Onko E60/E61 Rengaskudos vika , koska autossa on vääntöä ja näyttäs oikea-takarengas porsivan kudoksistaan. Ajatus tästä, että kun autossa on vääntöä niin heikommaksi lenkiksi jää renkaankudos, joka tahtoo sanoa en käytännössä näkyvän siten, että metallikudos repää ja piikit tulevat ulos useimmiten oikean takarenkaan sisäpuolelta. Kuitenkin tosiaan renkaassa ollen lähes täysi pinta ja nastat ja kun niissä tiehen nähden on pitoa, niin ainut heikoin lenkki on renkaankudokset. Onko muilla tullut tälläistä ongelmaa eteen, että se oikea taka rengas kudoksiltaan pettää. Tämä oikea takarengas jo muutenkin aina kulutukseltaan on kulunut ensinmäisenä kun ei ole lukkoperää.
Onko E60/E61 530D Rengaskudos vika Ominaisuus?
Collapse
X
-
Ei siinä 530d nyt niin paljon ole vääntöä, että kudokset pettää.Originally posted by 325E View PostOnko E60/E61 Rengaskudos vika , koska autossa on vääntöä ja näyttäs oikea-takarengas porsivan kudoksistaan. Ajatus tästä, että kun autossa on vääntöä niin heikommaksi lenkiksi jää renkaankudos, joka tahtoo sanoa en käytännössä näkyvän siten, että metallikudos repää ja piikit tulevat ulos useimmiten oikean takarenkaan sisäpuolelta. Kuitenkin tosiaan renkaassa ollen lähes täysi pinta ja nastat ja kun niissä tiehen nähden on pitoa, niin ainut heikoin lenkki on renkaankudokset. Onko muilla tullut tälläistä ongelmaa eteen, että se oikea taka rengas kudoksiltaan pettää. Tämä oikea takarengas jo muutenkin aina kulutukseltaan on kulunut ensinmäisenä kun ei ole lukkoperää.
Sisäkantilta tulee kudokset esiin kun camberia on liikaa takana. Hyvin yleistä BMW:llä malliin katsomatta. Minkälaiset pyöränkulmat sulla on?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Sun ongelmat ja mistä niihin haetaan syitä, on kyllä aina yhtä mahtavia...Originally posted by 325E View PostOnko E60/E61 Rengaskudos vika , koska autossa on vääntöä ja näyttäs oikea-takarengas porsivan kudoksistaan. Ajatus tästä, että kun autossa on vääntöä niin heikommaksi lenkiksi jää renkaankudos, joka tahtoo sanoa en käytännössä näkyvän siten, että metallikudos repää ja piikit tulevat ulos useimmiten oikean takarenkaan sisäpuolelta. Kuitenkin tosiaan renkaassa ollen lähes täysi pinta ja nastat ja kun niissä tiehen nähden on pitoa, niin ainut heikoin lenkki on renkaankudokset. Onko muilla tullut tälläistä ongelmaa eteen, että se oikea taka rengas kudoksiltaan pettää. Tämä oikea takarengas jo muutenkin aina kulutukseltaan on kulunut ensinmäisenä kun ei ole lukkoperää.
E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
Nokia 4 ja narinahelat vaihdettu
Renkaat Nokia nastarenkaat 4, koko: 225/55/16 ja taakse viimekesänä kaikki tukivarret,laakerit ja narinahelat ym. vaihdettu ja kulmat säädetty, Lahti Mainio. Tosin talvella takapää ollut huteran tuntoinen vaikka kaikki uutta, kulmat?
Renkaiden paineet n. 2.5-2.7
Ei näitä vikoja tarvii keksiä, kun osaa huomata nämä ja en ole ainut E60 missä takaoikea kumin kudokset rikki ja miksi syy?
Originally posted by Heguli 31 View PostRengaspaineet persiillään,niin jostain aina joku rengasrunko pettää.Minkä merkkiset/mallin ja ikäiset kumit kyseessä (ja valmistusmaa)?
Comment
-
Siihen en ota kantaa onko vikaa autossa, mutta taitaa olla enempikin tuon rengasmallin ominaisuus. Renkaalla on jo ikää ja on noita hajonnut muun merkkisissäkin, eikä välttämättä katso sitä onko vetävä pyörä vai ei.Originally posted by 325E View PostRenkaat Nokia nastarenkaat 4, koko: 225/55/16 ja taakse viimekesänä kaikki tukivarret,laakerit ja narinahelat ym. vaihdettu ja kulmat säädetty, Lahti Mainio. Tosin talvella takapää ollut huteran tuntoinen vaikka kaikki uutta, kulmat?
Renkaiden paineet n. 2.5-2.7
Ei näitä vikoja tarvii keksiä, kun osaa huomata nämä ja en ole ainut E60 missä takaoikea kumin kudokset rikki ja miksi syy?BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
Joo, hkpl4 tunnettu tuosta. Ikää jo lähelle 10v ja alipaine, jos 2,5... Kyllä renkaalla tuli vain tunnit täyteen.
Comment
-
Lukitaan tämä vastaus. E39 530d toukassa hajosi itsellä aikanaan molemmilta puolin 17" HKPL4: set. Paineitakin oli 2.8bar. Millään muilla renkailla ei ongelmaa. Eikä yksiäkään Nokialaisia tule enää alle, eikä edes peräkonttiin.Originally posted by zener View PostJoo, hkpl4 tunnettu tuosta. Ikää jo lähelle 10v ja alipaine, jos 2,5... Kyllä renkaalla tuli vain tunnit täyteen.
X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
Renkailla näköjään ajetaan niin pitkään, että ne räjähtää vanhuuttaan alle, mutta jarruputkia ja latureita vaihdellaan ihan muuten vaan harrastuksen vuoksi.
Comment
-
+ jakopäärempan vois kanssa tehdä varmuuden vuoksi.Originally posted by Bullitt View PostRenkailla näköjään ajetaan niin pitkään, että ne räjähtää vanhuuttaan alle, mutta jarruputkia ja latureita vaihdellaan ihan muuten vaan harrastuksen vuoksi.
Ylihuoltaminen on kivaa, pääsee välyksetön alustakin esille kun alla on kudosvikaiset silestonet
E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
HKPL4 on sen ikäinen rengas, että en kyllä ymmärrä miksi kukaan sitä nyt e60/61 alle laittaisin. Auto maksaa jo sen verran, että luulisi siihen nyt olevan varaa ostaa renkaatkin. Ehkä jossain 500€ talvilintassa voisi tuollaiset olla. 10v renkaat on roskis kamaa. Talvirenkaissa varsinkin kun ei niissä ole mitään pitoa enää kun kumi on kovaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
No ensinnäkin, maailma on täynnä tehokkaampia autoja kuin kuvauksen e60 ja kun huomioi että ihminen kävi kuussa jo 60-luvulla...ei voida pitää ihan kovin todennäköisenä sitä että kuvauksen e60 olisi niin mahdoton laite tehoiltaan että renkaatkin repeytyy....Originally posted by 325E View Post
Ei näitä vikoja tarvii keksiä, kun osaa huomata nämä ja en ole ainut E60 missä takaoikea kumin kudokset rikki ja miksi syy?
Eli voinemme ihan huoleti luottaa siihen että ko.renkaan suunnitelleet insinöörit...ja kaikki tuhannet renkaan valmistusta sääntelevät speksit pitävät huolen siitä että tehon puolesta ei tällaista ilmiötä voi tapahtua.
No, kysehän on 100% varmuudella liian suuresta negatiivisesta camberista, eli siellä on syystä tai toisesta renkaalla liikaa pystykallistusta ja tällöin se syö toki renkaan sisäreunan varsin nopeasti ”kankaille”.
Veikkaisin siis että sinulla on oikealla takana yli -2.00`-astetta negatiivista camberia yhdistettynä hieman liian mataliin käyttöpaineisiin ja varsinkin Nokialaisella talvirenkaalla lopputulos on juuri tämä.
Comment
Comment