Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ostoaikeissa (katsomaan la 18.6.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #46
    Onkohan minulla foorumin spartalaisin ajatusmaailma ?

    525:ssa ei ole mitään varusteita perusvarustelun lisäksi, edes cruisea.
    330:stä nypätty viimeisetkin pois kohta, kuskilla ei ole edes penkin pituussäätöä eikä vilkussa palautusta...

    minulle tärkeintä on auto sisältä, se että tuntuu heti omalta ehkä vaatimattomalta ja karulta. Ei kiinnosta ulkoiset muovilirpakkeet tai vanteet yhtään auton valinnassa, kattoluukku on aina tuntunut tyhmimmälle keksinnölle autossa sumuvalojen ohella.

    Sen sijaan pakollisia juttuja on omalle ahterille sopivat penkit (kangas) hyvä ergonominen ajoasento, automaatti, neliveto (käyttöautossa), xenonit valoautomatiikalla, sadetunnistin, helppo käyttöinen soitin, mukava mutta jämäkkä alusta korkeaprofiilisilla renkailla. Kohtuullinen voimalinja jolla kulkine liikkuu vaivattomasti riittää, mieluiten konsernin luotettavimmasta päästä.

    :think

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2323
      • Uusimaa

      #47
      Originally posted by joko View Post
      Jälkivarustelu ei ole millään mittarilla mitattuna kannattavaa.
      Itse olen päivittänyt omaan karvalakki-suomifarkkuuni ison setin "puuttuvia" varusteita, mm. Individual-hifit ja Comfort-sisustan ruskeilla nappanahoilla. Mulla on erittäin vahva tunne että näillä varusteilla tulee olemaan vahva vaikutus jälleenmyyntiarvoon autoa myytäessä. Jopa suhteutettuna siihen hintalappuun, joka näistä varusteista jäi itselle maksettavaksi...

      M-Sport-korisarjan hinta pyörii maalattuna jossain 1400€ paikkeilla, joten sekin hinta on hyvin mahdollista saada takaisin myytäessä.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1964
        • Seinäjoki

        #48
        Originally posted by JKK View Post
        Itse olen päivittänyt omaan karvalakki-suomifarkkuuni ison setin "puuttuvia" varusteita, mm. Individual-hifit ja Comfort-sisustan ruskeilla nappanahoilla. Mulla on erittäin vahva tunne että näillä varusteilla tulee olemaan vahva vaikutus jälleenmyyntiarvoon autoa myytäessä. Jopa suhteutettuna siihen hintalappuun, joka näistä varusteista jäi itselle maksettavaksi...

        M-Sport-korisarjan hinta pyörii maalattuna jossain 1400€ paikkeilla, joten sekin hinta on hyvin mahdollista saada takaisin myytäessä.

        Toivossa ja haaveissa on hyvä elää mutta kyllä se totuus valkeaa sitten kun myynnin aika koittaa. Itse tuli retrofitattua m-korisarja, webasto,shadowline listasarja ja kaikkea pienempää. Jälkiviisana voin todeta että olis kannattanu ostaa sellainen missä olis kaikki ollut alunperinkin.
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • Tomppa80
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2088
          • Raahe

          #49
          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Onkohan minulla foorumin spartalaisin ajatusmaailma ?

          525:ssa ei ole mitään varusteita perusvarustelun lisäksi, edes cruisea.
          330:stä nypätty viimeisetkin pois kohta, kuskilla ei ole edes penkin pituussäätöä eikä vilkussa palautusta...

          minulle tärkeintä on auto sisältä, se että tuntuu heti omalta ehkä vaatimattomalta ja karulta. Ei kiinnosta ulkoiset muovilirpakkeet tai vanteet yhtään auton valinnassa, kattoluukku on aina tuntunut tyhmimmälle keksinnölle autossa sumuvalojen ohella.

          Sen sijaan pakollisia juttuja on omalle ahterille sopivat penkit (kangas) hyvä ergonominen ajoasento, automaatti, neliveto (käyttöautossa), xenonit valoautomatiikalla, sadetunnistin, helppo käyttöinen soitin, mukava mutta jämäkkä alusta korkeaprofiilisilla renkailla. Kohtuullinen voimalinja jolla kulkine liikkuu vaivattomasti riittää, mieluiten konsernin luotettavimmasta päästä.

          :think
          Aamen. Sama ajatus itselläkin, mutta vielä karumpi riittää itselle. Mitä karumpi---->vähemmän hajoavia osia. Mm. Seuraava auto joka on jo ostettu, mutta ei vielä haettu, ei kai siinä ole tietääkseni mitään lisävarusteita. Perus s211 -07 avantgarde.

          Riittää, että on ilmastointi, xenon, vakkari ja pehmeän mukava alusta.
          Mercedes Benz E -07
          BMW 523i -96
          Volvo v70t5 -99
          Harley Davidson Electra Glide -00
          Solifer SM -75

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2323
            • Uusimaa

            #50
            Originally posted by joko View Post
            Toivossa ja haaveissa on hyvä elää mutta kyllä se totuus valkeaa sitten kun myynnin aika koittaa. Itse tuli retrofitattua m-korisarja, webasto,shadowline listasarja ja kaikkea pienempää. Jälkiviisana voin todeta että olis kannattanu ostaa sellainen missä olis kaikki ollut alunperinkin.
            Kyllä mulle se totuus on jo valjennut hyvin monen bemun kohdalla; Esim. edellisen E60 530xd:n varustelin jälkeenpäin M-Sportiksi. Sekä CIC-systeemit ja Logic7:t myös retrofittasin. Auton osti multa nykyinen aktiivinen foorumilainen. Veikkaan että ilman noita varusteita olisi jäänyt kaupat tekemättä hänen kanssaan ja lopulta olisi pitänyt tyytyä autojobbarin nälkähyvitykseen.

            Kyllä Bemujen kanssa on asiat niin, että karvalakkipelit on todella vaikeita myytäviä suoralla kaupalla, ellei myyntiä pysty vauhdittamaan poikkeuksellisen pienillä kilometrilukemilla. Tästä syystähän karvalakit päätyykin useimmiten pilkkahinnalla autojobbareille, koska ei niitä kukaan muuten saa kaupaksi. Eli autokauppaan vaihtoautona tyrkytettäessä jälkivarustelun merkitys hintaan on varmasti hyvin pieni. Siksi autokauppojen rivit suorastaan pullistelee karvalakkimallisia 5-sarjalaisia. Kun taas hyvin varustellut bemarit löytää aina ajan kanssa helpommin suoran kaupan ja sitä kautta paremman hinnan. Tämä on nähty moneen kertaan.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #51
              Originally posted by JKK View Post

              Kyllä Bemujen kanssa on asiat niin, että karvalakkipelit on todella vaikeita myytäviä suoralla kaupalla, ellei myyntiä pysty vauhdittamaan poikkeuksellisen pienillä kilometrilukemilla. Tästä syystähän karvalakit päätyykin useimmiten pilkkahinnalla autojobbareille, koska ei niitä kukaan muuten saa kaupaksi. Eli autokauppaan vaihtoautona tyrkytettäessä jälkivarustelun merkitys hintaan on varmasti hyvin pieni. Siksi autokauppojen rivit suorastaan pullistelee karvalakkimallisia 5-sarjalaisia. Kun taas hyvin varustellut bemarit löytää aina ajan kanssa helpommin suoran kaupan ja sitä kautta paremman hinnan. Tämä on nähty moneen kertaan.
              Täytyy kompata tätä.

              Esim. mulla on ollut pitempään 127 tkm ajettu 535xdta 2012 myynnissä ja hinta ~45 k€.

              Tiistaina pistin myyntiin huippuvarustellun 176 tkm ajetun samanlaisen ja auto meni tunnissa kaupaksi... Pyyntihinta oli 10k€ enemmän...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                #52
                Originally posted by JKK View Post
                Kyllä mulle se totuus on jo valjennut hyvin monen bemun kohdalla; Esim. edellisen E60 530xd:n varustelin jälkeenpäin M-Sportiksi. Sekä CIC-systeemit ja Logic7:t myös retrofittasin. Auton osti multa nykyinen aktiivinen foorumilainen. Veikkaan että ilman noita varusteita olisi jäänyt kaupat tekemättä hänen kanssaan ja lopulta olisi pitänyt tyytyä autojobbarin nälkähyvitykseen.

                Kyllä Bemujen kanssa on asiat niin, että karvalakkipelit on todella vaikeita myytäviä suoralla kaupalla, ellei myyntiä pysty vauhdittamaan poikkeuksellisen pienillä kilometrilukemilla. Tästä syystähän karvalakit päätyykin useimmiten pilkkahinnalla autojobbareille, koska ei niitä kukaan muuten saa kaupaksi. Eli autokauppaan vaihtoautona tyrkytettäessä jälkivarustelun merkitys hintaan on varmasti hyvin pieni. Siksi autokauppojen rivit suorastaan pullistelee karvalakkimallisia 5-sarjalaisia. Kun taas hyvin varustellut bemarit löytää aina ajan kanssa helpommin suoran kaupan ja sitä kautta paremman hinnan. Tämä on nähty moneen kertaan.
                Kyllä näin se on. Mutta et silti saa niitä jälkivarusteluun kuluneita euroja takaisin. Turha väittää muuta, toki eriasia jos saat ne jostain ilmaiseksi. Kyllä lähtökohtaisesti käytetyn ostajan kannattaa ostaa suoraan sellainen kun haluaa eikä jälkivarustella. Itse halusin m-paketin, webaston ja sähkökoukun, mitään noista ei saa jälkiasennettuna tonnilla mikä oli suunnilleen pyynneissä erona... Jos se noin helppoa olis niin kannattais ostaa karvalakkeja autojobbarien välistä ja varustella ja myydä sitten "voitolla". Mutta ei aina kaikessa tarvi olla järkeä. Itsekkin suunnitellut vitoon facelift keulaa vaikka tietää että myydessä ei saa puoliakaan enää takas sijoitetuista rahoista...
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2323
                  • Uusimaa

                  #53
                  Originally posted by joko View Post
                  Kyllä näin se on. Mutta et silti saa niitä jälkivarusteluun kuluneita euroja takaisin.
                  Riippunee varmasti hyvin paljon varusteesta ja siitä paljonko olet maksanut ko. varusteesta. Ja nythän uskoakseni puhutaan vain OEM-varusteista. Otetaan esimerkkinä 5-sarjalainen karvalakkiversio, johon tuutataan M-sport-korisarja tuoreella maalilla ja retrofitattu OEM-Logic7. Noiden yhteishinta on itseasennettuna pyöreät 2000€. Olen aika vakuuttunut, että moni maksaa tuon lisähinnan jos vieressä on saman verran edullisempi nukkavieru perusversio. Itse ainakin maksaisin... Siinä ollaan varmasti samaa mieltä että voittoa näillä retrofittauksilla on vaikea tehdä.
                  Last edited by JKK; 24-06-2016, 00:21.
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • JP-76
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 1060
                    • Kanta-Häme

                    #54
                    Täytyy lisätä oma rikka rokkaan, eli aika paljon on kuitenkin harrastajia jotka nimen omaan haluavat auton, johon voi asennella (yleensä vielä OEM) lisävarusteita mahdollisimman paljon. Haasteita haetaan sillä, että miten saada asennettua esim. varusteita joita ei ole tehtaalta edes saanut kyseiseen auto-/vuosimalliin.

                    Vaikka varusteista ei mitään saisi hyvitysvaiheessa, osaavat varsinkin autoliikkeet laittaa "varustelisää" myytäviin autoihin.

                    Mitä järkeä olisi tällöin ostaa esim. auto jossa on viimeisen päälle CIC pro-navi, jos on alunperin tarkoitus saada tuohon vaikka NBT?

                    Ymmärrän kyllä niitä jotka ostavat auton vain käyttöön eikä ole halua jälkivarustella autoa millään tavalla, tällöin varusteiden paljous on perusteltua ja järkevää.

                    Tää on kyllä taas niin off topic, joten pahoittelut siitä
                    Kalusto:
                    BMW 550i xDrive -14
                    BMW S1000R -17
                    Toyota Proace -15

                    Comment

                    • jpaakkonen
                      Newbiemmer
                      • Jun 2016
                      • 15
                      • Helsinki

                      #55
                      Kiitoksia kaikille avusta ja aktiivisesta keskustelusta.
                      Katse siirtyy nyt klassikko/harrasteauton puolelle (omaan käyttöön , käyttikseksi päätyi vieläkin tilavampi menopeli.

                      Aloittelen uuden ketjun kunhan olen vähän tutustunut tarjontaan.
                      Saa tässäkin ketjussa autella aloittelijaa ehdotuksilla

                      Comment

                      • revote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1886
                        • Hollola

                        #56
                        Varusteiden retrofittauksesta - mitä eksoottisempi lisävaruste niin kaihtaisin sellaista autoa johon se on itse jälkikäteen asennettu.
                        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                        Comment

                        • JP-76
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 1060
                          • Kanta-Häme

                          #57
                          Originally posted by revote View Post
                          Varusteiden retrofittauksesta - mitä eksoottisempi lisävaruste niin kaihtaisin sellaista autoa johon se on itse jälkikäteen asennettu.
                          Jaa miksi, jos se on asiallisesti tehty alkup. osilla?
                          Kalusto:
                          BMW 550i xDrive -14
                          BMW S1000R -17
                          Toyota Proace -15

                          Comment

                          • revote
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1886
                            • Hollola

                            #58
                            Originally posted by JP-76 View Post
                            Jaa miksi, jos se on asiallisesti tehty alkup. osilla?
                            Millä toteat että onko asiallisesti tehty? Purat koketaulun, sisustan tjt ja tarkistat miten työ on tehty?
                            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                            Comment

                            • JP-76
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 1060
                              • Kanta-Häme

                              #59
                              Originally posted by revote View Post
                              Millä toteat että onko asiallisesti tehty? Purat koketaulun, sisustan tjt ja tarkistat miten työ on tehty?
                              No riippuu tietysti että kuka on tehny retrofitin. Sitäpaitsi samalla logiikalla vois tyrmätä kaikki autot missä on alpinen hifisetti jälkiasenteisena...
                              Kalusto:
                              BMW 550i xDrive -14
                              BMW S1000R -17
                              Toyota Proace -15

                              Comment

                              • revote
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2013
                                • 1886
                                • Hollola

                                #60
                                Originally posted by JP-76 View Post
                                No riippuu tietysti että kuka on tehny retrofitin. Sitäpaitsi samalla logiikalla vois tyrmätä kaikki autot missä on alpinen hifisetti jälkiasenteisena...
                                En näe näissä yhteneväisyyttä, hifit eivät ole mitään eksoottisia.

                                Tarkoitan tyyliin HUD, aktiivivakkari mitä näitä nyt on. Ja mistä sitä tietää kuka mitäkin on asentanut, joku foorumilainen asentaa ilman kuittia niin sitähän voi sanoa mitä tahansa
                                | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎