Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Mystinen vika starttauksessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A^A
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2168
    • Seinäjoki

    E61 Mystinen vika starttauksessa

    Veljellä E61 520da -08 eli N47, Lci

    Starttauksen kanssa on nyt ollut mystistä vikaa. Varsinkin kylmällä koneella tekee sitä että kun painaa startti nappia, starttaa ehkä sekunnin ja lopettaa. Välillä joutuu tekemään 3-5 kertaa että starttaa kunnolla / lähtee käyntiin.
    Tekee tätä satunnaisesti, välillä toimii viikon ja välillä tekee joka aamu. Vika tuntuu tulevan silloin herkimmin kun kone on 100% kylmä. Vikakoodit luettu Aj techillä, joku hehkun boksin tms vikakoodi oli ollut mutta Antti ei uskonut vian olevan silti sielä mutta ei osannut kuitenkaan sanoa mistä se voisi johtua.. Akku ok. Hehkuttaa normaalisti eikä hehku vilku ajossa tms..

    Onko kokemuksia mistä tämä voisi johtua? Jostain oli veli lukenut että saattaisi olla joku vaihteiston anturi tms että luulee vaihteen olevan päällä tms..
    Last edited by A^A; 02-11-2016, 14:25.
    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    #2
    Originally posted by A^A View Post
    Veljellä E61 520da -08 eli N47, Lci

    Starttauksen kanssa on nyt ollut mystistä vikaa. Varsinkin kylmällä koneella tekee sitä että kun painaa startti nappia, starttaa ehkä sekunnin ja lopettaa. Välillä joutuu tekemään 3-5 kertaa että starttaa kunnolla / lähtee käyntiin.
    Tekee tätä satunnaisesti, välillä toimii viikon ja välillä tekee joka aamu. Vika tuntuu tulevan silloin herkimmin kun kone on 100% kylmä. Vikakoodit luettu Aj techillä, joku hehkun boksin tms vikakoodi oli ollut mutta Antti ei uskonut vian olevan silti sielä mutta ei osannut kuitenkaan sanoa mistä se voisi johtua.. Akku ok. Hehkuttaa normaalisti eikä hehku vilku ajossa tms..

    Onko kokemuksia mistä tämä voisi johtua? Jostain oli veli lukenut että saattaisi olla joku vaihteiston anturi tms että luulee vaihteen olevan päällä tms..
    Eikös noista LCI kepeistä ole katkeillut johtoja? Tuonhan nopeasti tarkastaisi josko näkyy johtimissa jotain haperoa tms?
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

    Comment

    • A^A
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 2168
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by Boiga View Post
      Eikös noista LCI kepeistä ole katkeillut johtoja? Tuonhan nopeasti tarkastaisi josko näkyy johtimissa jotain haperoa tms?
      Miten se keppi irtoaa? Kehys saatiin nostamalla mutta nuppia ei.
      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

      Comment

      • A^A
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2168
        • Seinäjoki

        #4
        Olisko muilla tähän mitään ideaa? Ajtech nostaa jo käsiä pystyy. Hehkun boksikin vaihdettu varmuudenvuoksi kun sitä herjasi ja edelleen takkuaa.. Olisko se keppi vaihtoon seuraavaksi? :think
        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

        Comment

        • Retze
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 422
          • Keski-Suomi

          #5
          Mulla olis se keppi siihen vieläkin tarjolla. Laita privaa jos kiinnostaa

          Mites muuten jarrupoljinkatkaisija, onko apua jos runttaa oikeen kunnolla polkimen pohjaan ennen napin painallusta?
          Last edited by Retze; 29-01-2017, 00:23.
          nyk. jalkapelillä
          ex BMW 320i

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10031
            • KVLA

            #6
            Onhan perusjutut kunnossa. Eli akun kengät kunnolla kiinni ja akkukaapelin ongelmaliitos kontin alla ok? Tuskin vika on näissä,mutta varmistaisin kuitenkin.

            Comment

            • A^A
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2168
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Onhan perusjutut kunnossa. Eli akun kengät kunnolla kiinni ja akkukaapelin ongelmaliitos kontin alla ok? Tuskin vika on näissä,mutta varmistaisin kuitenkin.
              Jarrupolkimen painalluksella ei vaikutusta. Akun kengät kunnolla kiinni eikä muutenkaan näkynyt sielä mitään kummempaa. Mikäs tämä ongelmaliitos juttu olikaan?
              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

              Comment

              • A^A
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2168
                • Seinäjoki

                #8
                Viime viikolla kovilla pakkasilla jäi pesuhalliin mistä ei käyntiin kirveelläkään. Starttaa, hörähtää, sammuu. Yö lämpösessä hallissa ja käyntiin heti. Akku vielä testattiin joka olikin huonohko ja melkein 10 vuotta vanha. Uusi akku vaihdettiin mutta vika edelleen jatkui. Mitä kylmempi sitä varmemmin tekee tämän. Kesällä ei ongelmia. Mitähän seuraavaksi vaihtaisi..
                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                Comment

                • 523i
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 319
                  • Iisalmi

                  #9
                  Originally posted by A^A View Post
                  Viime viikolla kovilla pakkasilla jäi pesuhalliin mistä ei käyntiin kirveelläkään. Starttaa, hörähtää, sammuu. Yö lämpösessä hallissa ja käyntiin heti. Akku vielä testattiin joka olikin huonohko ja melkein 10 vuotta vanha. Uusi akku vaihdettiin mutta vika edelleen jatkui. Mitä kylmempi sitä varmemmin tekee tämän. Kesällä ei ongelmia. Mitähän seuraavaksi vaihtaisi..
                  Varmaan se akun vaihto kerrottiin autolle? Mitenkäs se akunkaapelin räjähdepanos? Eikös niissä ole ollut paljo ongelmia ettei anna virtaa läpi.

                  Comment

                  • A^A
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2168
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by 523i View Post
                    Varmaan se akun vaihto kerrottiin autolle? Mitenkäs se akunkaapelin räjähdepanos? Eikös niissä ole ollut paljo ongelmia ettei anna virtaa läpi.
                    Kyllä koodattiin uusi akku sisään. Missäs tälläinen räjähdepanos on / mikä juttu?
                    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                    Comment

                    • 523i
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 319
                      • Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by A^A View Post
                      Kyllä koodattiin uusi akku sisään. Missäs tälläinen räjähdepanos on / mikä juttu?

                      http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=394576&d=1378049656


                      Kolarissa tuo vissiin katkaisee plus kaapelin. Just luin jotain foorumilta että tuo ei päästänyt virtaa läpi niin startti temppuili. Voi olla myös siinä IBS-kaapelissa häikkää.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎