaalisti liikkeelle lähtiessä, vaan luistaa turhan paljon 1-2 vaihteella n. 2100-2300rpm järkiään ja 2400-2500 tuntee selvästi lukkiutuvan, jonka jälkeen vaihtaa 3-vaihteen jolla toimii normaalisti. Voiko hiljattain tukkeutuva DPF oireilla vastaavasti taikka epäkuntoinen joystick kepakko?

                  Comment

                  • M-ERiMiEs
                    BTCF Member
                    • Jun 2013
                    • 210
                    • Porvoo

                    #10
                    Originally posted by Pöllö-öljy View Post
                    Onko aloittajan autoon tullut mitään selvyyttä? Omassa vastaavassa LCI:ssä samanlaisia oireita. Kaikki alipaineletkut / kellot on kunnossa. Eli joskus auto lähtee paikaltaan huonosti ja alavääntöjä ei tunnu olevan. Syyksi olen todennut ettei turbiini lukitu normaalisti liikkeelle lähtiessä, vaan luistaa turhan paljon 1-2 vaihteella n. 2100-2300rpm järkiään ja 2400-2500 tuntee selvästi lukkiutuvan, jonka jälkeen vaihtaa 3-vaihteen jolla toimii normaalisti. Voiko hiljattain tukkeutuva DPF oireilla vastaavasti taikka epäkuntoinen joystick kepakko?
                    E46:ssa tosin vaikka eri laatikko onkin niin oli kylmillä keleillä ekasta startista järjetöntä luistoa ja käytännössä lähtenyt vetämään ollenkaan. Forumeita selailtua ilmeisesti ainakin tuossa laatikossa oli "ominaisuus" että kylmillä keleillä laatikko valu tyhjäks öljyistä ja kesti hetken ennen ko öljypumppu sen sai täytettyä.

                    Omassa E90 LCI:ssä vähän arveluttaa kans tuo laatikon elämä kun kylmiltä lähtee kyllä vetämään, mutta ekat vaihteenvaihdot on melko laiskoja. Leikkö kylmät öljyt vai kuluneet? Öljyjä lootaan ei ole vielä vaihdettu ja ajettu 190tkm. Pitänee seuraillee kelien lämmetessä ja yrittää auttaako vaihto mitään.
                    F11 LCI 535i M-Sport
                    Voorti -12

                    Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                    Comment

                    • Pöllö-öljy
                      Newbiemmer
                      • Apr 2015
                      • 20
                      • Kalajoki

                      #11
                      Originally posted by M-ERiMiEs View Post
                      E46:ssa tosin vaikka eri laatikko onkin niin oli kylmillä keleillä ekasta startista järjetöntä luistoa ja käytännössä lähtenyt vetämään ollenkaan. Forumeita selailtua ilmeisesti ainakin tuossa laatikossa oli "ominaisuus" että kylmillä keleillä laatikko valu tyhjäks öljyistä ja kesti hetken ennen ko öljypumppu sen sai täytettyä.

                      Omassa E90 LCI:ssä vähän arveluttaa kans tuo laatikon elämä kun kylmiltä lähtee kyllä vetämään, mutta ekat vaihteenvaihdot on melko laiskoja. Leikkö kylmät öljyt vai kuluneet? Öljyjä lootaan ei ole vielä vaihdettu ja ajettu 190tkm. Pitänee seuraillee kelien lämmetessä ja yrittää auttaako vaihto mitään.
                      Kyllähän turbiinin / momentinmuuntimen kuuluukin kylmänä luistaa. Muistaakseni lukittaa kun laatikon öljyt on lämmennyt 30°C.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎