Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 M5 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jori
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1012
    • Vantaa

    E60 M5 ostamassa

    Tälläistä threadia ei vissiin vielä ole?

    Eli tänään kävin koeajamassa E60 M5. Hurja peli...ja tuollainen pitäisi nyt saada.
    Kaikki historiat ym.olen autosta selvittänyt, merkkihuollettu ja 2 omistajaa kaikki ok, 108 tkm mittarissa. Pitää paikkansa.
    KK-laakerit täytyisi tehdä jossain välissä ainakin, vanoksen pumppu, mitä muuta?
    Paljon maksaa noin tehdä KK-remppa ja löytyykö niihin jo tekijöitä forumilta läheltä pääkaupunki seutua?
    Kytkin oli juuri laitettu ja jarrut ympäriinsä.
    Tuo SMG oli aika tönkkö kun vertasi omaan 645 bemun laatikkoon joka vaihtaa todella smoothisti.
    Kone raksutti kohtuu selkeästi ulospäin, onko normaalia? Ämmissä kyllä aika rahina aina mutta kun ei ole vertailu pohjaa.
    Tekeekö tuollaisella talvella mitään?
    Kilometrejä ei tule talviaikaan kuin pari tuhatta ja nekin monesti matkaa.
    Saako näihin valmiita moottorin lämmitys paketteja?
    Last edited by jori; 23-04-2016, 13:51.
    Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
    Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
  • jarkko520
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 253
    • Turku

    #2
    Laita vaikka linkki mitä yksilöä kävit koittamassa jos löytyy myynnistä jostain(?)
    SMG omasta mielestä tossa on aika "räväkkä" vaihtamaan, omakohtaisia kokemuksia ei talviajosta ole, mutta kyllä täälläpäin ainakin tuttavat joilta kyseinen auto löytyy pärjäsi ilman ongelmia.
    G30 530e m-sport

    Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

    Comment

    • jori
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1012
      • Vantaa

      #3


      Ensimmäistäkään kertaa ajoin SMG vaihteista bmw:tä. Hetki meni et ymmärsi kaikki vaihtoehdot ym.
      Ja saako tuolla tehdä täys kiihdytyksiä automaatti sekä manuaali asennossa niin ettei vaihteiden vaihto hetkellä tarvitse nostaa kaasua yhtään vai kuuluuko nosto asiaan?
      Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
      Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17552
        • Turku

        #4
        Tuosta yksilöstähän oli juttua aiemmin täällä foorumilla. Oliko Virosta hiljattain tuotu?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Laku View Post
          Tuosta yksilöstähän oli juttua aiemmin täällä foorumilla. Oliko Virosta hiljattain tuotu?
          Virosta tuotu joo. Oli siellä huomattavasti halvemmalla myynnissä.
          Pienellä varauksella harkitsisin kyseistä. Ja toinen samanvärinen tuusulassa myynnissä olevista ( jollei joku jo ostanut ) on täysi susi.
          Ja mitä tollasen huoltoon tulee.
          Vanoksen korkeapaine ö-pumppu + muut tarvittavat osat karkeasti 3500-4000€ + työt joten vaihdettuna noin 6000€. Menee about noilla kilsoilla vaihtoon. Vanosyksiköt voi myös rikkoontua. Vaihdettuna noin 3000€ / kpl. Throttle actuatorit hajoaa.. Noin 800€ /kpl.

          Ohjesääntönä e60 m5 omistajalle niin lompakossa oltava jatkuvasti 10k€ löysää jotta tollaisella voi ajella. Kaverilla oli 3kk moinen ja 8500€ meni eikä edes konetta tarvinnut avata vielä noilla rahoilla.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • lefaslayer
            BTCF Member
            • Jun 2013
            • 35
            • hausjärvi

            #6
            Minulta löytyy kyseinen auto malli. (mahdollisesti jopa kaupan )
            Talvella en ole itse juurikaan ajellut. Säteily lämmitin taitaa olla ainut lämmitys vaihtoehto tohon.?
            SMG käytän itse aina vain pelkästään manuaalilla, se automaatti on ihan vaan näön vuoksi tungettu tohon autoon ei sillä mitään tee . Mitä noihin kalliisiin korjauksiin tulee niin pari vuotta omistanut ja paljon huoltanut mutta ei tosiaankaan tarvitse olla mitään 10k e takataskussa kun vähän kyselee muualta kuin marmorilta noita huoltoa/korjauksia. Kk laakerit minulla vaihdettiin Raikun toimitiloissa.

            Comment

            • jori
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1012
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Laku View Post
              Tuosta yksilöstähän oli juttua aiemmin täällä foorumilla. Oliko Virosta hiljattain tuotu?
              Joo virosta tuotu. Siellä huolettu aina merkkiliikkeessä.
              Avain historia tiedossa + kaikki muukin historia. Kiitos foorumilaisten.
              Mulle on ihan sama onko tuotu vaikka syyriasta jos kaikki on kunnossa ja huolto historia ok.
              Hyväntuntuinen peli tuo oli. Mutta funtsitaan hetki. Lähipäivinä selviää oman auton myynti.
              Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
              Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

              Comment

              • jori
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1012
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Robi View Post
                Virosta tuotu joo. Oli siellä huomattavasti halvemmalla myynnissä.
                Pienellä varauksella harkitsisin kyseistä. Ja toinen samanvärinen tuusulassa myynnissä olevista ( jollei joku jo ostanut ) on täysi susi.
                Ja mitä tollasen huoltoon tulee.
                Vanoksen korkeapaine ö-pumppu + muut tarvittavat osat karkeasti 3500-4000€ + työt joten vaihdettuna noin 6000€. Menee about noilla kilsoilla vaihtoon. Vanosyksiköt voi myös rikkoontua. Vaihdettuna noin 3000€ / kpl. Throttle actuatorit hajoaa.. Noin 800€ /kpl.

                Ohjesääntönä e60 m5 omistajalle niin lompakossa oltava jatkuvasti 10k€ löysää jotta tollaisella voi ajella. Kaverilla oli 3kk moinen ja 8500€ meni eikä edes konetta tarvinnut avata vielä noilla rahoilla.
                Viron pyynti taisi olla 24 500€, veroa tulee tuohon n.9k€.
                Ja Tottakai oli Virossa huomattavasti halvemmalla myynnissä, ymmärtääkseni autoliikkeet tekevät kauppaa tienatakseen, ei hyväntekeväisyyteen.
                Kun katsoo tarjontaa saksasta tällä hetkellä niin ei fiksun oloisia lähde kovinkaan edullisesti. Ja verot ja muut kulut päälle niin ollaan pitkän matkaa yli 30k€.
                Ja aina vanhoissa erikois autoissa on riskinsä, se on selvä homma!
                Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11725
                  • Kouvola

                  #9
                  Samaa autoa itsekin varmaan katselisin, jos E60 M5:sta olisin ostamassa Suomesta. Olisi ainakin ilmoituksen perusteella mielenkiintoisin (hinta/kilometrit/varustelu). Anzafin nimimerkin M5 topicissa oli ihan fiksu lämmitysratkaisu toteutettu eli lämmitysmatto öljypohjaan.

                  Comment

                  • Rale
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 1483
                    • Porvoo

                    #10
                    Originally posted by Esko View Post
                    Samaa autoa itsekin varmaan katselisin, jos E60 M5:sta olisin ostamassa Suomesta. Olisi ainakin ilmoituksen perusteella mielenkiintoisin (hinta/kilometrit/varustelu). Anzafin nimimerkin M5 topicissa oli ihan fiksu lämmitysratkaisu toteutettu eli lämmitysmatto öljypohjaan.

                    https://www.wolverineheater.com/Oil-...uck-s/1814.htm
                    Saakohan tälläiseen S85:een webastoa mitenkään "fixusti" laitettua?

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7544
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Olisin ehkä vielä viimeviikolla suositellut että testaat E9x M3 DKG:n mutta en taida enää sellaista uskaltaa suositella, nm. pari kankea öljypohjasta läpi...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • *makke*
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 884
                        • Klaukkala

                        #12
                        Originally posted by Rale View Post
                        Saakohan tälläiseen S85:een webastoa mitenkään "fixusti" laitettua?
                        On ollut webastollisiakin M5 tarjolla

                        Comment

                        • Robi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 7606
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Olisin ehkä vielä viimeviikolla suositellut että testaat E9x M3 DKG:n mutta en taida enää sellaista uskaltaa suositella, nm. pari kankea öljypohjasta läpi...
                          Millaisilla kilsoilla moinen vaurio..edellinen jonka tiedän oli ajettu 103tkm.
                          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                          Tiedustelut priva tai 0452210069

                          Current
                          E61 530d
                          E39 530d
                          E39 520iA
                          E46 330xd
                          E28 528i

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7544
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Originally posted by Robi View Post
                            Millaisilla kilsoilla moinen vaurio..edellinen jonka tiedän oli ajettu 103tkm.
                            107 tkm. Saksassa motarilla 200 km/h vauhdissa kävi vahinko, täysellä marmorin huoltohistorialla ja viimeksi 102 tkm huollettu... Ei antanut mitään ennakkovaroitusta, pari kertaa nykäisi muutaman sekunnin ennen ennenkuin rupesi auton alla romut leviämään ja öljynpaineesta tuli herjaa...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              107 tkm. Saksassa motarilla 200 km/h vauhdissa kävi vahinko, täysellä marmorin huoltohistorialla ja viimeksi 102 tkm huollettu... Ei antanut mitään ennakkovaroitusta, pari kertaa nykäisi muutaman sekunnin ennen ennenkuin rupesi auton alla romut leviämään ja öljynpaineesta tuli herjaa...
                              Olisiko suutin jäänyt auki (näin kävi edellisessä) Työntää pytyn täyteen bensaa ja tulee hydrolock. Lohko halki ja veivi(t) pihalle sieltä mistä mahtuu. Koko kone moro joten ei muuta ku saksasta käytetty noin 8k hintaan vaihdettuna tilalle. Toki sellaiseen kannattaa laakerit uusia ennenkuin lyö keulille.
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

                              Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎