Announcement

Collapse
No announcement yet.

Täyssähkö Sport -> Comfort retrofit, yleisiä ohjeita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    Täyssähkö Sport -> Comfort retrofit, yleisiä ohjeita

    Auto on pre-LCI, sport-jakkaroilla joissa täydet sähkösäädöt.

    Ostin pre-LCI -autosta comfort-jakkarat. Mukana ei tullut turvavöiden kiristimiä mutta ajattelin että siirrän ne nykyiset tähän. Mutta eipä se ollutkaan niin suoraviivainen homma. Aloitin kuskin penkistä.

    Tässä kuvia vanhasta sport-jakkarasta joka on siis kiinni vielä autossa.

    Vasemmalla puolella kiristimen johto on teipattu isompaan johtonippuun kiinni:



    Onko sen toinen pää tämä (eli tuo musta liitin kuvan vasemmassa reunassa)? Ainakin värien puolesta voisi ollakin.



    Jos on niin tämän kiristimen saan siirrettyä vanhasta uuteen.

    Oikea puoli eli keskikonsolin puoli on haasteellisempi. Siellä kiristimeen menee kaksi johtonippua joista toisessa on liitin siellä kiristimen päässä mutta toinen johto luikertelee penkin alla olevaan isoon liittimeen ja äkkiseltään näyttää ettei se lähde siitä irti muuten kuin katkomalla? Eli tuo ohut johto joka menee keltaisen liittimen alaosassa olevaan mustaan osaan.



    Jos tuo pitää katkoa niin miten sen tietää liittää oikein sitten comfort-jakkaraan?

    Apua, olen nyt ihan sormi suussa...
    Last edited by revote; 11-07-2016, 17:40.
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by revote View Post
    Auto on pre-LCI, sport-jakkaroilla joissa täydet sähkösäädöt.

    Ostin pre-LCI -autosta comfort-jakkarat. Mukana ei tullut turvavöiden kiristimiä mutta ajattelin että siirrän ne nykyiset tähän. Mutta eipä se ollutkaan niin suoraviivainen homma. Aloitin kuskin penkistä.

    Tässä kuvia vanhasta sport-jakkarasta joka on siis kiinni vielä autossa.

    Vasemmalla puolella kiristimen johto on teipattu isompaan johtonippuun kiinni:



    Onko sen toinen pää tämä (eli tuo musta liitin kuvan vasemmassa reunassa)? Ainakin värien puolesta voisi ollakin.



    Jos on niin tämän kiristimen saan siirrettyä vanhasta uuteen.

    Oikea puoli eli keskikonsolin puoli on haasteellisempi. Siellä kiristimeen menee kaksi johtonippua joista toisessa on liitin siellä kiristimen päässä mutta toinen johto luikertelee penkin alla olevaan isoon liittimeen ja äkkiseltään näyttää ettei se lähde siitä irti muuten kuin katkomalla? Eli tuo ohut johto joka menee keltaisen liittimen alaosassa olevaan mustaan osaan.



    Jos tuo pitää katkoa niin miten sen tietää liittää oikein sitten comfort-jakkaraan?

    Apua, olen nyt ihan sormi suussa...
    Pura teippaukset niin vasen puoli on helppo,
    oikealle puolelle joudut siirtämään uuteen liittimeen vanhasta liitokset,
    eli älä katko johtoja... Liittimet vanhassa on "niputtain" ja helppo siirtää...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • revote
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1886
      • Hollola

      #3
      Eli tuo iso keltainen liitin on purettavissa?

      Oletan, että kartturin penkissä on sama juttu mutta peilikuvana?
      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by revote View Post
        Eli tuo iso keltainen liitin on purettavissa?

        Oletan, että kartturin penkissä on sama juttu mutta peilikuvana?

        On ne purettavissa. Keltaisen liittimen sisällä on useampia pienempiä liittimiä joten ne vain tarvii siirtää tuohon paukulle menevään liittimeen.

        Saa ne pelkät pinnitkin irti liittimestä mutta helpompi on se liittimen runko vaihtaa. Pura se liitin niin ymmärrät mistä on kyse...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • revote
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2013
          • 1886
          • Hollola

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          On ne purettavissa. Keltaisen liittimen sisällä on useampia pienempiä liittimiä joten ne vain tarvii siirtää tuohon paukulle menevään liittimeen.

          Saa ne pelkät pinnitkin irti liittimestä mutta helpompi on se liittimen runko vaihtaa. Pura se liitin niin ymmärrät mistä on kyse...
          En pääse nyt tsekkaamaan, työt haittaa harrastuksia, mutta siis ymmärsinkö oikein että paukun johto ja sen liitin lähtee siis irti tuosta keltaisesta "master"-liittimestä ja se siirretään sitten samalla tavalla uuden penkin vastaavaan liittimeen?
          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Paukun "oma" kiinteä johto liittimen kanssa lähtee siitä keltaisesta, mutta toinen johto on kiinteästi isossa keltaisessa, se otetaan taas paukun liittimestä irti.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              #7
              Originally posted by buksin-1 View Post
              Paukun "oma" kiinteä johto liittimen kanssa lähtee siitä keltaisesta, mutta toinen johto on kiinteästi isossa keltaisessa, se otetaan taas paukun liittimestä irti.
              Ok, kiitos. Nyt taisin ymmärtää.

              Tuo "oma" kiinteä johto on siis se joka menee sinne ylös, melkein sinne turvavyön vastakappaleeseen asti?
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                ei melkein vaan juuri sinne asti se menee, kun avaat ne liittimet, niin huomaat
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  #9
                  Homma muutoin valmis mutta mihin kiristin tulee ulko-oven puolella kiinni? Ei ole samanlaista kiinnitysrautaa kuin vanhassa penkissä oli.
                  Last edited by revote; 12-07-2019, 12:37.
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7524
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by revote View Post
                    Homma muutoin valmis mutta mihin kiristin tulee ulko-oven puolella kiinni? Ei ole samanlaista kiinnitysrautaa kuin vanhassa penkissä oli.
                    Vaihtoehto a)
                    Ko. niitattu kisko pitää porata pois ja siirtää vanhasta penkistä kisko.
                    Vanhassa penkissä kisko on todennköisesti kiinni torxi ruuveilla ja kiskossa
                    on niille neliskanttiset mutterit...

                    B) koodataan ko. paukku pois käytöstä NCS:llä.
                    Last edited by MajorDrake; 20-06-2016, 20:23.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • revote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1886
                      • Hollola

                      #11
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Vaihtoehto a)
                      Ko. niitattu kiski pitää porata pois ja siirtää vanhasta penkistä kisko.
                      Vanhassa penkissä kisko on todennköisesti kiinni torxi ruuveilla ja kiskossa
                      on niille neliskanttiset mutterit...

                      B) koodataan ko. paukku pois käytöstä NCS:llä.
                      Tuota A:ta vähän tuumailin, korkkasi se torxi uudesta penkistä. Siis se iso torxi...

                      Miten tuo B, vaikka koodauksen tekeekin niin pitää kai se saada johonkin ja jotenkin kiinnikin?
                      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                      Comment

                      • revote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1886
                        • Hollola

                        #12
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Vaihtoehto a)
                        Ko. niitattu kisko pitää porata pois ja siirtää vanhasta penkistä kisko.
                        Vanhassa penkissä kisko on todennköisesti kiinni torxi ruuveilla ja kiskossa
                        on niille neliskanttiset mutterit.
                        Jäin tätä miettimään, jos irroitan koko kiskon ja vaihdan ne päikseen? Tuntuu olevan ihan sika tiukassa noi torx-ruuvit joilla se turvavyön kiinnitysrauta on kiinni. Pääsis helpommalla jos kiskot voisi suoraa vaihtaa päikseen.
                        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                        Comment

                        • buksin-1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 4592
                          • Keski-Pohjanmaa

                          #13
                          Vaihda koko kisko.
                          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                          SISUSTAT modaukset

                          Comment

                          • revote
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1886
                            • Hollola

                            #14
                            Ongelmien määrä on vakio; kisko on nyt vaihdettu ja kiristin kunnolla kiinni mutta penkki kampeaa oudosti...

                            Ennen kiskon vaihtoa katsoin huolellisesti, että vanha sekä uusi kisko ovat samassa mitassa. Kuitenkin, tällä uudella kiskolla penkki kampeaa oudosti kun penkkiä liikuttaa edes takas. Säätelin tätä uutta kiskoa edes takas (suhteessa alkup asentoon) ja homma muuttuu sen mukaan: toisessa asennossa penkki ahdistaa kun säätää sen etuasentoon ja toisessa asennossa se ahdistaa kun säätä penkin taka-asentoon.

                            Lisäksi, jos liikuttelee penkkiä edes takas ilman, että pultit ovat kiinni niin tämä uusi kisko liikkuu leveyssuunnassa vasemmalle/oikealle.

                            Olisko tähän mitään vinkkiä?
                            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                            Comment

                            • revote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1886
                              • Hollola

                              #15
                              Lisää ongelmia, olin laittamassa suojalevyä paikalleen niin sepä ei onnistukaan koska kun penkki on ala-asennossa niin suojalevy ottaa turvavyönkiristimeen kiinni. Kts kuva.

                              Onko nyt niin että comforttien retrofitissä näin käy aina että noita suojalevyjä ei saa paikalleen, vai alanko hommaamaan jostain tuohon comforttiin kuuluvan turvavyönkiristimen?
                              Last edited by revote; 12-07-2019, 12:37.
                              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎