Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 2008 Xenonien vaihto ei onnistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markku55
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2015
    • 200
    • Hanko

    E60 2008 Xenonien vaihto ei onnistu

    Katselin tämän ohjeen, ja sen perusteella oletin homman olevan helpon:

    Osoittautui kuitenkin hankalaksi siksi, että minun 520da:ssa ei ole mahista löysätä etumaskia kuten tässä 535i mallissa, eli heti maskin takana on tiivistekumi, eikä näkyvissä mitään ruuveja, ei edes tiivistekumin alla (jos nyt sitten katsoin tarpeeksi pitkälle reunasta).
    Onko linkata lähempänä oikeaa video-ohjetta?
    Itse asiassa kaikki muut jutut oli ihan videon mukaisia, ainoastaan tuo etureunan löystyttäminen ei onnistu, ja juuri siitä sivusta jää valoumpio ahdistamaan niin paljon, etten uskalla pakkasessa voimaa käyttää.

    Edit.
    Kun kuuntelin tarkemmin kaverin selitystä, niin hän mainitsi, että tiivistelista oli poistettu etukäteen. No nyt sitten kyssäri, eli miten tuo muivirunko kumilistalle on kiinni, ilmeisesti jollain klipseillä, mutta miten ne saa auki/irti rikkomatta muoviosaa?
    Last edited by markku55; 11-11-2016, 13:45. Reason: Found more information.
  • mynni
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 159

    #2
    se lista nousee kampeamalla ylös
    ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
    ex: e46 316 touring -02
    ex: e39 523i -96
    ex: e36 325i coupe avus edition -94
    ex. e28 520i -85
    ex. e21 316/2.0 -77

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      #3
      Itse en kyllä lähtisi pakkasella umpiota autosta irrottamaan. Sen verran joutuu puskuriakin taivuttamaan, että turvallisempi tehdä vaikka jossain parkkihallissa jos ei omaa tallia ole.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • asdteme
        BTCF Member
        • Mar 2015
        • 756
        • P-Savo

        #4
        Originally posted by markok View Post
        Itse en kyllä lähtisi pakkasella umpiota autosta irrottamaan. Sen verran joutuu puskuriakin taivuttamaan, että turvallisempi tehdä vaikka jossain parkkihallissa jos ei omaa tallia ole.
        Eroaako LCI umpion irrottaminen jotenkin pre LCI? Pre LCI ei ainakaan tarvinnut puskuria taivuttelemaan eikä listoja irrottelemaan. Yläpuolelta ne kaksi ruuvia pois ja alapuolelta toiset kaksi niin umpio lähti nätisti irti.
        better late than never

        E90 325i
        E30 M3
        E92 M3 Competition

        Comment

        • markku55
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2015
          • 200
          • Hanko

          #5
          Originally posted by markok View Post
          Itse en kyllä lähtisi pakkasella umpiota autosta irrottamaan. Sen verran joutuu puskuriakin taivuttamaan, että turvallisempi tehdä vaikka jossain parkkihallissa jos ei omaa tallia ole.
          Joo, eipä tuo ilman pientä taivuttelua ja "sovittelua" eri asentoihin irronnut, joten annan olla, koska nuo muovit nyt vaan ei ole tehty pakkasen kestäviksi...luulen, eli en ota riskiä.
          Jo tuon kumiletkutiivisteen muovirunko on asia jota en uskalla lähteä vääntelemään irti tietämättä missä ne kynnet sijaitsee.
          Uskon, että kun on kerran tuon polttimonvaihdon tehnyt, niin sitten sitä ei enää enempiä karsastele, mutta eka kerta onkin usein se, jolloin rikkoo paikkoja tietämättömänä.
          Kiitos mielipiteistänne!

          Comment

          • peeämvee
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 283
            • Taivalkoski

            #6
            Originally posted by markku55 View Post
            Joo, eipä tuo ilman pientä taivuttelua ja "sovittelua" eri asentoihin irronnut, joten annan olla, koska nuo muovit nyt vaan ei ole tehty pakkasen kestäviksi...luulen, eli en ota riskiä.
            Jo tuon kumiletkutiivisteen muovirunko on asia jota en uskalla lähteä vääntelemään irti tietämättä missä ne kynnet sijaitsee.
            Uskon, että kun on kerran tuon polttimonvaihdon tehnyt, niin sitten sitä ei enää enempiä karsastele, mutta eka kerta onkin usein se, jolloin rikkoo paikkoja tietämättömänä.
            Kiitos mielipiteistänne!
            Sitä kumia tai puskuria ei tartte irrotella. Umpion 4 kiinnitysruuvia irti, sisemmän polttimon kohdalla oleva kierrettävä suoja pois edestä ja umpio käteen, luukku takaa auki ja uus polttimo pesään. Umpio takas ja 4 ruuvia kiinni. Viime viikolla tein ja meni 15min, samalla puhelimeen pälättäen.

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by peeämvee View Post
              Sitä kumia tai puskuria ei tartte irrotella. Umpion 4 kiinnitysruuvia irti, sisemmän polttimon kohdalla oleva kierrettävä suoja pois edestä ja umpio käteen, luukku takaa auki ja uus polttimo pesään. Umpio takas ja 4 ruuvia kiinni. Viime viikolla tein ja meni 15min, samalla puhelimeen pälättäen.
              Itse en ole kyllä tässä onnistunut vaikka olen yrittänyt. Sisempi kierrettävä luukku kannattaa tosiaan irroittaa ja niin olen itsekin tehnyt, mutta silti en ole saanut umpiota mahtumaan ulos löysäämättä puskurin yläkiinnitystä. Teitkö tämän preLCI vai LCI mallin xenon umpiolle? Onkohan umpioiden koossa eroa? Itsellä kokemusta vain preLCI mallista.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #8
                Kaverini on ainakin vaihtanut Lci xenon polttimot irroittamatta ja löysäämättä puskuria. Kuulemma joutuu kyllä pujottelemaan tosi tarkasti umpion pois paikaltaan. Noin 15min kertoi operation kestäneen per puoli.

                Comment

                • peeämvee
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 283
                  • Taivalkoski

                  #9
                  Ei eroa pre-LCI, M-sport, LCI. Pientä punomista on mut tulee se umpio pois kolostaan sopivassa asennossa, lokarin nurkka eka ulos ja sit tuleeki itekseen

                  Comment

                  • asdteme
                    BTCF Member
                    • Mar 2015
                    • 756
                    • P-Savo

                    #10
                    Originally posted by peeämvee View Post
                    Ei eroa pre-LCI, M-sport, LCI. Pientä punomista on mut tulee se umpio pois kolostaan sopivassa asennossa, lokarin nurkka eka ulos ja sit tuleeki itekseen
                    Näin minä vähän ajattelinkin että niissä ei mahda olla eroa. Ei siinä kyllä tarvii puskuria taivutella minnekkään eikä listoja irrottaa. Sopivaan kulmaan kun saa sen umpion niin suorastaan tipahtaa poikkeen
                    better late than never

                    E90 325i
                    E30 M3
                    E92 M3 Competition

                    Comment

                    • ekaBMW
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 441
                      • Oulu

                      #11
                      Alkusyksystä vaihdoin omaani.
                      Otin umpion pöydälle vaihdon ajaksi.
                      4 ruuvia irti, sähköpiuhojen liitin irti ja kääntelyä, pujottelua ja hieman väkivaltaa. Lokasuojan päätä piti hieman väännättää mutta ei niin kovasti että notkahtaa pysyvästi. Kantta en irroittanut mutta ehkä olisi kannattanut.
                      Umpio ei päässyt tulemaan suoraan eteenpäin koska valaisinten väliset maskiosat kanitti. Periaatteessa alempia ruuveja ei tarvi poistaa kokonaan vaan löysääminen riittää jos umpio tulisi eteenpäin.
                      Ekaan umpioon taisi mennä lähemmäs tunti, toiseen ehkä 15 min.
                      Löysin youtubesta videon joka taisi olla kiinalaisten tekemä. Linkkiä ei tietenkään ole enää tallessa.
                      Pikaisesti katsoin äsken pari videota. Ei todellakaan irtoa tuo umpio noin helposti kuin mitä joillain videoilla näytti. Ehkä siihen vaikuttaa onko pre-LCI, LCI, m-sport, M5 tai esim ovat poistaneet jotain tiivisteitä.
                      Samalla kun umpio oli pois haitolta, yritin hieman suojata jotain sähköpiuhoja jotka meni pellin reunojen päältä/vierestä.
                      F11 530d xDrive 09/16
                      Ex E60 530d xDrive A 10/08
                      Ex E60 520dA 09/08 liisari
                      Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                      Ex Opel Kadett 1.6 -89

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1422

                        #12
                        Kyllä ne umpiot pois sai, mutta takaisin laitossa meni aikaa....katselin kans videoita, ei mätsannut rakenteet täysin eli sigun autosta puuttui ainakin jokin lista jota löysäämällä sai lisää tilaa. Muistaakseni ohje LCI:ssä on irrottaa puskuri ja ensi kerralla niin teenkin, jos tulee vielä vaihtotarvetta.
                        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                        Ioniq5 AWD -22
                        Leaf 40kwh -18

                        Comment

                        • tabasco
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 851
                          • fin

                          #13
                          Kannattaa laittaa puskuriin pätkä teippiä suojaksi, ennen kuin umpiota alkaa irrottaa. Kuitenkin sitä oikeaa asentoa voi joutua hivenen hakemaan sekä irrotuksessa että takaisin laitettaessa, niin eipä naarmuunnu suotta puskuri. Magneettipäinen 8mm hylsy on kätevä niiden alempien ruuvien kanssa pelatessa.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7524
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Muistaakseni niitä alempia ei tarvi edes irroittaa, riittää kun löysää niin umpio lähtee eteenpäin vetämällä irti...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Muistaakseni niitä alempia ei tarvi edes irroittaa, riittää kun löysää niin umpio lähtee eteenpäin vetämällä irti...
                              Juu ei tarvi mutta helpottaa elämää kuitenkin huomattavasti jos ottaa ne pois. M5 oli paskin mitä olen koskaan rassannut ajovalojen(kin) suhteen, LCI malliset taas helpoimpia...
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎