Announcement

Collapse
No announcement yet.

520d DPF poisto+lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toby1
    Bimmer Rookie
    • Oct 2015
    • 44
    • Helsinki

    520d DPF poisto+lastutus

    DPF alkaa olemaan tukossa ja olen ajatellut poistaa sen sisällön. Samalla, kuten asiaan kuuluu laitetaan uutta ohjelmaa sisään.
    Tuoko pelkkä dpf poistaminen lisää tehoja?
    Samalla kun uusi ohjelma ajetaan niin houkuttelisi laittaa lisää tehoja.
    Kestääkö tuo N47 kone minkä verran ottaa tehoja ulos?
    Kannattaako egr poistaa samalla pois käytöstä?
    Kiitos etukäteen vastauksista!
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by Toby1 View Post
    DPF alkaa olemaan tukossa ja olen ajatellut poistaa sen sisällön. Samalla, kuten asiaan kuuluu laitetaan uutta ohjelmaa sisään.
    Tuoko pelkkä dpf poistaminen lisää tehoja?
    Samalla kun uusi ohjelma ajetaan niin houkuttelisi laittaa lisää tehoja.
    Kestääkö tuo N47 kone minkä verran ottaa tehoja ulos?
    Kannattaako egr poistaa samalla pois käytöstä?
    Kiitos etukäteen vastauksista!
    Pelkkä poisto ei lisää tehoja, mutta kun sen ohjelmallisestikin joutuu sitten poistamaan, niin samalla voi ottaa vähän enemmän tehoja irti. Ei DPF:än poisto muutenkaan tuo mitään merkittävää tehonlisäystä jos puhutaan miedosta ohjelmoinnista.

    Minun mielipide on että EGR kannattaa aina ottaa pois, ei moottorin ole tarkoitus omaa paskaansa syödä.

    Eikä se moottori lisääntyneestä väännöstä/tehosta rikki kovin helposti mene, N47:ssa nyt on jo omat murheensa jakopään kanssa muutenkin, eikä lisäteho/vääntö siihen ongelmaan oleellisesti vaikuta.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Toby1
      Bimmer Rookie
      • Oct 2015
      • 44
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Supra^ View Post
      Pelkkä poisto ei lisää tehoja, mutta kun sen ohjelmallisestikin joutuu sitten poistamaan, niin samalla voi ottaa vähän enemmän tehoja irti. Ei DPF:än poisto muutenkaan tuo mitään merkittävää tehonlisäystä jos puhutaan miedosta ohjelmoinnista.

      Minun mielipide on että EGR kannattaa aina ottaa pois, ei moottorin ole tarkoitus omaa paskaansa syödä.

      Eikä se moottori lisääntyneestä väännöstä/tehosta rikki kovin helposti mene, N47:ssa nyt on jo omat murheensa jakopään kanssa muutenkin, eikä lisäteho/vääntö siihen ongelmaan oleellisesti vaikuta.
      Dpf poistettu ohjelmallisesti käytöstä. Itse suodattimeen tehtiin sellainen juttu että porattiin siinä olevia reikiä paljon suuremmiksi. Nyt kulkee pirteämmin ja kulutuskin tippui n. puoli litraa.
      Alla kuva tämänhetken suorituskyvystä.
      Attached Files

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎