Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ostoaikeissa (katsomaan la 18.6.)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tabasco
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 851
    • fin

Originally posted by revote View Post
    En näe näissä yhteneväisyyttä, hifit eivät ole mitään eksoottisia.

Tarkoitan tyyliin HUD, aktiivivakkari mitä näitä nyt on. Ja mistä sitä tietää kuka mitäkin on asentanut, joku foorumilainen asentaa ilman kuittia niin sitähän voi sanoa mitä tahansa
    Voiko niitä nyt edes niin "väärin" tehdä, kun yleisesti ottaen perehtymättä aiheeseen on turha lähteä askartelemaan? BMW:hän on dokumentoinut useiden varusteiden retrofittaukset, miten kuuluu tehdä. Dokumentit on siis tarkoitettu toki marmorihuollon käyttöön, mutta samoin neuvoin sitä harrastelijapiireissäkin asennellaan, toki kustannusten hillitsemiseksi maalaisjärkeä käyttäen voi vanhoja osia modata sopiviksi retrofittiin.

-> Eli en itse näe, että itse tehty retrofit on suurempi ongelma, kuin itse tehty perustekniikkaan kohdistunut huolto. Etenkin kun retrofitit lisävarusteiden suhteen harvemmin liittyvät esim. turvallisuuteen.

Comment

• ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

mistä noita retrofittejä tietää mitä kaikkia on tehty jos myyjä ei sano että on retrofitannut ja esm. merkkihuollon tietokone näyttää että varustelistalla on ko. varuste tai huoltoliikkeenmies tarkistaa BMW:n tietokannasta vinillä. Tuokin nimittäin on nykyään mahdollista.

Comment

• JP-76
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 1060
        • Kanta-Häme

Originally posted by ptikkala View Post
        mistä noita retrofittejä tietää mitä kaikkia on tehty jos myyjä ei sano että on retrofitannut ja esm. merkkihuollon tietokone näyttää että varustelistalla on ko. varuste tai huoltoliikkeenmies tarkistaa BMW:n tietokannasta vinillä. Tuokin nimittäin on nykyään mahdollista.
        Vaikea noita on tosiaan tietää.

Itse jos ja kun olen bemaria ostamassa, kuitenkin katson muiden asioiden lisäksi vikakoodit ja alkup. varustelistan. Tärkeintä mulle on että kaikki varusteet toimii, oli sitten retrofitattu tai ei, ja että vikakoodeja ei ole.

Oikein retrofitatuilla varusteilla on yhtä suuri todennäköisyys vikaantua, kuin alkuperäisilläkin. Usein retrofitatut osat ovat jopa uudempaa vuosikertaa kuin itse auto :think
        Kalusto:
        BMW 550i xDrive -14
        BMW S1000R -17
        Toyota Proace -15

Comment

• BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

Originally posted by JP-76 View Post
          No riippuu tietysti että kuka on tehny retrofitin. Sitäpaitsi samalla logiikalla vois tyrmätä kaikki autot missä on alpinen hifisetti jälkiasenteisena...
          Aivan, minä olen aina hylännyt käyttöautojeni hankinnassa autot joissa on jokin millin nappuloilla varustettu jälkiasennus soitin. Yleensä nejohdot on kytketty diy-kipinän ohjeilla väri-väriin-loput maihin. Pari kertaa on löytynyt upea käytetty mutta kaupat jääneet tekemättä tarvikeradion takia. Eipä minulla ole hifikorvaakaan joten vakio soittimet isoilla nappuloilla ja helpolla käytettävyydellä ovat minulle.

Enkä välttämättä ostaisi bemariakaan johon on asenneltu erikoisia varusteita jälkikäteen.
          Last edited by BMW525Xda; 28-06-2016, 21:17.

Comment

• ptikkala
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1571

Omaani olen retrofitannut esm. Comfort access systeemin ja se näkyy myös BMWn järjestelmässä ja avaimen voin myös tilata omalla vinillä. Ainoa mistä tuon erottaa niin on erilaiset johtovärit mitkä menee ympäri autoa samoja johto reittejä pitkin kuin muutkin johdot. Itselle myös pääasia että varusteet toimii ja jos muuten mieluinen kampe löytyy niin aina pienellä vaivalla sinne sen halutun varusteen saa asennettua.

Meni vähän offtopic ��. Onneksi jokainen valitsee autonsa itse ��.
            Last edited by ptikkala; 28-06-2016, 22:53.

Comment

• juice777
              BTCF Member
              • May 2004
              • 230
              • E-P

Originally posted by BMW525Xda View Post
              Aivan, minä olen aina hylännyt käyttöautojeni hankinnassa autot joissa on jokin millin nappuloilla varustettu jälkiasennus soitin. Yleensä nejohdot on kytketty diy-kipinän ohjeilla väri-väriin-loput maihin. Pari kertaa on löytynyt upea käytetty mutta kaupat jääneet tekemättä tarvikeradion takia. Eipä minulla ole hifikorvaakaan joten vakio soittimet isoilla nappuloilla ja helpolla käytettävyydellä ovat minulle.

Enkä välttämättä ostaisi bemariakaan johon on asenneltu erikoisia varusteita jälkikäteen.
              Muutamat kaupat muuttaneet muotoaan tästä syystä.
              -E21-

Comment

• JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

Tän topikin aiheeksihan vois muuttaa vaikka "E61 ostoaikeissa (retrofitattuja varusteita, ostaako vai ei)
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡