memebuy23buy

E60 530ia -04 Vaihteisto ongelmaa? ZF 6HP19 / KUNNOSSA 👍

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Verkke
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 23
    • Virrat

    E60 530ia -04 Vaihteisto ongelmaa? ZF 6HP19 / KUNNOSSA 👍

    Vaihteistoon tehty mekatroniikan peruskorjaus sonnax zip-kit
    oljyt,suodatin ja tarvittavat tiivisteet vaihdettu.
    Nyt tämän toimenpiteen jälkeen, auto alkoi nykimään/nypyttämään tasakaasulla ajaessa.
    Kierroslukumittarin neula elää ajossa, n. neulan verran ylös alas.
    Facebookin puolella joku ehdotteli turbiini vikaa.???

    onko kokemuksia turbiinin vaihdosta / kustannuksista.
    Nyt kuitenkin muu puoli laatikossa pitäisi olla tikissä.

    mittarissa kilometrejä 110tkm (suomi auto)
    Last edited by Verkke; 04-06-2016, 20:47. Reason: Ongelma selvitetty
    e60 530iA vm-04
    ex-E36 328iA cabrio vm-95
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1374
    • Lempäälä

    #2
    No näistähän on jo muistakin ketjuja, siis vaihteistoista, mutta tuliko vaihdelaatikon adaptaatiot nollattua öljynvaihdon ja muun jumpan yhteydessä?
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • Verkke
      Newbiemmer
      • Oct 2005
      • 23
      • Virrat

      #3
      Originally posted by repsa View Post
      No näistähän on jo muistakin ketjuja, siis vaihteistoista, mutta tuliko vaihdelaatikon adaptaatiot nollattua öljynvaihdon ja muun jumpan yhteydessä?
      Kyllä adaptaatiot nollattiin.
      Mutta täytyy käydä vielä pajalla kyselemässä, että jos nollattaisiin uudestaa jos siitä vaikka olisi jotain apua.
      e60 530iA vm-04
      ex-E36 328iA cabrio vm-95

      Comment

      • tommipommi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 230
        • sastamala

        #4
        OT välikommenttina, voin vain arvailla sitä viisastelun ja ilon määrää, kun alkaa feisbuukissa käymään läpi kolmikirjaimisen vikoja

        Toivon kuitenkin omalta osaltani sinun, kaikkien palstalaisten ja omallekin zf:lle toimintakykyä ja pitkää ikää. Cheers

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          #5
          Originally posted by Verkke View Post
          Vaihteistoon tehty mekatroniikan peruskorjaus sonnax zip-kit
          Tehtiinkö tuossa yhteydessä muuta kun vaihdettiin vaan uudet osat megatroniikkaan?
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • Verkke
            Newbiemmer
            • Oct 2005
            • 23
            • Virrat

            #6
            Originally posted by Arnolds View Post
            Tehtiinkö tuossa yhteydessä muuta kun vaihdettiin vaan uudet osat megatroniikkaan?
            Öljyt, suodatin, tiivisteet megan ja vaihteiston väliin, ja sit zip-kitti.

            Nyt huollon tämän pöivän diagnoosi oli:
            Nykiminen menee samaa tahtia happitunnistimen mukaan.
            Ja vika on kuulemma saattanut olla jo ennen remppaa, nyt se vaan tulee herkemmin esille kun venttiilikoneistossa ei ole ohivuotoja??
            ja turbiini reagoi herkemmin. ?

            Eli veikkaus siitä missä vika saattaa olla:
            imm, happitunnistin, jotka kai ohjaavat kai turbiinin lukitusta. Tai sitten itse turbiini..
            On tämä arpomista??

            Nyt jos on joku guru kuulolla, niin heitäppä vaikka viestillä niin katotaan miten ja missä tämä laitetaan lopullisesti kuntoon.
            Tämä remppa on kestänyt jo kohta 5 viikkoa.
            e60 530iA vm-04
            ex-E36 328iA cabrio vm-95

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Recrolla tuo olisi tullut kuntoon kolmessa päivässä
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • repsa
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1374
                • Lempäälä

                #8
                Tähän on helppo testi.

                Nakkaa imm ja lambdat irti -> auto käy kaasuläppä/kierrostiedolla.
                Sitten lambda-adaptaatioiden nollaus.
                Koeajo -> jos ei nyhdä vika on moottorinohjauspohjaista ja osuu jompaan kumpaan noista.

                Laittaa ekaks maffin kiinni ja kattoo käyttäytyykö järkevästi. Sit lambdan ja tälläin se vikakin sieltä löytyy.

                Jos etummainen/oireileva lambda on laajakaistainen niin en ihmettele yhtään jos käyttäytyy oudosti.
                5c jetta 1.2TSI 140/220
                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                a4 cabi 220/300
                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                Comment

                • jake2710
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 828

                  #9
                  Onko nykimistä tietyllä vaihteella ja tietyillä kierroksilla vai jatkuvasti?

                  Comment

                  • Verkke
                    Newbiemmer
                    • Oct 2005
                    • 23
                    • Virrat

                    #10
                    Originally posted by repsa View Post
                    Tähän on helppo testi.

                    Nakkaa imm ja lambdat irti -> auto käy kaasuläppä/kierrostiedolla.
                    Sitten lambda-adaptaatioiden nollaus.
                    Koeajo -> jos ei nyhdä vika on moottorinohjauspohjaista ja osuu jompaan kumpaan noista.

                    Laittaa ekaks maffin kiinni ja kattoo käyttäytyykö järkevästi. Sit lambdan ja tälläin se vikakin sieltä löytyy.

                    Jos etummainen/oireileva lambda on laajakaistainen niin en ihmettele yhtään jos käyttäytyy oudosti.

                    Oletin että huolto olisi tehnyt testaukset, mutta ilmeisesti luotettu
                    testeriin... Täytyy käydä nyppäämässä johdot irti. 👍
                    e60 530iA vm-04
                    ex-E36 328iA cabrio vm-95

                    Comment

                    • Verkke
                      Newbiemmer
                      • Oct 2005
                      • 23
                      • Virrat

                      #11
                      Originally posted by jake2710 View Post
                      Onko nykimistä tietyllä vaihteella ja tietyillä kierroksilla vai jatkuvasti?
                      Tasakaasulla kun ajelee 80-100 huomaa parhaiten
                      Ja moottorijarrutuksessa tuntuisi tekevän sellaista heijaavaa liikettä
                      e60 530iA vm-04
                      ex-E36 328iA cabrio vm-95

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3310
                        • Kajjjaani

                        #12
                        Originally posted by Verkke View Post
                        Öljyt, suodatin, tiivisteet megan ja vaihteiston väliin, ja sit zip-kitti.
                        JOs vika megatronikissa niin tuonne ei oo tehty muuta kun vaihdettu uutta osaa väljiin reikiin.

                        Originally posted by buksin-1 View Post
                        Recrolla tuo olisi tullut kuntoon kolmessa päivässä
                        Ja Siekkisellä muutama tunti.
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • Verkke
                          Newbiemmer
                          • Oct 2005
                          • 23
                          • Virrat

                          #13
                          Originally posted by Arnolds View Post
                          JOs vika megatronikissa niin tuonne ei oo tehty muuta kun vaihdettu uutta osaa väljiin reikiin.


                          Ja Siekkisellä muutama tunti.
                          Joku solenoideista sieltä oli mykkänä, mutta kannatti laittaa
                          Toi zippi kitti, kun koneisto oli pöydällä.

                          Eli alkuperäinen vaihteen katoaminen kyllä hävisi.

                          Nyt on sitten koitettu irrottaa imm piuhaa ja lambdojen piuhaa
                          Etu lambdad kun oli irti, niin nyppiminen ehjä hiukan rauhottui mutta ei kadonnut kokonaan... Ja huollon aikaisempi kommentti oli että turbiinin lukitus jotenkin elää lambda tietojen mukaan?!?

                          Yli 100 vauhdeissa meno on tasaista, silloin ilmeisesti turbiinissa on täysi lukko päällä.
                          Last edited by Verkke; 17-05-2016, 20:16.
                          e60 530iA vm-04
                          ex-E36 328iA cabrio vm-95

                          Comment

                          • repsa
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1374
                            • Lempäälä

                            #14
                            Kai siis samalla kun kokeilit niin nollasit myös dme:ltä adaptaatioarvot liittyen lambdaan ? Muuten meni hukkaan yritys.

                            Suosittelen lämpimästi vianetsintään test-o softaa ja vähän tietämystä moottorinohjauksen ja vaihdelaatikon yhteisestä elämästä.

                            Lambdatiedon käyttö vaihteiston turbiinin lukitukseen ? :think ja muut
                            5c jetta 1.2TSI 140/220
                            530e m-sport alpinweiss3 vakio
                            a4 cabi 220/300
                            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                            Comment

                            • Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

                              #15
                              Mitkä oli laatikon adaptiot ennen nollausta.. Jos jossain kytkimessä/lukossa yli 350ms niin ZF ei suosittele adaptioiden nollausta.
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

                              Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

                              Comment

                              Working...
                              X