Minkälaista kokemusta tää mahtaa käytännössä tarkottaa? Eli mitä kaikkee mun pitää nyt käytännössä ostaa? Haluan sisähaaralla olevan lämmittimen autoon ja ilmeisesti jos ton PH sarjan lämmittimen saa kytkettyä tohon niin taitaa olla järkevin vaihtoehto.
PH-lämmittimissä on ihan samanlainen Calixin johtoliitin kuin muissakin Calixin vehkeissä eli sisähaaran kannalta ei mitään eroa. Toki asennustyylistä ja johtojen vetoreittien mukaan saattaa tarvita eri määriä panssarikaapelijatkoja. Ja (kuten aikanaan tuossa jo linkitetyssä threadissa kirjoitin) letkuratkaisut ja kiinnitykset joutuu rakentelemaan itse.
Omaan E60 TT-thermo tuli laitettua aiotusti hetki sitten. Kuviakin operaatiosta otin nipun. Kunhan aikaa hieman löytyisi, niin voisi ne kuvalliset ohjeentapaiset raapustaa.
Sävelsin tt-thermon viikonloppuna paikalleen. Ohessa muutama kuva jotka helpottanee asennustarvikkeiden hankintaa. (letkut ja liittimet 15mm halkaisijaltaan Motonetista). Ja lopputulos näyttää samalta ku 90% itse tehdyistä ahtoputkista; tsiljoona klemmariliitosta.
Defa-liittimen joutu kiinnittään toiselle puolelle ku "vakiona" ja orkkis kiinnityspannan heitin meneen.
Hyvin lämmittää. 2h tolpassa ja kuvasta näkyy miten lämpes... Ulkolämpötilamittarikin (roikkuu diagonaalissa munuaisten takana) näytti nollaa vaikka oli -8.5....edistää siis mitä ilmeisemmin myös ilmaston lämpenemistä lämmittimen välittömässä läheisyydessä. :think
olen alkanu vähä epäilemään onko tuossa omassa e61 ollenkaan lohkolämppäriä(defa), pistoke siis on puskurissa mutta vaikka olis sen puoltoista tuntia roikassa niin mittarissa ainakin "viivat" ovat korkeimmillaan eikä muutenkaan tunnu konepellin alla lämmintä missään (pakkasta siis noin -10c) missä tuon vastuksen paikka on lohkossa 530d -04, että sais tutkia paremmin..
eikä kuulu ulospäin mitään "sihinää" kun on roikassa..
Mittaa siitä auton pistorasiasta vastusmittarilla onko siellä "yhteyksiä". Eli onko vastus kunnossa tai mahdollinen johdin liitos kiinni. Jos mittari näyttää "oulun lääniä",eikä mitään lukemia,niin liitos on irti tai vastuselementti paskana.
olen alkanu vähä epäilemään onko tuossa omassa e61 ollenkaan lohkolämppäriä(defa), pistoke siis on puskurissa mutta vaikka olis sen puoltoista tuntia roikassa niin mittarissa ainakin "viivat" ovat korkeimmillaan eikä muutenkaan tunnu konepellin alla lämmintä missään (pakkasta siis noin -10c) missä tuon vastuksen paikka on lohkossa 530d -04, että sais tutkia paremmin..
eikä kuulu ulospäin mitään "sihinää" kun on roikassa..
Siellä on luultavasti säteilylämppäri öljypohjan kyljessä moottorin oikealla puolella. Nuo säteilyläppärit on niin tehottomia, ettei 1,5 tunnin lämmitystä 10 asteen pakkasella juurikaan huomaa..
joo meinasin tt thermon asentaa niin jos sillä pärjäis talven.. haluisko joku vääntää rautalangasta että mihin letkuun tuo tulisi asentaa?? ei kai tuossa kummempia kuin painaa letku umpeen vaikka lukkopihteja apuna käyttäen, pätkä pois välistä ja siihen väliin itse lämmitin, ja lisää nestettä tarvittaessa, mutta miten ilmaus, tarviiko tehä? kone siis 530d -04.. iso kiitos avuista!
Omaan E60 TT-thermo tuli laitettua aiotusti hetki sitten. Kuviakin operaatiosta otin nipun. Kunhan aikaa hieman löytyisi, niin voisi ne kuvalliset ohjeentapaiset raapustaa.
Tuommonen 1000watin Tt-thermo lojuu tuossa pöydällä ja sen voisi tuohon E61 530D:hen laittaa säteilylämmittimen tilalle. Onko jollakin kuvaa miten on asentanut em. malliin tt-thermon? Sihtailin tuota sinne paikalleen, niin en oikein mitenkään päin saa hyvin sitä sarhattua paikalleen että sen saisi vielä tuettua kunnolla. Nuo kuvalliset ohjeet bensakoneiseen on oikein mainiot, mutta eroavaisuutta dieselkoneiseen on.
Tuommonen 1000watin Tt-thermo lojuu tuossa pöydällä ja sen voisi tuohon E61 530D:hen laittaa säteilylämmittimen tilalle. Onko jollakin kuvaa miten on asentanut em. malliin tt-thermon? Sihtailin tuota sinne paikalleen, niin en oikein mitenkään päin saa hyvin sitä sarhattua paikalleen että sen saisi vielä tuettua kunnolla. Nuo kuvalliset ohjeet bensakoneiseen on oikein mainiot, mutta eroavaisuutta dieselkoneiseen on.
Itse laitoin vesiventtiiliä ennen olevaan mutkaan. Ylhäällä oleviin pultteihin saa vielä hyvästi telineen tehtyä ja tukevan kiinnityksen.
Itse laitoin vesiventtiiliä ennen olevaan mutkaan. Ylhäällä oleviin pultteihin saa vielä hyvästi telineen tehtyä ja tukevan kiinnityksen.
Kehtaisitko lykätä kuvan asennuksesta ja onko lämppäri toiminut hyvin? Ohjeessa oli että lämmitin pitäisi olla nestepinnan alapuolella eli ilmeisesti paisarin alapuolella ettei kävisi kuivana.. Lähelle tulipeltiä ja alas jos mölkyrän laittaa niin ohjausakseli tulee tielle.
Vesiventtiileiltä lähtee kolme linjaa eli voiko vain yhteen linjaan laittaa lämmittimen? Saisi ohjeen mukaan asennettua vesipinnan alapuolelle. Esimerkiksi tuohon mutkaletkuun:
Kehtaisitko lykätä kuvan asennuksesta ja onko lämppäri toiminut hyvin? Ohjeessa oli että lämmitin pitäisi olla nestepinnan alapuolella eli ilmeisesti paisarin alapuolella ettei kävisi kuivana.. Lähelle tulipeltiä ja alas jos mölkyrän laittaa niin ohjausakseli tulee tielle.
Vesiventtiileiltä lähtee kolme linjaa eli voiko vain yhteen linjaan laittaa lämmittimen? Saisi ohjeen mukaan asennettua vesipinnan alapuolelle. Esimerkiksi tuohon mutkaletkuun: https://www.dropbox.com/s/zza3gzyg60...35_01.jpg?dl=0
Juuri tuohon kohti sen asensin ja on pelannut niinkuin kuuluukin.
Juuri tuohon kohti sen asensin ja on pelannut niinkuin kuuluukin.
Oukei. Eli tuohan on vesiventtiililtä lähtevä linja ja kiertovesipumpulta venttiileille tuleva linja on venttiilin pohjassa. Se olikin epävarmaa että pelaako kierto hyvin jos tuohon yhteen lähtöön lämmittimen laittaa koska ennen vesiventtiiliä tilaa on melko nirkosesti ilman melkoisia letkujen vetoja.
Tuohon merkkaamani letkun väliin naitettuna kyllä saa hyvin palkkiin motikan kiinni.
Last edited by Ropeli; 27-11-2016, 21:11.
Reason: .
Comment