Hep, pitää kysyä kun ei nyt itse taas pääse tästä yli. Eli tuli illalla pikaisesti ruvettua E60:n etujarrupalojen vaihtoon. Oli uudet palat ja kuluneisuusanturikin, eli edellytykset löytyi. No ei muuta kuin etupää ylös, palat vaihtoon ja paketti kasaan.
Auto käyntiin ja testille. Pientä jarrun pumppausta paikallaan ja poljin on ihan lötkö, mutta tuntuma alkoi sitten löytymään: Mutta, jarrut ei pidä yhtään, ja jos poljinta vaan painaa ja painaa niin tuntuma katoaa. Samoin kun auto seisoo tovin, niin sama homma, ei minkäänlaista tuntumaa polkimessa.
Ideoita missä vika? Nestettä on, reilustikin nyt uusilla paloilla, mistään ei nestettä vuoda. Ainoa ero "alkuperäisiin" paloihin (vaihtoon tuli tarvikepalat) on että jarrusylinterin puoleisen palan metalliklipsut oli löysemmät kuin orkkiksessa. Eli tippuu asentaessa helpommin. Samoin ulkopuolen palassa ei klipsuja ollut ollenkaan, originaalissahan on... Ei kai kuitenkaan pitäisi oleman vaikutusta tuohon?
Auto käyntiin ja testille. Pientä jarrun pumppausta paikallaan ja poljin on ihan lötkö, mutta tuntuma alkoi sitten löytymään: Mutta, jarrut ei pidä yhtään, ja jos poljinta vaan painaa ja painaa niin tuntuma katoaa. Samoin kun auto seisoo tovin, niin sama homma, ei minkäänlaista tuntumaa polkimessa.
Ideoita missä vika? Nestettä on, reilustikin nyt uusilla paloilla, mistään ei nestettä vuoda. Ainoa ero "alkuperäisiin" paloihin (vaihtoon tuli tarvikepalat) on että jarrusylinterin puoleisen palan metalliklipsut oli löysemmät kuin orkkiksessa. Eli tippuu asentaessa helpommin. Samoin ulkopuolen palassa ei klipsuja ollut ollenkaan, originaalissahan on... Ei kai kuitenkaan pitäisi oleman vaikutusta tuohon?
Comment