Originally posted by Micce///M
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530dA hyytyi pakkaseen
Collapse
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Originally posted by teino View PostTänään oli pakkasta -22, ja toiveikkaana menin autoa starttaamaan. Sahasin ja sahasin, minuuttitolkulla ja niin kauan itseasiassa, että akusta loppui puhti pyörittää starttia... Kaikki elonmerkit mitä moottorista lähti oli pari vaivaista hörähdystä, ei se edes yrittänyt tosissaan lähteä käyntiin.
Auto oli siis E60 530dA, vm 2005.
mulla x3 2005 3.0dieseli. kesällä entrasin starttia kun pyöritti laiskasti, akku on testerin mukaan kunnossa ja startti pyörii pirteesti. 10-15 asteen pakkasella ilman lämmitystä lähti työpaikan pihasta käyntiin ihan jees. ( ei ollut lämmitysmahdollisuutta) alkuviikosta oli -20 ja juuri sama tarina kuin edellämainitussa, muutama hörähdys mutta ei käyntiin. no roikat pitkin pihoja ja tunti lämmityksessä sekä latuussa ja sit lähti. vikakoodeja ei ole hehkuihin liittyen, rapia vuosi sitten käytin imusarjaa irti ja kaikista hehkuista löytyi muuan ohmi ainakin silloin. voiko hehboksi olla risa ilman että antaa vikakoodeja??? jos nyt on näin että ne on ollu jo parivuotta paskana niin lähteekö ne hehkut katkeematta poijes?
Comment
-
-
No niin... Tulipahan taas yli -20 asteen pakkaset ja en oo tehnyt autolleni vielä mitään, eli ei inahtanutkaan kun joku aika sitten starttailin. Tai siis hyvin pyörii startti, mutta ei mitään elon merkkiä anna. Nyt en sentään sahannut akkua tyhjäksi asti, mutta laturiin laitoin silti heti.
PA-suodattimen ja hehkureleen (+ hehkujen) vaihdosta olikin jo vinkkejä aiemmissa postauksissa. Ne vielä odottelee vaihtumistaan...
Mutta se mikä ihmetytti tänään, ja jo edelliselläkin kerralla yli -20 asteen pakkasella, niin heti kun laitoin avaimen kakkosasentoon ensimmäistä kertaa, tuli kilkutukset ja vikailmoitukset näyttöön "Transmission fault" ja "Fuel pump failure". Tuon PA-pumppuilmoituksen näin vain kerran, mutta transmission fault tuli esiin joka kerta kun laitoin autoon virrat päälle. Onko näistä syytä huolestua / onko nämä syitä, miksi auto olisi vikatilassa eikä lähtisi käyntiin?
Akku on siis melkein uusi ja pienemmillä pakkasilla ei ole ollut yhtään mitään ongelmia.
Comment
-
-
Originally posted by teino View PostNo niin... Tulipahan taas yli -20 asteen pakkaset ja en oo tehnyt autolleni vielä mitään, eli ei inahtanutkaan kun joku aika sitten starttailin. Tai siis hyvin pyörii startti, mutta ei mitään elon merkkiä anna. Nyt en sentään sahannut akkua tyhjäksi asti, mutta laturiin laitoin silti heti.
PA-suodattimen ja hehkureleen (+ hehkujen) vaihdosta olikin jo vinkkejä aiemmissa postauksissa. Ne vielä odottelee vaihtumistaan...
Mutta se mikä ihmetytti tänään, ja jo edelliselläkin kerralla yli -20 asteen pakkasella, niin heti kun laitoin avaimen kakkosasentoon ensimmäistä kertaa, tuli kilkutukset ja vikailmoitukset näyttöön "Transmission fault" ja "Fuel pump failure". Tuon PA-pumppuilmoituksen näin vain kerran, mutta transmission fault tuli esiin joka kerta kun laitoin autoon virrat päälle. Onko näistä syytä huolestua / onko nämä syitä, miksi auto olisi vikatilassa eikä lähtisi käyntiin?
Akku on siis melkein uusi ja pienemmillä pakkasilla ei ole ollut yhtään mitään ongelmia.
Itselläni ainakin "Transmission Fault" ilmestyi näytölle kerran kylmästä startatessa, akun ollessa tyhjemmänpuoleinen useamman päivän webastokäytön ja lyhyen duunimatkan takia.
Ei itselllä uusiutunut pidemmän ajolenkin jälkeen ja ilmeisesti monella muullakin ilmestynyt samantyyppistä herjaa tyhjämmällä akulla.
Edit: Tosin jos sinulla on uusi, täyteen ladattu akku niin tämähän ei toisaalta oikein päde.Last edited by disme; 04-01-2017, 11:57.
Comment
-
-
Originally posted by teino View PostNo niin... Tulipahan taas yli -20 asteen pakkaset ja en oo tehnyt autolleni vielä mitään, eli ei inahtanutkaan kun joku aika sitten starttailin. Tai siis hyvin pyörii startti, mutta ei mitään elon merkkiä anna. Nyt en sentään sahannut akkua tyhjäksi asti, mutta laturiin laitoin silti heti.
PA-suodattimen ja hehkureleen (+ hehkujen) vaihdosta olikin jo vinkkejä aiemmissa postauksissa. Ne vielä odottelee vaihtumistaan...
Mutta se mikä ihmetytti tänään, ja jo edelliselläkin kerralla yli -20 asteen pakkasella, niin heti kun laitoin avaimen kakkosasentoon ensimmäistä kertaa, tuli kilkutukset ja vikailmoitukset näyttöön "Transmission fault" ja "Fuel pump failure". Tuon PA-pumppuilmoituksen näin vain kerran, mutta transmission fault tuli esiin joka kerta kun laitoin autoon virrat päälle. Onko näistä syytä huolestua / onko nämä syitä, miksi auto olisi vikatilassa eikä lähtisi käyntiin?
Akku on siis melkein uusi ja pienemmillä pakkasilla ei ole ollut yhtään mitään ongelmia.-12 E70 40d
Ex:
-11 Porsche 958
-11 F11 535dA
-09 E90 330dA
-09 E61 530dA
-09 E60 530xdA
-04 E60 530dA
+10 muuta kakkoskolmos värkkiä
Comment
-
-
Transmission fault yms pimputukset johtuu tyhjästä akusta. Virrat häviää johonkin, eli auto ei "nukahda" tai sitten lataus ei toimi oikein, voi olla esim, ibs viallinen. Uusi akku ei auta kuin hetkeksi. Vie nyt se auto jollekin osaavalle joka laittaa sen kuntoon. Oulussakin on vaikka ketä, kyselet vaikka täältä foorumilta. Täytyy sanoa et oot kyllä sinnikäs kaveri ajeleen tuommosella vehkeellä mistä ei koskaan tiiä lähteekö vai ei
Comment
-
Comment