Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 flekti ei lähde päälle...mikä neuvoksi ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • häjy
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 51
    • Luumäki

    E60 flekti ei lähde päälle...mikä neuvoksi ?

    Ei ollu ny aikaa selailla foorumia, että olisko ratkaisu löytynyt sieltä...
    Joten ongelmana on, että -04 mallin 525i ei moottorin lämmettyään kytke flektiä päälle...silloin ilmeisesti syttyy "kone liian lämmin" teksti näytölle kun sen flektin pitäisi alkaa pyöriä, ...

    Auto on minulle aivan uusi tuttavuus, reilun vkon ollu pihassa...
    Mikä sulakkeista on flektin sulake, missä ?

    Ottaako se käskyn jäähdytinnesteen lämpötila-anturilta....sen ajattelin ekaks vaihtaa, jos se auttais asiaan...

    Flekti pyörii käsin kepeesti, että ei ainakaan jumita...suoraa virtaa en oo keriny antaa sinne jne...

    Auttakee auttakee, tuli tehtyä Bemuihin paluu autopuolella kaksin kappalein, e60 ja e36 328 avo...kiitos etukäteen asiallisista neuvoista
    E60 525i, E36 328i Cabriolet
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Melkein olis aloitettava koodin luvulla ja koittaa et saako tietokoneella flektin pyörimään...
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • E39Fin
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2013
      • 1761
      • HKI/Orimattila

      #3
      Samaa ongelmaa. Testattu koneella että lähtee pyörimään. Flektistä tulee vikakoodi. Ideaa tähän?
      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
      E39 523iA Oxfordgreen

      Comment

      • häjy
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 51
        • Luumäki

        #4
        Ok, voiko tämän tehdä ihan perus korjaamo vai tarvitaanko merkkiliikkeen apua. Lähinnäkin toi flektin testaus...koodithan voi toki lukea muuallakin.
        Entäs jos vetää flektin käynnistyksen napilla kajuuttaan, voiko sen tehdä tuosta vaan...vai alkaako palamaan jotain muita häiriövaloja sen jälkeen ?
        Last edited by häjy; 03-07-2016, 21:23.
        E60 525i, E36 328i Cabriolet

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          #5
          Flektin pakottaminen pyörimään tapahtuu esimerkiksi INPAlla
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by häjy View Post
            Ok, voiko tämän tehdä ihan perus korjaamo vai tarvitaanko merkkiliikkeen apua. Lähinnäkin toi flektin testaus...koodithan voi toki lukea muuallakin.
            Entäs jos vetää flektin käynnistyksen napilla kajuuttaan, voiko sen tehdä tuosta vaan...vai alkaako palamaan jotain muita häiriövaloja sen jälkeen ?
            Suosittelisin sopimaan jonkun harrastajan kanssa tuon flektin testaamisesta. Samalla sitten lukaisee vikakoodit. Foorumilta löytyy monia joilla on tarvittat laitteet. Tähän käy hyvin INPA/DIS/ISTA. En suosittele mitään omia nappivirityksiä, vaan korjaamaan vian miksi se ei käynnisty.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • häjy
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 51
              • Luumäki

              #7
              Ok, no tässä Lappeenrannan kupeessa asustelen, ja jos joku tietää kuka tämän testin/vikakoodin luvun voisi suorittaa, niin hieno juttu olis.
              Sopivasti kesälomalla olen, aikaa on...käy siis milloin vaan
              E60 525i, E36 328i Cabriolet

              Comment

              • jp_olli
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 101
                • Kalajoki

                #8
                Muistaakseni puhallin on LIN-väylän kautta ohjattavaa mallia.

                Yksi puhallin on tullut korjattua ja vikana oli, että LIN-väylän johto oli hapettunut poikki. Hapettumisen syynä oli luonnollisesti kosteuden pääseminen johdon juuresta sisään, kun alkuperäinen liima / muovisauma oli alkanut löystymään.

                Hieman piti kaivaa johtojen juuresta, että löytyi paikka mihin johto oli alunperin tinattu. Uudella johdonpätkällä, tinalla ja tiivistesilikonilla selvittiin.

                Uusi puhallinpaketti olisi muistaakseni ollut ~600€ arvoinen.
                Autoelektroniikan huoltoa
                Teho-optimointeja
                Varaosia pikselikorjauksiin
                www.sercap.fi
                044-0760422

                Comment

                • häjy
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 51
                  • Luumäki

                  #9
                  Kävin kysyy paikallisesta korjaamosta/varaosaliikkeestä uuden puhallinpaketin hintaa, 300euroon löytyy, 3vkon toimitusaika. Löytyskö tästä läheltä sitä koodinlukijaa, ilmaseks ei tartte tehdä...tilasin uuden jäähdytinnesteen lämpöanturin 15e ja samalla uuden avaimen, 170euroo...Huh... �� Jos vaikka tuo anturi olisi syyllinen...
                  E60 525i, E36 328i Cabriolet

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4628
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by häjy View Post
                    samalla uuden avaimen, 170euroo...
                    Jos kyseessä on vanhempi timantin mallinen avain ja avain on hyytynyt niin sen olisi saanut todennäköisesti iskuun akun vaihdolla...


                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • häjy
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2007
                      • 51
                      • Luumäki

                      #11
                      Ei ollut lainkaan sitä toista avainta, ja yhden varassa en osaa elää..
                      E60 525i, E36 328i Cabriolet

                      Comment

                      • häjy
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 51
                        • Luumäki

                        #12
                        Reilu vko sitten kaupunkiajossa pamautti tauluun taas sen moottoriylikuuma valon, sitä ennen olin vaihtanut jäähdytinnesteen lämpötila-anturin, että siinä ei ollu vikaa ainakaan...

                        Jatkoin ajoa, merkkivalo katosi...ja kohta syttyi uudelleen, sitten tulikin pakkopysähdys kun alkoi konepellin välistä tulee höyryy,...pysähdyin samantien tien reunaan.
                        Pelti auki ja yli ylävesiletku oli räjähtänyt siitä liitoskappaleesta poikki, ja nesteet pihalle.

                        Soitto "Martti" hinurille ja auto merkkiliikkeen pihaan...

                        Tänään tuli infoa liikkestä, vesiletku paketti termarin kans menee tietty uusiks.
                        Flektipaketista sen verran tietoo, että polttaa 60a sulaketta kun sitä pakolla pyörittää....joten oikoseen vetää sitä jostain....se on siis tullu tiensä päähän, siispä sekin flekti-setti laitetaan uusiksi merkkiosilla, eiköhän sitten rokkaa taas kuten pitääkin.

                        Pitää ajatuksen kans selata toi "salavalikko" ketju läpi, että kuinka sinne pääsee kattelee lämpöjä ym tietoja.
                        E60 525i, E36 328i Cabriolet

                        Comment

                        • häjy
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2007
                          • 51
                          • Luumäki

                          #13
                          Auto kunnossa, sellanen reilu tonnin pläjäys kaikkineen....

                          Vaihdatin samalla kaikki ajovalopolttimot autoon, ja tilattiin/koodattiin uus avain autoon ja poistettiin aktiiviset avaimet joita oli listoilla, mutta ei minun hallussa..
                          Nyt o alkuperäinen flektipaketti ym osat paikoillaan

                          Ja toi 60a sulakehan sijaitsee hanskalokeron takana, jos jollain on sitä tarvetta ronkkia...
                          E60 525i, E36 328i Cabriolet

                          Comment

                          • MazterI
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 312
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Lainataanpas vanhaa ketjua kun asia on sama: Mistäs INPAsta löytyy se että flektin saa pakolla käyntiin? Saisi tsekattua että liitinpaketti tuli kuntoon...

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by MazterI View Post
                              Lainataanpas vanhaa ketjua kun asia on sama: Mistäs INPAsta löytyy se että flektin saa pakolla käyntiin? Saisi tsekattua että liitinpaketti tuli kuntoon...
                              Moottorinohjauksen alta.
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎