Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530dA hyytyi pakkaseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #16
    Originally posted by Micce///M View Post
    Eikö hehkuvikainen 530D muka pöllytä edes yhtään jos sitä sahaa minuuttitolkulla käyntiin?
    Ei jos DPF on vielä tallella, mutta jos sitä ei ole niin pölläyttää runsaasti.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • PP hutsu
      Bimmer Rookie
      • Dec 2007
      • 77
      • Raahe

      #17
      Originally posted by teino View Post
      Tänään oli pakkasta -22, ja toiveikkaana menin autoa starttaamaan. Sahasin ja sahasin, minuuttitolkulla ja niin kauan itseasiassa, että akusta loppui puhti pyörittää starttia... Kaikki elonmerkit mitä moottorista lähti oli pari vaivaista hörähdystä, ei se edes yrittänyt tosissaan lähteä käyntiin.
      Auto oli siis E60 530dA, vm 2005.

      mulla x3 2005 3.0dieseli. kesällä entrasin starttia kun pyöritti laiskasti, akku on testerin mukaan kunnossa ja startti pyörii pirteesti. 10-15 asteen pakkasella ilman lämmitystä lähti työpaikan pihasta käyntiin ihan jees. ( ei ollut lämmitysmahdollisuutta) alkuviikosta oli -20 ja juuri sama tarina kuin edellämainitussa, muutama hörähdys mutta ei käyntiin. no roikat pitkin pihoja ja tunti lämmityksessä sekä latuussa ja sit lähti. vikakoodeja ei ole hehkuihin liittyen, rapia vuosi sitten käytin imusarjaa irti ja kaikista hehkuista löytyi muuan ohmi ainakin silloin. voiko hehboksi olla risa ilman että antaa vikakoodeja??? jos nyt on näin että ne on ollu jo parivuotta paskana niin lähteekö ne hehkut katkeematta poijes?

      Comment

      • kozak-are
        Newbiemmer
        • Nov 2016
        • 7
        • Oulu

        #18
        Minulla 530xd lähtee -33 asteesta eka startilla käyntiin, eikä ole lämmitystä. Hehku palaa hetken. Hyvät öljyt ja akku, niin käynnistyy. Polttoainesodatin kannattaa uusia myös. Moottorin lämmöt ei kylläkään nouse niihin lukemiin mihin pitäisi.

        Comment

        • teino
          Newbiemmer
          • Feb 2014
          • 17
          • Oulu

          #19
          No niin... Tulipahan taas yli -20 asteen pakkaset ja en oo tehnyt autolleni vielä mitään, eli ei inahtanutkaan kun joku aika sitten starttailin. Tai siis hyvin pyörii startti, mutta ei mitään elon merkkiä anna. Nyt en sentään sahannut akkua tyhjäksi asti, mutta laturiin laitoin silti heti.

          PA-suodattimen ja hehkureleen (+ hehkujen) vaihdosta olikin jo vinkkejä aiemmissa postauksissa. Ne vielä odottelee vaihtumistaan...

          Mutta se mikä ihmetytti tänään, ja jo edelliselläkin kerralla yli -20 asteen pakkasella, niin heti kun laitoin avaimen kakkosasentoon ensimmäistä kertaa, tuli kilkutukset ja vikailmoitukset näyttöön "Transmission fault" ja "Fuel pump failure". Tuon PA-pumppuilmoituksen näin vain kerran, mutta transmission fault tuli esiin joka kerta kun laitoin autoon virrat päälle. Onko näistä syytä huolestua / onko nämä syitä, miksi auto olisi vikatilassa eikä lähtisi käyntiin?

          Akku on siis melkein uusi ja pienemmillä pakkasilla ei ole ollut yhtään mitään ongelmia.

          Comment

          • disme
            BTCF Member
            • Dec 2015
            • 69
            • Tampere

            #20
            Originally posted by teino View Post
            No niin... Tulipahan taas yli -20 asteen pakkaset ja en oo tehnyt autolleni vielä mitään, eli ei inahtanutkaan kun joku aika sitten starttailin. Tai siis hyvin pyörii startti, mutta ei mitään elon merkkiä anna. Nyt en sentään sahannut akkua tyhjäksi asti, mutta laturiin laitoin silti heti.

            PA-suodattimen ja hehkureleen (+ hehkujen) vaihdosta olikin jo vinkkejä aiemmissa postauksissa. Ne vielä odottelee vaihtumistaan...

            Mutta se mikä ihmetytti tänään, ja jo edelliselläkin kerralla yli -20 asteen pakkasella, niin heti kun laitoin avaimen kakkosasentoon ensimmäistä kertaa, tuli kilkutukset ja vikailmoitukset näyttöön "Transmission fault" ja "Fuel pump failure". Tuon PA-pumppuilmoituksen näin vain kerran, mutta transmission fault tuli esiin joka kerta kun laitoin autoon virrat päälle. Onko näistä syytä huolestua / onko nämä syitä, miksi auto olisi vikatilassa eikä lähtisi käyntiin?

            Akku on siis melkein uusi ja pienemmillä pakkasilla ei ole ollut yhtään mitään ongelmia.

            Itselläni ainakin "Transmission Fault" ilmestyi näytölle kerran kylmästä startatessa, akun ollessa tyhjemmänpuoleinen useamman päivän webastokäytön ja lyhyen duunimatkan takia.

            Ei itselllä uusiutunut pidemmän ajolenkin jälkeen ja ilmeisesti monella muullakin ilmestynyt samantyyppistä herjaa tyhjämmällä akulla.

            Edit: Tosin jos sinulla on uusi, täyteen ladattu akku niin tämähän ei toisaalta oikein päde.
            Last edited by disme; 04-01-2017, 11:57.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10031
              • KVLA

              #21
              Originally posted by teino View Post
              PA-suodattimen ja hehkureleen (+ hehkujen) vaihdosta olikin jo vinkkejä aiemmissa postauksissa. Ne vielä odottelee vaihtumistaan...
              Vaihtelet sitten vaikka ensi kesänä,kun on lämpöisemmät ilmat

              Comment

              • Whispi
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 131
                • Tampere

                #22
                Originally posted by teino View Post
                No niin... Tulipahan taas yli -20 asteen pakkaset ja en oo tehnyt autolleni vielä mitään, eli ei inahtanutkaan kun joku aika sitten starttailin. Tai siis hyvin pyörii startti, mutta ei mitään elon merkkiä anna. Nyt en sentään sahannut akkua tyhjäksi asti, mutta laturiin laitoin silti heti.

                PA-suodattimen ja hehkureleen (+ hehkujen) vaihdosta olikin jo vinkkejä aiemmissa postauksissa. Ne vielä odottelee vaihtumistaan...

                Mutta se mikä ihmetytti tänään, ja jo edelliselläkin kerralla yli -20 asteen pakkasella, niin heti kun laitoin avaimen kakkosasentoon ensimmäistä kertaa, tuli kilkutukset ja vikailmoitukset näyttöön "Transmission fault" ja "Fuel pump failure". Tuon PA-pumppuilmoituksen näin vain kerran, mutta transmission fault tuli esiin joka kerta kun laitoin autoon virrat päälle. Onko näistä syytä huolestua / onko nämä syitä, miksi auto olisi vikatilassa eikä lähtisi käyntiin?

                Akku on siis melkein uusi ja pienemmillä pakkasilla ei ole ollut yhtään mitään ongelmia.
                Ei tarvihe ihmetellä uusia vikailmoituksia, kun laittaa sen auton kuntoon.
                -12 E70 40d

                Ex:
                -11 Porsche 958
                -11 F11 535dA
                -09 E90 330dA
                -09 E61 530dA
                -09 E60 530xdA
                -04 E60 530dA

                +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

                Comment

                • peeämvee
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 283
                  • Taivalkoski

                  #23
                  Transmission fault yms pimputukset johtuu tyhjästä akusta. Virrat häviää johonkin, eli auto ei "nukahda" tai sitten lataus ei toimi oikein, voi olla esim, ibs viallinen. Uusi akku ei auta kuin hetkeksi. Vie nyt se auto jollekin osaavalle joka laittaa sen kuntoon. Oulussakin on vaikka ketä, kyselet vaikka täältä foorumilta. Täytyy sanoa et oot kyllä sinnikäs kaveri ajeleen tuommosella vehkeellä mistä ei koskaan tiiä lähteekö vai ei

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎