Radion huono kuuluvuus oli syynä epäonnistuneeseen remonttiin.Eli epäilin.että vettä olisi päässyt antennivahvistimeen.Irrotin spoilerit ym kannet..Piirilevy oli rutikuiva.Ihmetytti se purppuran punainen lattaliitin,josta olisi pitänyt lähteä takalasille johdin.Johdin oli parin sentin mittainen nysä,joka oli mustan kannen ulkopuolella ei missään kiinni.Eikö se juuri ole fm johdin?Aikani ilmettelin moista,ja laitoin päinvast. järjestyksessä rojut kiinni.Lähtöä tein tallista,ja ovia lukkoon..perkules keskuslukko ei toimi enää!Mikä meni vikaan?Kaikki mahdolliset kiinnitykset,sulakkeet,ym tarkistettu.Ed.omistaja uusinut johtosarjat molemmin puolin aiemmin,eli ei pitäis niissä olla vika.Hätäännyin ja tilasin jo uuden vahvistimen,josko olisi vanha tullut tiensä päähän(oli 2004 valm).Tätä ennen keskuslukko pelannut moitteettomasti...Kyrsii kun meni perseelleen koko homma yhden tarkastuksen vuoksi..Kumminkin tärkeä tuo keskuslukko minun tapauksessa.Olisko kenelläkään tietoa missä mättää...Kiitos!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Keskuslukitus e61-04.
Collapse
X
-
Keskuslukitus e61-94
No,niin päivitys tilanteeseen...Atennivahvistin vaihdettu,nyt toimii
keskuslukitus.Sellainen huomio myös,että kun laittaa virrat päälle
i-drive näyttö lävähtää heti auki,ja radio alkaa kuulumaan.Ennen sai auton käynnistää,ja odotella n.15 sek,ennen kuin mitään tapahtui.
Mulle ensimmäinen tuo bmw,joten hyvä tämä foorumi,löytyy näin
äkkinäiselle ja tottumattomalle hyviä vinkkejä
-
-
Useita E61 kohdalle sattunut ja niiden kanssa saanut näitä takaluukun johtosarjan korjauksia sekä antennivahvistimen vaihtoja tehdä..
Nyt vuorossa tuttu ja turvallinen 2004-mallinen 530d jossa ei mikään muu ole vikana kuin että kumpikaan avaimista ei avaa eikä sulje keskuslukitusta.
Avaimet käyty tsekkaamassa että lähettävät ok signaalia (on ollut yhdessä aiemmassa avain pimeänä ja vain uusi avain korjasi vian).
Radio toimii kuten pitääkin, kaikki takavalot, takalasin pyyhin jne toimii täydellisesti vaikka luukkua availisi ja sulkisi samanaikaisesti.
Avaimien napeista ei vaan tapahdu mitään vaikka veisi ne kiinni takalasin lippaan.
Antennivahvistin tsekattu - täysin kuiva ja siisti myös sisältä (näköjään vaihdettu 2010 kun valmistuskuukausi oli tarrassa merkittynä)
Myös sulakkeet luonnollisesti ok.
Onko mahdollista että johtosarjassa on yksi (!) johto poikki mikä aiheuttaisi tämän?
En ehtinyt WDS:ää vielä tutkimaan miten nuo johdotukset menevät mutta jos jollain olisi vinkkiä mistä lähtisi seuraavaksi vikaa etsimään?
Ei viitisi kaikkia johtonippuja availla vaan jos vian saisi paikannettua johonkin tiettyyn johtonippuun saranoiden sisällä.
Minkä väriset johdot liittyvät tuolla kaukosäätöiseen keskuslukitukseen?
Pystyykö millään testerillä näkemään tuon statusta?
Comment
-
-
vallu
Originally posted by Benzino View PostOnko mahdollista että johtosarjassa on yksi (!) johto poikki mikä aiheuttaisi tämän?
En ehtinyt WDS:ää vielä tutkimaan miten nuo johdotukset menevät mutta jos jollain olisi vinkkiä mistä lähtisi seuraavaksi vikaa etsimään?
Ei viitisi kaikkia johtonippuja availla vaan jos vian saisi paikannettua johonkin tiettyyn johtonippuun saranoiden sisällä.
Minkä väriset johdot liittyvät tuolla kaukosäätöiseen keskuslukitukseen?
Tuon perusteella antennivahvistimen piuhat kulkisivat kolmannessa kaapelikourussa.
Comment
-
Originally posted by Benzino View PostUseita E61 kohdalle sattunut ja niiden kanssa saanut näitä takaluukun johtosarjan korjauksia sekä antennivahvistimen vaihtoja tehdä..
Nyt vuorossa tuttu ja turvallinen 2004-mallinen 530d jossa ei mikään muu ole vikana kuin että kumpikaan avaimista ei avaa eikä sulje keskuslukitusta.
Avaimet käyty tsekkaamassa että lähettävät ok signaalia (on ollut yhdessä aiemmassa avain pimeänä ja vain uusi avain korjasi vian).
Radio toimii kuten pitääkin, kaikki takavalot, takalasin pyyhin jne toimii täydellisesti vaikka luukkua availisi ja sulkisi samanaikaisesti.
Avaimien napeista ei vaan tapahdu mitään vaikka veisi ne kiinni takalasin lippaan.
Antennivahvistin tsekattu - täysin kuiva ja siisti myös sisältä (näköjään vaihdettu 2010 kun valmistuskuukausi oli tarrassa merkittynä)
Myös sulakkeet luonnollisesti ok.
Onko mahdollista että johtosarjassa on yksi (!) johto poikki mikä aiheuttaisi tämän?
En ehtinyt WDS:ää vielä tutkimaan miten nuo johdotukset menevät mutta jos jollain olisi vinkkiä mistä lähtisi seuraavaksi vikaa etsimään?
Ei viitisi kaikkia johtonippuja availla vaan jos vian saisi paikannettua johonkin tiettyyn johtonippuun saranoiden sisällä.
Minkä väriset johdot liittyvät tuolla kaukosäätöiseen keskuslukitukseen?
Pystyykö millään testerillä näkemään tuon statusta?
Itse edellisestä korjasin kanssa johtosarjat, yksi nippu jäi avaamatta. Radio kyllä alkoi kuulumaan ja kontin sähköt pelaamaan, mutta sitten herkesi kaukosäätö toimimasta. Viimeinenkin nippu auki, johdot uusiksi ja jo rupesi pelaamaan!
Comment
-
-
Mittaa antennivahvarilta että lähettääkö ne avaimet/antennivahvistin signaalia. Oskilloskooppi mieluiten mutta yleismkttarikin riittää.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by asdteme View PostItse edellisestä korjasin kanssa johtosarjat, yksi nippu jäi avaamatta. Radio kyllä alkoi kuulumaan ja kontin sähköt pelaamaan, mutta sitten herkesi kaukosäätö toimimasta. Viimeinenkin nippu auki, johdot uusiksi ja jo rupesi pelaamaan!
Toivotaan että sillä herää kaukosäätöinen k-lukko...
Comment
-
Comment