Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 vaihdelaatikko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heinanen
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 67
    • nakkila

    E60 vaihdelaatikko?

    Päivää! Onko missään E60:ssä 8 vaihteista laatikkoa vai onko kaikissa se 6?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by heinanen View Post
    Päivää! Onko missään E60:ssä 8 vaihteista laatikkoa vai onko kaikissa se 6?
    Ei ole.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3451
      • Janakkala

      #3
      Originally posted by heinanen View Post
      Päivää! Onko missään E60:ssä 8 vaihteista laatikkoa vai onko kaikissa se 6?
      6 pykälää löytyy manuaali ja automaatti lootasta.
      M5 on 7 vaihteinen SMG loota.
      8 vaihteiset tuli vasta f sarjoihin.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • heinanen
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 67
        • nakkila

        #4
        Terve! Eihän noi 6 vaihteiset oo mitään kaksoiskytkin automaatteja vaan niitä vanhempia kestävämpiä malleja?

        Comment

        • jariz
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 103

          #5
          Ei ole kaksoiskytkin vaihteistoja.

          Comment

          • protoni
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2008
            • 1361
            • Tampere

            #6
            Kestävyydestä voi toki olla montaa mieltä.

            Comment

            • Macke
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1134
              • Porvoo

              #7
              Omassa 283tkm taulussa, ei nylpytä ei nyi ei arvo vaihtoja eikä pilluile muutenkaan. Tossa kohtaa olis jo menny kolme DSG askia, että ei se nyt ihan huono ole.

              Comment

              • protoni
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2008
                • 1361
                • Tampere

                #8
                Ehkä se on laitettu jo 200tkm sitten? No löytyy niitä reilummin työnnettyjä ja toimivia DSG-askejakin. Aika monessa E6x:ssä kuitenkin tuntuu laatikot humppaavan 200 - 300tkm välissä. Varmasti vielä enemmän on niitä jotka toimivat vielä moitteetta tuolla ajomäärällä. Ei tuo silti sieltä kestävimmästä päästä vaikuttaisi olevan. Vaan ei huolta, rahalla siitä selviää jos jokin hajoaa. Oli menopeli ja aski sitten mikä tahansa.

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  #9
                  Täällähän kerran arvottiin että noinko olisi lähes kaikkien E6x mittareita ruuvattu (tuontiautojen) joten tästä johtuu että näyttää siltä että laatikot hajoaa 200tkm jälkeen. Kun oikeasti autolla on ajettu enemmän.
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10031
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by revote View Post
                    Täällähän kerran arvottiin että noinko olisi lähes kaikkien E6x mittareita ruuvattu (tuontiautojen) joten tästä johtuu että näyttää siltä että laatikot hajoaa 200tkm jälkeen. Kun oikeasti autolla on ajettu enemmän.
                    Ääni tälle teorialle.

                    Comment

                    • Ccccc
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2015
                      • 112
                      • Valkeakoski

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Ääni tälle teorialle.
                      Reilu 160tkm mittarissa ja mekatroniikka ainakin valmis korjaukseen. Turbiinista ei vielä tietoa mikä on kunto eikä ees oikeastaan enää kiinnosta. 6hp19. Saksassa kaikki huollot merkkarilla ja suomessakin aivan viime vuosiin sama homma eli kaikki päivämäärät ja kilometrit on sähköisessä muodossa. Jos kilometrejä on mulkattu niin en ymmärrä millä konstilla.
                      Edit. Tai ymmärrän; jos mittarista on otettu pois joka vuosi ennen huoltoa.
                      Last edited by Ccccc; 10-11-2016, 08:57.
                      Työkalut M47 dampperin vaihtoon
                      INPA ISTA

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7524
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by Ccccc View Post
                        Reilu 160tkm mittarissa ja mekatroniikka ainakin valmis korjaukseen. Turbiinista ei vielä tietoa mikä on kunto eikä ees oikeastaan enää kiinnosta. 6hp19. Saksassa kaikki huollot merkkarilla ja suomessakin aivan viime vuosiin sama homma eli kaikki päivämäärät ja kilometrit on sähköisessä muodossa. Jos kilometrejä on mulkattu niin en ymmärrä millä konstilla.
                        Edit. Tai ymmärrän; jos mittarista on otettu pois joka vuosi ennen huoltoa.
                        Nii no, Suomi-auto 520d:stä hajos sama aski n. 390 tkm kohdalla,
                        rupesi luistamaan, kävi remontissa 402 tkm ajettuna.

                        Minusta ihan asiallinen saavutus automaatille...

                        Ja on minulla tiedossa useita 300-400 tkm ajettuja joissa laatikko vielä pelitää,
                        tosin on kykllä myös 200-300 ajettuja joissa humppaa, nämä on kaikki pre-lci malleja...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1571

                          #13
                          330tkm 6hp26 pre-lci 530d, josta 140tkm lastutettuna. ei ongelmia.

                          ed. ainiin öljyt vaihdettu huuhtelemalla 210tkm kohdalla ja 275tkm huiteilla.

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10031
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by Ccccc View Post
                            Reilu 160tkm mittarissa ja mekatroniikka ainakin valmis korjaukseen. Turbiinista ei vielä tietoa mikä on kunto eikä ees oikeastaan enää kiinnosta. 6hp19. Saksassa kaikki huollot merkkarilla ja suomessakin aivan viime vuosiin sama homma eli kaikki päivämäärät ja kilometrit on sähköisessä muodossa. Jos kilometrejä on mulkattu niin en ymmärrä millä konstilla.
                            Edit. Tai ymmärrän; jos mittarista on otettu pois joka vuosi ennen huoltoa.
                            No ei kaikki autot kuitenkaan merkkiorganisaation huolloissa ole käyneet. Ja omaan Suomi-autoonkin on mekatronikka vaihdettu jossain 135tkm paikkeilla. Että onhan näitä joka lähtöön...
                            Last edited by Heguli 31; 11-11-2016, 08:25.

                            Comment

                            • Macke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1134
                              • Porvoo

                              #15
                              Mä ostin nykyisen kulkineen 3-vuotta vanhana vuonna 2009, eikä siihen ole ensimmäistäkään lootaremppaa tehty. Tuo on vanha liisari auto joka oli ihan "loppuunajettu" muihin aikansa edustajiin verrattuna kun ostettaessa oli se 162tkm mittarissa. Kaikki muut tässä maassa myynnissä olevat lajin edustajat olivat silloin mystisesti/maagisesti juuri sen karvan alle 80tkm ajettuja... Öljyt on kertaalleen vaihdettu ja kohta pitäis taas vaihtaa.

                              Että joo, eiköhän noista vehkeistä ollu pirun iso osa mittariruuvattuja jo vuonna -09 kun kaikki -04 mallisetkin tuppas olemaan pikkukilsoilla -> suuri syy ns vähillä kilsoilla lauenneisiin askeihin.
                              Last edited by Macke; 10-11-2016, 20:11.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎