Kuvien perusteella ei kyllä kellään "automiehellä" ole ollut, erikoista kulumaa ulkokuoressa.
Tämä. Aivan hyvin voi pitää nuo kilsat paikkansa (ja todennäköisesti pitääkin). Ei kaikkia kiinnosta, onko autossa naarmuja tai lommoja, koska "autolla siirrytään paikasta A paikkaan B". Varsinkin ilmiö tuntuu korostuvan, kun ei ole ne viimeiset rahat autossa kiinni, vaan kahisevaa löytyy siinä määrin että autokaupoille voi suunnata sellaisen tarpeen tullen.
Ketjun aloittajalle tervetuloa foorumille. Täältä löytyy runsaasti tietoa ja kokemusta ko. automallista, ja osaavien ihmisten apua.
Olen edellisten kirjoittajien kanssa pitkälti samaa mieltä, että tapa jolla autoa pitää ja ajaa näkyy väistämättä myös auton kunnossa. Myynti-ilmoituksen kilometrit voivat siten vastata hyvinkin todellisuutta. Toisaalta keskimääräistä huonopi yleiskunto tuo auton myyntihintaa alaspäin ja ostaja voi yrittää neuvotella hintaa alaspäin muiden havaitsemiensa vikojen perusteella. Ajokilometrit ovat luonnollisesti vain suuntaa antavia, mutta 200+ tkm kohdalla alustan osissakin voi olla jo selkeästi kulumaa.
Välinpitämättömältä vaikuttavan pitotavan perusteella mieleen, että monet automallin tyyppiviatkin voivat olla läsnä ja korjaamatta. Tyyppivikojakin on edellisissä viesteissä tullut esiin. Osa yksinkertaisesti tietämättömyydestä johtuen, esim. moottorin termostaattien vikaantumisen johdosta partikkelisuodatin saattaa olla jo elinkaarensa päässä.
Onneksi useimmat näistä vioista ja kulumista ovat toki korjattavissa ja varaosia saa hankittua. Samaten pintoja voi maalauttaa ja yrittää ehostaa. Korjauskustannuksiin ja uusittaviin osiin on kuitenkin hyvä varata rahaa ja ottaa asia huomioon jo auton hankintavaiheessa. Käytetty auto ei ole uusi, muttei se välttämättä ole huonompi vaihtoehto. Riippuu paljolti omista tarpeista mitä autoltaan edellyttää. On varmasti hyvä ajatus antaa myös ammattilaisen vilkaista autoa, mikäli automerkki ei ole itselle aiemmin tuttu. Samalla on käytössä myös diagnostiikkatyökaluja. Lopulta ostopäätös on kuitenkin itse tehtävä ja asiaa helpottaa jos on muutama saman tyyppinen vaihtoehtokin koeajettu ja tarkastettu, niin on vertailupohjaa omille valinnoilleen.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Kaikille suuri kiitos avusta.
Jotain pientä löytyi tarkemmassa syynissä, joten katsotaan saadaanko alennusta.
Lievä tupakan tuoksu leijaili, ja edellisen omistajan tavoitettua totesi hän tupakoineensa autossa. Isommissa liikkeissä taitavat kunnon putsin tehdä ennen myyntiin laittoa.
Palaillaan asiaan, ja kiitoksia JW Service hyvästä/asiantuntevasta palvelusta. (Suosittelut täältä
Kaikille suuri kiitos avusta.
Jotain pientä löytyi tarkemmassa syynissä, joten katsotaan saadaanko alennusta.
Lievä tupakan tuoksu leijaili, ja edellisen omistajan tavoitettua totesi hän tupakoineensa autossa. Isommissa liikkeissä taitavat kunnon putsin tehdä ennen myyntiin laittoa.
Palaillaan asiaan, ja kiitoksia JW Service hyvästä/asiantuntevasta palvelusta. (Suosittelut täältä
Tupakan hajusta pääsee kerralla eroon otsonoinnilla, joten se ei ole iso ongelma.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tupakan hajusta pääsee kerralla eroon otsonoinnilla, joten se ei ole iso ongelma.
Ei pääse jos kyse on nahkasisustasta, edellisessä e39 oli joku hitsannu röökiä sisällä ja kun käytin otsonoinnissa niin haju katosi, mutta kun aurinko paistoi autoon sisään niin penkeistä alkoi irtoamaan hajua edelleen.
___________________ BMW G30 520d -17
---------------------------------------------------------------------- MB c350 -11 BMW F11 M550D -14 Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue MB w211 -07 BMW e39 525i -01 BMW e36 325i -93 BMW e36 320i -92
Tupakan hajusta pääsee kerralla eroon otsonoinnilla, joten se ei ole iso ongelma.
Itse olen kyllä tästä eri mieltä. Vaatii myös täydellisen sisäpesun, ja nämä yhdessäkään ei aina auta.
Useita autoja nähnyt johon otsonointi tehty eläimen- tai tupakanhajun takia, ja aina on haju palannut takaisin muutaman viikon päästä.
Itse olen kyllä tästä eri mieltä. Vaatii myös täydellisen sisäpesun, ja nämä yhdessäkään ei aina auta.
Useita autoja nähnyt johon otsonointi tehty eläimen- tai tupakanhajun takia, ja aina on haju palannut takaisin muutaman viikon päästä.
+1
Hajun huomaa myös jos auto on seissyt kuumassa auringon paahteessa.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Itse olen kyllä tästä eri mieltä. Vaatii myös täydellisen sisäpesun, ja nämä yhdessäkään ei aina auta.
Useita autoja nähnyt johon otsonointi tehty eläimen- tai tupakanhajun takia, ja aina on haju palannut takaisin muutaman viikon päästä.
Pitää paikkansa. Kunnon vesipesu aineilla sisältä ja sitä kattoverhoilua kannata aliarvioida isona hajulähteenä.
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
No pitää vähän maanantaina tentata ja katsoa miten rehellisiltä vaikuttavat. Toivottavasti uskaltavat sanoa jos eivät varmuudella saa autoa millään hajuttomaksi
Tupakanhajun poisto vaatuu korjaamon ja puhdistusfirman yhteistyötä. Kokonaishinta n. 1000 € (F1 Service).
Märässä hajunpoistossa auton istuimet ja sisäverhoilut irrotetaan, auton kaikki sisäpinnat puhdistetaan ja käsitellään sumutteella, tekstiilit ja istuimet käsitellään erikseen, jolloin hankalakin tupakanhaju ja homekasvusto saadaan poistettua.
Perusteellisen käsittelyn hinta muodostuu korjaamotöistä ja puhdistuksesta. Hinta on siedettävissä, sillä pinttynyt haju vähentää auton käyttöarvoa ja myös myyntiarvoa paljon enemmän.
Tupakansavun poisto edellyttää auton sisäverhoilujen purkamista. Puhdistus maksaa noin 1 000 euroa."
Ei pääse jos kyse on nahkasisustasta, edellisessä e39 oli joku hitsannu röökiä sisällä ja kun käytin otsonoinnissa niin haju katosi, mutta kun aurinko paistoi autoon sisään niin penkeistä alkoi irtoamaan hajua edelleen.
No itsellä ei ole kokemusta, mutta monet väittävät päässeensä eroon tupakan hajusta pelkällä otsonoinnilla. Eivät tosin ole olleet nahkasisustalla. Toki jos siellä on todella paljon poltettu, niin voi olla toivonta poistaa tupakan haju. Lisäksi terva jättää kyllä jälkensä verhoiluihin, jos siellä on todella paljon poltettu tupakkaa.
Aloittaja tosin sanoi, että autossa on vain lievä tupakan haju.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
No itsellä ei ole kokemusta, mutta monet väittävät päässeensä eroon tupakan hajusta pelkällä otsonoinnilla. Eivät tosin ole olleet nahkasisustalla. Toki jos siellä on todella paljon poltettu, niin voi olla toivonta poistaa tupakan haju. Lisäksi terva jättää kyllä jälkensä verhoiluihin, jos siellä on todella paljon poltettu tupakkaa.
Aloittaja tosin sanoi, että autossa on vain lievä tupakan haju.
Lievä se oli minullaki, mutta aurinko toi sen mukavasti esiin otsonoinnin jälkeenkin.
___________________ BMW G30 520d -17
---------------------------------------------------------------------- MB c350 -11 BMW F11 M550D -14 Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue MB w211 -07 BMW e39 525i -01 BMW e36 325i -93 BMW e36 320i -92
Kyllä se näin varmasti on.
nahkasisustus on pirummoinen puhdistettava.
Onneksi kaveri asuu Raisiossa joten käyttää auton ammattilaisella maanantaina. Pieni riski varmasti jää joka tapauksessa ja uusi sisustus maksaakin sitten jo jotain
Comment