Ja perustuu mihin?Ja mitähän Mobil 1 versiota sinä suosittelet ko. moottoriin? Esim. Mobil:in oma öljynvalinta sivusto ei tunne (mitään) öljyä M5 V10 moottoriin.
Jenkkilän Bmw suosittelee S85 koneeseen nykyään 0w40/5w30/5w40 LL01. Foorumeilla ovat myös mieltäneet noi paremmiksi laakereille pienten välysten takia.
Ja perustuu mihin?Ja mitähän Mobil 1 versiota sinä suosittelet ko. moottoriin? Esim. Mobil:in oma öljynvalinta sivusto ei tunne (mitään) öljyä M5 V10 moottoriin.
esim Raikun kommentteihin ko moottoriin sopivasta öljystä jenkkifoorumeilta
Suurin osa taitaa valita Castrolin TWS tilalle jotain muuta hinnan takia, ei niinkään siksi että TWS olisi huono/väärä tai joku muu olisi parempi.
Itse ainakin laittaisin sitä BMW suosittelee ja jättäisin foorumien mieltymykset väliin.
TWS käyttö on perusteltua radalla, liikenteessä sitten parempi valinta joku muu.
"I was fortunate to attend a BMW sponsored track day a few years ago and they had a factory engineer/advanced driver from Germany in attendance.
I and others were able to pick his brain through out the day and the 10W-60 spec oil of course came up. The real concern of most was the use of that oil in our Canadian winters.
He justified it's use in M engines when specified, for track days like the one we were currently enjoying and high speed driving when oil temps can easily exceed 150C.
He was asked to define high speed driving and he said sustained speeds in the 250 kmh range. When asked, what if you don't track your M3 and never exceed 150 kmh? He honestly found the question puzzling and answered "why would you buy an M3 if you didn't plan on driving it fast; there are other less powerful but more suitable 3 series choices available"? I told him my dentist who had an M3 was typical of most M3 owners in N/A. He likes the performance looks of the car, the status of it but he's never driven it faster than 140 kmh and typically cruises in the 120 kmh range. He found this 'poser mentality' very strange but agreed an M3 driven in such a manner would never see higher oil temps than a regular 3 series BMW and consiquently the regular BMW spec' oil would be more appropriate. "
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
No nyt M5 on sit hommattu joten pari jatko kysymystä.
1. Mitä öljyä tuossa S85 moottorissa olisi paras käyttää?
Castrol 10w60 suositeltu BMW:ltä mutta onko jotain parempaa vielä?
Vastaako Teboilin extreme 10w60 tuota castrollia?
2. Entä tulpat?
Kiitos
Onnea auton valinnasta
Itsellä on tsw 10-60 sisällä, mutta ajattelin kyllä vaihtaa jotkut muut.
Ihan vaan senki takia että suomen kesät ei oo niin kuumia että tarvisi juuri sen öljyn. ja lievemmälläkin pärjää.
Mutta en tiedä vielä mitkä sinne laittaisi.
Itsellä on tsw 10-60 sisällä, mutta ajattelin kyllä vaihtaa jotkut muut.
Ihan vaan senki takia että suomen kesät ei oo niin kuumia että tarvisi juuri sen öljyn. ja lievemmälläkin pärjää.
Mutta en tiedä vielä mitkä sinne laittaisi.
Minkä yksilön ostit? Ja paljonko rullailtu?
Ostin tuon threadin alussa olleen auton.
109tkm nyt mittarissa ja ne tarkastettu.
Tiukan tinkaamisen jälkeen totesin ettei kannata itse lähteä hakemaan.
Uutena ollut saksassa, 11tkm ajettuna kärsinyt sisätulipalon. Korjattu 110h merkkiliikkeessä saksassa. Sitten Tallinnaan auto 2008 ja siellä huolettu myös merkkiliikkeessä koko ajan.
Vähän mietitytti Viron auto mut todella siisti kuntoinen peli hyvillä varusteilla ja historia kunnossa niin samapa tuo vaikka olisi ollut Syyriassa.
Auto siis mallia 2006. Rekisteröity 5.5.06 saksassa.
Aika hurja tuo sisätulipalovaurio. Onko siitä enemmän tietoa?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Aika hurja tuo sisätulipalovaurio. Onko siitä enemmän tietoa?
No ei muuta kuin että näkyy päivämäärät missä ja kuinka paljon korjattu. Korjauksessa mennyt aikaa 110h merkkiliikeessä ja kesto liikenteeseen ollut useita kuukausia, tarkat kilometrit ja päivät mulla sähköposteissa ja papruissa. Koodit myös mitä tehty ja missä.
Jos auto olisi kolaroitu niin pahasti että mennyt lunastukseen, homma olisi toinen, mutta kun vaihdettu uusi sisusta ja kaikki nippelit&nappelit merkkiliikeessä 2007 eli yhdeksän vuotta sitten ja koko homma ei näy missään millään tavalla niin ei ollut mulle merkitystä oston suhteen.
Syttymis syytä en tiedä, oliko kyseessä ilkivalta vai joku muu juttu.
Mutta kuitenkin aikaa tuosta on ja auto siistimpi kuin entinen 645CiA, joka oli mielestäni aika hyvin pidetty ja ensimmäiseltä omistajalta. 10 vuotta vanhaksi todella hienossa kunnossa. 2 viikkoa mietin ostoa ja kahden tunnin koeajon tein niin kaupungissa kuin maantiellä. Mitään autoa kaikista mun 17:sta edellisestä en ole näin pitkää ja tarkkaan miettinyt. Ja kiitos foorumilaisille historian selvityksistä, auttajat tietävät
Jos tänään kerkeen, voin tulla näytille ympyrä shellille
Comment