Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lähteeekö moottori ylä vai alakautta pois, 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kozak-are
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 7
    • Oulu

    Lähteeekö moottori ylä vai alakautta pois, 530d

    Sattuipä käymään niin, että ketju tuli konehuoneen puolelle venttiilikopasta läpi. Sen enempää se kestävyyttä puimatta, minkä kautta moottori otetaan pois? 530d vuosimalli 2008.
    Nyt haluaisin nähdä onko männät tuusana, ja nyt olen irroittamassa venttiilikantta. Kansi ei vaan suostu lähtemään irti, vaikka olen omasta mielestä irroittanut päälypuolelta kaikki ruuvit e46 ohjeen mukaan:

    e61:seen ei vastaavalta sivulta löytynyt ohjetta.
    Onkohan pakosarjan alla pultteja jotka voisi pitää kannen kiinni. Lähteekö kansi yleensäkin helposti irti kansipaperineen? Venttiilin nostajat ja muukin koneisto on edelleen kannessa kiinni. Turbon ja pakosarjan välinen liitos on löysätty
    Suuttimet saatiin irti helposti omatekoisella ulosvetäjällä, ei niinkuin monissa venäläisissä videoissa tai iskuvasaralla.
    Kannen irroittamisen jälkeen toivottavasti paljastuu, riittääkö kannen kunnostus/vaihto vai pitääkö koko moottori vaihtaa.
    Last edited by kozak-are; 27-11-2016, 07:55.
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Olettaisin että yläkautta pienemmällä purkamisella.

    Comment

    • hegemon80
      BTCF Member
      • Aug 2013
      • 207
      • Vantaa

      #3
      Helpoimmalla pääsee kun purkaa koko keulan pois edestä. Silloin saa moottorin nostettua etuviistoon eikä tarvitse nostaa korkealle.
      BMW M5 E34 -89 "Ämmä"
      BMW X5 40d E70 -10
      EX: BMW 530xD F11 -11 "NoName"
      EX: BMW 530D E60 -03 "Bea"
      EX: BMW 520 E39 -02 "AZN"
      EX: BMW 520 E34 -94 "Biojäte"


      https://youtube.com/@nightbreakerracing

      Automax.fi

      Comment

      • Benzi87
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1106
        • Oulu

        #4
        Originally posted by hegemon80 View Post
        Helpoimmalla pääsee kun purkaa koko keulan pois edestä. Silloin saa moottorin nostettua etuviistoon eikä tarvitse nostaa korkealle.
        Väärin....
        Helpoimmalla pääsee kun pistää paaliin ja ostaa uuden.

        Comment

        • kye
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 320
          • Forssa

          #5
          Koko paketti; moottori ja laatikko irti etupalkin kanssa. Varmasti nopein tapa, Ei tartte nysvätä yhtään siten ettei sopisi normi työkaluilla tekeen. edellyttää jonkinlaisen autonostimen olemassa oloa.

          Oletko purkanut nokkapyörät ja ylemmän ketjun laaharit pois. Siellä alla yksi M8 ruuvi.
          Last edited by kye; 27-11-2016, 19:17.
          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
          - N42/46 jakopäät
          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

          tied. 0407247465

          Comment

          • celkku
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 59
            • hml

            #6
            Ihan mielenkiinnosta, oliko autolla ajettu minkä verran?

            Comment

            • kozak-are
              Newbiemmer
              • Nov 2016
              • 7
              • Oulu

              #7
              Joo nokka-akselien alta pultti on pois, muttei kansi silti tahdo lähteä irti. Kaikkiaan 6 kpl kuusiokoloruuveja poistettu ketjun ympäriltä, sekä kaikki isommat e-kantaiset pultit. Kansi jo hieman nitisee paikollaan, on laitettu hieman vetoa ylöspäin ja riuhdottu sivusuunnassa, mutta mitä muita hellävaraisia konseteja siihen on olemassa? Konetta en ole uskaltanut pyöräyttää, sillä en ole varma onko vielä ketjun palasia alemman kotelon sisällä.

              Muualta päin maailmaa olen nähnyt, että bensakoneita on kiskaistu yläkautta irti. Itse konehuoneen puoleltakin näkyy vaihteiston ja koneen välisiä kiinnityspultteja. Alapuolelta vain en ole vielä päässyt kurkkaamaan, miten hyvin ne siellä olisi esillä. Kaikkiaan ilmeisesti 13kpl pitäisi löytyä. Kye oletko itse ollut näkemässä/tekemessä tuota koko voimalinjan irroitusta?

              Niin, ja kilometrejä on 310tkm

              Comment

              • dumpi
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 46
                • Salo

                #8
                Muistaakseni niitä pieniä (m8) ruuveja on 7 kpl.

                Comment

                • ///THe
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 833
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by kozak-are View Post
                  Joo nokka-akselien alta pultti on pois, muttei kansi silti tahdo lähteä irti. Kaikkiaan 6 kpl kuusiokoloruuveja poistettu ketjun ympäriltä, sekä kaikki isommat e-kantaiset pultit. Kansi jo hieman nitisee paikollaan, on laitettu hieman vetoa ylöspäin ja riuhdottu sivusuunnassa, mutta mitä muita hellävaraisia konseteja siihen on olemassa? Konetta en ole uskaltanut pyöräyttää, sillä en ole varma onko vielä ketjun palasia alemman kotelon sisällä.

                  Muualta päin maailmaa olen nähnyt, että bensakoneita on kiskaistu yläkautta irti. Itse konehuoneen puoleltakin näkyy vaihteiston ja koneen välisiä kiinnityspultteja. Alapuolelta vain en ole vielä päässyt kurkkaamaan, miten hyvin ne siellä olisi esillä. Kaikkiaan ilmeisesti 13kpl pitäisi löytyä. Kye oletko itse ollut näkemässä/tekemessä tuota koko voimalinjan irroitusta?

                  Niin, ja kilometrejä on 310tkm
                  Keijolla on sellaset filarit, että niitä kuusikoloruuveja on 7... :think Katsoppa tuosta tiivisteen kuvaa niin näkyy paikat.


                  Mitä nyt tuossa itse keväänpuolella kasailin moottoria, niin tosiaan koko keula oli purettuna ja nostin kone/laatikkopaketin yhtenä palana paikoilleen. Etukelkan löysäsin alemmas, niin sopi taittumaan. Ahdas se kyllä on ja tilaa ei ollut oikeastaan milliäkään ylimääräistä.
                  F46 220d xDrive ///Msport
                  Yamaha MT-09
                  CRX 2gen +25psi

                  Comment

                  • Tume
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 250
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by hegemon80 View Post
                    Helpoimmalla pääsee kun purkaa koko keulan pois edestä. Silloin saa moottorin nostettua etuviistoon eikä tarvitse nostaa korkealle.
                    +1
                    Itse oon kans kotitallissa touhutessa ottanut tällä tyylillä. Auto pukkien varaan, keulan hilut edestä pois ja kone+laatikko yhtenä könttänä ulos.
                    F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

                    Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

                    Comment

                    • kye
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 320
                      • Forssa

                      #11
                      Kye oletko itse ollut näkemässä/tekemessä tuota koko voimalinjan irroitusta?

                      Niin, ja kilometrejä on 310tkm[/QUOTE]

                      Kuluneenakin vuonna noin kymmenestä ottanut tekniikan tuolla tapaa pois
                      Edelleen olen tuota mieltä että se on helpoin ja nopein tapa on kone sitten M47, N47, M57 tai N62 ja on korimalli sitten E8x, E9x tai E6x. M57 koneiseen opeliinkin olen käyttänyt samaa keinoa. Se sitten oli perseestä.
                      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                      - N42/46 jakopäät
                      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                      tied. 0407247465

                      Comment

                      • kozak-are
                        Newbiemmer
                        • Nov 2016
                        • 7
                        • Oulu

                        #12
                        Projekti jatkunut, kansi tällä hetkellä koneistamolla tarkistuksessa. Kaikki pultit oli kannesta irti, sen sijaan pakosarjan ja turbon välinen liitos oli hirttänyt kiinni. Sen kun sai napsautettua irti (pakosarja taljalla kattoon) kansi nousi varsin nätisti. Kaikki venttiilien puolella näytti todella hyvällä, mikään venttiili ei irvistänyt tai näyttänyt vauriotuneelta. Venttiilin nostajat/keinut olivat olleet heikoimmat, niitä oli ainakin neljä murskautunut. Männistä tai putkista ei löytynyt ylimääräisiä jälkiä.

                        Ainakin omasta mielestä syylärin ja ketjukopan välissä on hyvin tilaa ketjun vaihtoon, joten toistaiseksi ainakin koitan työstää koko remontin koneen ollessa autossa paikoillaan. Sain käsiini muutaman sivun bemarin korjausoppaasta, siinä kuitenkin neuvottiin irroittamaan moottori yläkautta operaatiota varten.



                        kyseisessä videossa työstetään nelipyttystä, mutta ainakin siinä kannen laitto onnistuu koneen ollessa autossa kiinni. Koska nosturit puuttuu omista tiloista, tätä ohjetta soveltamalla koitan onnistua!
                        Last edited by kozak-are; 03-01-2017, 11:22.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10923
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by kozak-are View Post
                          Projekti jatkunut, kansi tällä hetkellä koneistamolla tarkistuksessa. Kaikki pultit oli kannesta irti, sen sijaan pakosarjan ja turbon välinen liitos oli hirttänyt kiinni. Sen kun sai napsautettua irti (pakosarja taljalla kattoon) kansi nousi varsin nätisti. Kaikki venttiilien puolella näytti todella hyvällä, mikään venttiili ei irvistänyt tai näyttänyt vauriotuneelta. Venttiilin nostajat/keinut olivat olleet heikoimmat, niitä oli ainakin neljä murskautunut. Männistä tai putkista ei löytynyt ylimääräisiä jälkiä.

                          Ainakin omasta mielestä syylärin ja ketjukopan välissä on hyvin tilaa ketjun vaihtoon, joten toistaiseksi ainakin koitan työstää koko remontin koneen ollessa autossa paikoillaan. Sain käsiini muutaman sivun bemarin korjausoppaasta, siinä kuitenkin neuvottiin irroittamaan moottori yläkautta operaatiota varten.



                          kyseisessä videossa työstetään nelipyttystä, mutta ainakin siinä kannen laitto onnistuu koneen ollessa autossa kiinni. Koska nosturit puuttuu omista tiloista, tätä ohjetta soveltamalla koitan onnistua!

                          Erikoistyökalut ajoittamiseen puuttuu, joten OSTETAAN M57 AJOITUSSARJA!!

                          BMW korjausoppaan saat ladattua netistä koneelle (BMW TIS). Siitä löytyy myös jonkinlainen online versio: http://translate.google.ca/translate...ed=0CFYQ7gEwAw
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • skubbe
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 30
                            • Oulu, Finland

                            #14
                            PKysäisenpä tähän samaan lankaan että mitenkä kun ajatuksena olisi vaihtaa männänrenkaat N52B25A e61 moottoriin mietin että kun sattuu olemaan käytössä 2-pilari nostin, onnistuukohan irroittaa pelkästään öljypohja ja kansi ja siten löysätä kiertokangen alapää ja työntää mukit ylös ja sitten kasata vain uusilla männänrekailla, kankienpulteilla ja tiivisteillä käänteisessä järjestyksessä?

                            Johonkin etuvetoiseen kehonliikuttimeen tämmönen rengastus operaatio joskus suoritettiin mutta kuinkas paljon se aiheuttaa ylimääräistä räpeltämistä kun kone onkin oikeinpäin.

                            Mietin että tuolla tavalla säästyisi "turhalta" purkamiselta kun ei oikeen ole tuota säilytystilaa remonttihallilla ja kun autossa sattuu olemaan verrattain vähän kilometrejä se on vain Gruber tykitelly autobahnalla äärettömällä öljyn vaihto välillä ja todennäköisesti öljyrenkaat on 4- ja 6-pystyssä söndär, (on huuhdottu ja luioteltu niin paljon että Norja näkyy vaan kun ei)
                            Last edited by skubbe; 16-01-2017, 15:06.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎