Auto heittää taas "High rate of battery discharge" kun on ollut muutaman tunnin paikoillaan. Pari viikkoa menikin tuossa ilman herjaa vaikkei auto ollutkaan ylläpitolaturin kautta latauksessa, kun otettiin huollossa MULF-moduuli irti. Virheilmoituksen puuttumisesta huolimatta teki kuitenkin eilen tenän eli ei lähtenyt käyntiin vaikka olin ajanut samana päivänä pari lyhyttä reissua. (Jälkikäteen ajatellen oli ehkä hieman huonommin lähtenyt käyntiin edellisinä päivinä.)
Nyt laitettiin huollossa testimielessä MULF-moduuli takaisin kiinni, koska MULFin irrottaminen mykisti kaikki äänet (tämä ilmeisesti korjautuisi loop-johdolla koska autossa L7-äänentoistojärjestelmä) ja ajattelin kokeilla muutamia täältä foorumilta poimimiani mahdollisia korjauksia. Huollossa ajoivat MULF-moduulin kiinnityksen jälkeen vikakoodit ja näytti K-CAN-väylävirhettä.
Ajattelin siis testata, että onko vika penkkimoduuleissa ja kokeilin äsken ottaa etukautta penkin alla näkyvän ruskean pistokkeen irti mutta ainakin sähköiset korkeussäädöt toimivat irrottamisen jälkeen normaalisti eli pitäisi ilmeisesti tehdä jotain muutakin. Voisiko siis joku kertoa rautalangan ja kenties vaikka kuvien kanssa, että miten tuo penkkimoduuli irrotetaan / poistetaan pelistä?
Muita mahdollisia kohteita ovat ilmeisesti lasienpesurien lämmittimet (jotka irrotin jo myös), IBS-piuhan pätkä, dde-yksikkö/-rele, jne. Mainittakoon vielä, että DVD-asemassa ei ole navilevyä (koska lopetti lukemasta sitä, uusi tilauksessa) ja 6-levyn boksi on otettu irti. Takakontin pohjallakaan ei ole kosteutta eli siitä ei pitäisi johtua.
Edellisestä E39:stä tuttu huoltomies sanoi, että "Älä tuo enää tänne vaan vie manaajalle". Tämän kohdalla mielellään löytäisi ihan maallisen ongelman eli saa antaa myös muita vinkkejä, jos on tietoa akun purkautumisen ja K-CAN-väylävian yhdistelmästä.
Nyt laitettiin huollossa testimielessä MULF-moduuli takaisin kiinni, koska MULFin irrottaminen mykisti kaikki äänet (tämä ilmeisesti korjautuisi loop-johdolla koska autossa L7-äänentoistojärjestelmä) ja ajattelin kokeilla muutamia täältä foorumilta poimimiani mahdollisia korjauksia. Huollossa ajoivat MULF-moduulin kiinnityksen jälkeen vikakoodit ja näytti K-CAN-väylävirhettä.
Ajattelin siis testata, että onko vika penkkimoduuleissa ja kokeilin äsken ottaa etukautta penkin alla näkyvän ruskean pistokkeen irti mutta ainakin sähköiset korkeussäädöt toimivat irrottamisen jälkeen normaalisti eli pitäisi ilmeisesti tehdä jotain muutakin. Voisiko siis joku kertoa rautalangan ja kenties vaikka kuvien kanssa, että miten tuo penkkimoduuli irrotetaan / poistetaan pelistä?
Muita mahdollisia kohteita ovat ilmeisesti lasienpesurien lämmittimet (jotka irrotin jo myös), IBS-piuhan pätkä, dde-yksikkö/-rele, jne. Mainittakoon vielä, että DVD-asemassa ei ole navilevyä (koska lopetti lukemasta sitä, uusi tilauksessa) ja 6-levyn boksi on otettu irti. Takakontin pohjallakaan ei ole kosteutta eli siitä ei pitäisi johtua.
Edellisestä E39:stä tuttu huoltomies sanoi, että "Älä tuo enää tänne vaan vie manaajalle". Tämän kohdalla mielellään löytäisi ihan maallisen ongelman eli saa antaa myös muita vinkkejä, jos on tietoa akun purkautumisen ja K-CAN-väylävian yhdistelmästä.
Comment