Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keltainen moottorinkuva taulussa ja vikakoodi P122F

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kamikaze
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 298
    • Mänttä-Vilppula

    Keltainen moottorinkuva taulussa ja vikakoodi P122F

    BMW E60 520i LCI manuaali sedan vm. 2008, ajettu 86 tkm. Viikko sitten mittaristoon syttyi keltainen moottorinkuva-varoitusvalo. i-Drive ilmoittaa "no faults", mutta Navigon-naviin BT-yhteydessä oleva OBD-porttiin kytketty lukija antaa vikakoodin P122F.

    Valo on viikon aikana pariin otteeseen ollut päivän verran pois mittaristosta, mutta syttyy aina uudestaan ennen pitkää. Vikakoodinlukija antaa tuon koodin aina, huolimatta siitä, palaako keltainen valo taulussa vai ei. Eikä se antanut tuota koodia aiemmin, vaan vasta sitten kun keltainen valo ensi kertaa syttyi. Kun lukijalla nollaa koodin, antaa auto koodin aina samantien uudestaan.

    Joku ulkomainen nettiforum antoi tuolle koodille selitykseksi NOX-sensorin. Toisaalla taas selitettiin puolista. Merkkiliikkeen setä kertoi uuden sensorin hinnaksi lähes 500 euroa pelkälle osalle, mutta epäili, että vika ei välttämättä ole siinä, koska se ei yleensä anna vikakoodia. Piti kuitenkin mahdollisena, että vika voi ollakin siinä sensorissa, mutta että autosta olisi jotain muutakin hajalla, kuten että ensimmäinen katalysaattori voisi olla tukossa. Uuden katin hinta taas on reippaasti nelinumeroinen summa.

    Auto kuitenkin käy ja kukkuu täysin normaalisti, ajossa ja käynnissä en ole havainnut mitään outoa. Joten osaako joku viisas sanoa, missä vika voisi olla, ja mitä tässä tilanteessa voisi ja kannattaisi tehdä? En viitsi turhaan vaihdattaa merkkiliikkeessä kalliita osia, jos tarkan aiheuttajan saisi selville ja pääsisi vähemmällä.
    BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
    Toyota MR2 2.0 GTi -93
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Sovi jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodienlukemisesta. Kannattaa lukaista BMW kohtaisella lukijalla, niin ei jää arpomista mikä koodi siellä on.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #3
      Ilmavuoto on vahva veikkaus. Haitariputkeen teippiä ensihätään.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • Kamikaze
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 298
        • Mänttä-Vilppula

        #4
        Originally posted by TFV View Post
        Ilmavuoto on vahva veikkaus. Haitariputkeen teippiä ensihätään.
        Minkä putken ympärille sitä teippiä pitäisi laittaa? Eipä tuolla konehuoneessa pahemmin haitariputkia ole. Ilmansuodatinkotelolta lähtee imusarjaa kohti putki, jossa on muutaman sentin levyinen haitariosuus, mutta sekin putki on kuin uusi. Autolla ei tosiaan ole ajettu kuin 86 tkm, ja konehuone ei juurikaan uudelle häpeä.

        Olisiko muita ideoita?
        BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
        Toyota MR2 2.0 GTi -93

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Kamikaze View Post
          Minkä putken ympärille sitä teippiä pitäisi laittaa? Eipä tuolla konehuoneessa pahemmin haitariputkia ole. Ilmansuodatinkotelolta lähtee imusarjaa kohti putki, jossa on muutaman sentin levyinen haitariosuus, mutta sekin putki on kuin uusi. Autolla ei tosiaan ole ajettu kuin 86 tkm, ja konehuone ei juurikaan uudelle häpeä.

          Olisiko muita ideoita?
          Aivan turha alkaa arpomaan. Siellä kun palaa vikavalo, niin siellä on koodi. Lue koodit kunnon lukijalla, niin tiedät mistä herjaa. Sen perusteella on paljon helpompi alkaa vikaa selvittämään.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Hen-3
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 103
            • Lahti

            #6
            Tutkaile huohottimenletkut että onko ehjät.
            Last edited by Hen-3; 02-07-2016, 15:40.

            Comment

            • Kamikaze
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 298
              • Mänttä-Vilppula

              #7
              Originally posted by Hen-3 View Post
              Tutkaile huohottimenletkut että onko ehjät.
              Eipä niitä imusarjan alta juurikaan näkynyt, vaikka otin suojamuovit pois edestä.
              BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
              Toyota MR2 2.0 GTi -93

              Comment

              • MarkusS
                Newbiemmer
                • Jul 2017
                • 1
                • Turku

                #8
                Selvisikö tämä vika ikinä?
                Mulla samaa vikaa ja koodia vuoden 2008 E90 320i:ssä.
                Keltaista moottorinvikavaloa syttyi jo noin vuosi sitten kun ostin auton ja muistaakseni kerran sen jälkeen kunnes nyt taas. Nollaamalla on pysynyt pois aikansa kun myyjä liikkeestä toppuuteltiin että noxin puhdistukseen liittyvää pelkästään. Pari viikkoa aiemmin ajettu noin 200km edestakainen matka lähes yhtäsoittoa eli kyllä kai pitäisi olla polttokin tehtynä.
                Onko turun seudulla kenellä vikakoodin lukuvehkeitä? Sieltä ei kai saa mitään nyt ulos kun nollasin hätäpäissäni tuon jollain android softalla, jolla sain myös tuon p122f koodin?

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #9
                  Vähän kuin DPF diesel autoissa, NOX pönttö tyhjäksi ja uusi ohjelma sisään --> ei ikinä enää nox ilmoituksia eikä tukkeisia pönttöjä

                  Järkkyä jos osan hinta on 500€ ja korjaantuuko tuolla...
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎