Announcement

Collapse
No announcement yet.

520da vm2008 nokkaketjun ongelmista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #76
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Itse olen yrittänyt tasaisin väliajoin kuulustella tuota sigun N47 "pommia" niin mikään ei ole muuttunut ajosuoritteella 130-240tkm

    Kai sitten kun "maaginen" 250tkm tulee täyteen niin ketjun palaset,linkit,silmukat,muut vempeleet lentää tuuletus suuttimista kuskin naamaan
    Taas täällä luetaan viestejä kuin piru raamattua...
    Kirjoitin aiemmin että 250 tkm ajetuista autoista ehkä puolet on ketjuvammaisia tai ketju on vaihdettu, joten se toinen puoli vielä saattaa höskyttää moitteetta vielä pitkään...

    Joka tapauksessa ko. koneella olevaa autoa pitää aina välillä kuunnella että onko ketju ruvennut ääntämään (kierrättämällä paikallaan n. 1800 rpm, jos kuuluu helinää niin on syytä tutkia asiaa tarkemmin). Jos asiaan ei osaa kiinnittää huomiota ääni pahenee vähitellen eikä sitä huomaa...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • markku55
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2015
      • 200
      • Hanko

      #77
      Kuulostaa sikäli hyvältä, että mikään ei tuossa hajoa ilman "ääntäkään", taidan siis jättää sen pitemmän kiristysmatkan omaavan kiristimen asentamatta, ja säästän hieman joka vuosi jotta ja kun ketju alkaa äännellä, niin menen nokkaketjun ja ketjupyörien vaihtoon.
      Tosin sitä ennen voi olla, että noiden perkeleen muovisten imuläppien akselit voi pettää ja taas ollaan hurjissa korjaussummissa.
      Sitten kun siihen lisää vielä pakokaasujen takaisinkierron aiheuttamat onelmat, niin taas alkaa eläkeläisellä nousta niskakarvat, ne vähäisetkin, pystyyn.
      Mutta eipä surra ennen kuin oikeasti jotain tapahtuu, huomenna yöllä lähden kohti Teneriffaa, eka viikon loma moneen vuoteen, onneksi tytär jää vahtimaan iskän taloa, joten sekin homma siis hoidossa.
      Kiva, että olette näin luonnikkaasti vastailleet vanhan fossiilin kysymyksiin.
      Y.t. Markku

      Comment

      • kozak-are
        Newbiemmer
        • Nov 2016
        • 7
        • Oulu

        #78
        Originally posted by stoma View Post
        Eli vaikka oma auto (vm 2008) kävi takaisinkutsussa, missä ketjun venyminen tarkistettiin ja vaihdettiin uusi kiristin on tuo ketju vaihtokamaa 250tkm kohdalla? Onhan tässä vielä 20tkm jäljellä ellei pistä autoa kiertoon :think

        Onko M57 kone sitten kestävämpi kumppani? Onhan tuossa nykyisessä tietynlaista voimanpuutettakin vikapuolella.

        Miten ja milloin sinulle tuli takaisinkutsu. Paljonko oli ajettu silloin kun kiristin vaihdettiin. Ketju meni poikki.

        Comment

        • pertsa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 219
          • Tampere

          #79
          Originally posted by markku55 View Post
          Kuulostaa sikäli hyvältä, että mikään ei tuossa hajoa ilman "ääntäkään", taidan siis jättää sen pitemmän kiristysmatkan omaavan kiristimen asentamatta, ja säästän hieman joka vuosi jotta ja kun ketju alkaa äännellä, niin menen nokkaketjun ja ketjupyörien vaihtoon.
          Tosin sitä ennen voi olla, että noiden perkeleen muovisten imuläppien akselit voi pettää ja taas ollaan hurjissa korjaussummissa.
          Sitten kun siihen lisää vielä pakokaasujen takaisinkierron aiheuttamat onelmat, niin taas alkaa eläkeläisellä nousta niskakarvat, ne vähäisetkin, pystyyn.
          Mutta eipä surra ennen kuin oikeasti jotain tapahtuu, huomenna yöllä lähden kohti Teneriffaa, eka viikon loma moneen vuoteen, onneksi tytär jää vahtimaan iskän taloa, joten sekin homma siis hoidossa.
          Kiva, että olette näin luonnikkaasti vastailleet vanhan fossiilin kysymyksiin.
          Y.t. Markku
          Eikös ne imusarjan läpät ja EGR kannattais pikkurahalla ottaa pois käytöstä niin ei tarvis niiden puolesta jännittää?
          G31 530dxA 2017
          ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
          ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
          ex:E60 525iA 2008 titan silber

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎