Announcement

Collapse
No announcement yet.

Starttaus ongelma e61 530D -04

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kulmikas
    Bimmer Rookie
    • Nov 2015
    • 98
    • Kajaani

    Starttaus ongelma e61 530D -04

    Elikkä auto käynnistyy vain joka toisella starttauksella. Kuulostaisi kuin startti pyörisi kumminkin myös ensimmäisellä kerralla. Voisiko hehkut vaikuttaa tähän? Nimittäin näistä antoi vikakoodia ja akkukin on kumminkin vasta vaihdettu niin ei voisi siitäkään johtua. :think Ja tämä käy jokaisella starttaus kerralla.
    BMW 530D E61 -04
    BMW 530D E60 -04
  • bore^
    Bimmer Rookie
    • Aug 2016
    • 169
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by Kulmikas View Post
    Elikkä auto käynnistyy vain joka toisella starttauksella. Kuulostaisi kuin startti pyörisi kumminkin myös ensimmäisellä kerralla. Voisiko hehkut vaikuttaa tähän? Nimittäin näistä antoi vikakoodia ja akkukin on kumminkin vasta vaihdettu niin ei voisi siitäkään johtua. :think Ja tämä käy jokaisella starttaus kerralla.
    Pitäiskö niitä vikakoodeja kenties uskoa? Aika isossa roolissa kun palotapahtumaa tehdään :think
    E61 2006 530d m-sport

    Comment

    • Kulmikas
      Bimmer Rookie
      • Nov 2015
      • 98
      • Kajaani

      #3
      Myös antaa vikakoodin, että kaasuläppä olisi oikosessa. Voiko tämäkin vaikuttaa?
      BMW 530D E61 -04
      BMW 530D E60 -04

      Comment

      • Kulmikas
        Bimmer Rookie
        • Nov 2015
        • 98
        • Kajaani

        #4
        Vieläkin on sama ongelma, startti nakuttaa vain tietyillä starttaus kerroilla, eli nakuttaa niinkuin pyörisi. Ja joka kerta sama juttu. Olipa roikassa tai ei. Tai olipa lämmin vai kylmä. Vinkkejä? Ja miten nämä hehkut voisi joka kerralla muka vaikuttaa? Kun eihän se hehkuta kumminkaan lämpimänä.
        Last edited by Kulmikas; 29-12-2016, 07:39.
        BMW 530D E61 -04
        BMW 530D E60 -04

        Comment

        • Macke
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1134
          • Porvoo

          #5
          Onko se startti itsessään nipussa? Joissain tapauksissa ilmeisesti itse starttimoottoria kasassa pitävät pultit ovat löystyneet, ja se on aiheuttanut turhia starttimoottorien vaihtoa. Silloin oireet ilmeisesti toki sellaiset, että se startti on todella hidas mutta kannattanee tarkistaa.

          Ei oikein auennut tämä startin nakutus ainakaan mulle että mitä se käytännössä meinaa. Ekaksi tulis mieleen solenoidi joka vetää vain osittain ja aiheuttaa tuon äänen, mutta silloin ei kyllä starttikaan pyörähdä.

          Comment

          • Kulmikas
            Bimmer Rookie
            • Nov 2015
            • 98
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by Macke View Post
            Onko se startti itsessään nipussa? Joissain tapauksissa ilmeisesti itse starttimoottoria kasassa pitävät pultit ovat löystyneet, ja se on aiheuttanut turhia starttimoottorien vaihtoa. Silloin oireet ilmeisesti toki sellaiset, että se startti on todella hidas mutta kannattanee tarkistaa.

            Ei oikein auennut tämä startin nakutus ainakaan mulle että mitä se käytännössä meinaa. Ekaksi tulis mieleen solenoidi joka vetää vain osittain ja aiheuttaa tuon äänen, mutta silloin ei kyllä starttikaan pyörähdä.
            Elikkä startti kuulostaa siltä niinkuin pyörisi mutta "tyhjää" ja akku on vaihdettu vasta ja koodattu. Eli ei pitäisi virtakaan loppua.
            BMW 530D E61 -04
            BMW 530D E60 -04

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10031
              • KVLA

              #7
              Jos startti pyörii "tyhjää",niin vika voisi olla startin pendix rattaassa tai sitten startti/solenoidi ei vedä pendix ratasta hammaskehälle. Jopa pelkästään sisältä paskainen starttimoottori (hiilipölyä) voi aiheuttaa kaikenlaista toimimattomuutta. Myös yllämainittu startin rungon löystyminen on yksi vika mahdollisuus.

              Comment

              • Kulmikas
                Bimmer Rookie
                • Nov 2015
                • 98
                • Kajaani

                #8
                Pitääpä tutkia tuota tänään. Onko sitä mahdollista vain puhdistaa vai tuleeko vika uudelleen. Että kannattako vain suoraan ostaa uusi startti?
                BMW 530D E61 -04
                BMW 530D E60 -04

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9156
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Kulmikas View Post
                  Pitääpä tutkia tuota tänään. Onko sitä mahdollista vain puhdistaa vai tuleeko vika uudelleen. Että kannattako vain suoraan ostaa uusi startti?
                  Startin putsaaminen hiilipölystä voi hyvinkin auttaa, koska pahimmillaan se aiheuttaa mekaanisen kuormituksen lisäksi sisäistä oikosulkeutumista. Samalla rungon kontaktipintojen puhdistus, koska startti maadoittuu runkonsa kautta.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Macke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1134
                    • Porvoo

                    #10
                    Onko kukaan muuten huoltanut tollaista starttia tällaseen vehkeeseen? Lähinnä yritän itse kalastella sitä, että millasilla kilsoilla siellä no laakerit ja kollektorin pinnat yms valmiita? Silloin ei se putsailu ole kuin tekohengitystä ja samalla sitten tekasis kaiken kondikseen.

                    Uuden startin ostaminenkin on vähintään kryptistä kun niitä on erikokoisilla hammasrattailla, niin hitostako sitä tietää moni piikkinen ratas omassa startissa on ennen kuin se on kaivettu pöydälle sieltä pannuhuoneen kitusista. On kanssa sen verta v*ttumaisesti sumputettuna se startti siellä kaiken skeidan takana, että se ei varmaan ihan ykkösminuuteilla sieltä irti lähde ylä- eikä alakautta...

                    Comment

                    • tabasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 851
                      • fin

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Jos startti pyörii "tyhjää",niin vika voisi olla startin pendix rattaassa tai sitten startti/solenoidi ei vedä pendix ratasta hammaskehälle. Jopa pelkästään sisältä paskainen starttimoottori (hiilipölyä) voi aiheuttaa kaikenlaista toimimattomuutta. Myös yllämainittu startin rungon löystyminen on yksi vika mahdollisuus.
                      Mulla oli joskus topikin mukaisessa autossa puolisen vuotta paikallaan Motonetistä hankittu startti, kun jostain piti äkkiä saada ja tietysti halvalla. Lähti vaihtoon, kun pyörähti pakkasilla aina tyhjää ja sitten rusautti bendixin hammaskehälle vauhdista. Syynä hyvin todennäköisesti startin vaseliinit, jotka eivät soveltuneet pohjolan olosuhteisiin, plus että sitä vaseliinia oli laapittu oikein huolella sinne. Uutta ja laadukkaampaa tilalle, ja nyt on menty vuosia ilman ongelmia.

                      Comment

                      • jhelen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2015
                        • 248
                        • Ulvila

                        #12
                        Jokuhan oli starttimoottoriketjussa sorvauttanut sen takapään messinkisen liukulaakerin. Mutta jos alkuperäisvalmistajat korjattu startti maksaa 250 euroa, niin en kyllä alkaisi omilla rahoilla sorvauttamaan / korjaamaan.

                        Comment

                        • Hattis
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2013
                          • 166
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by Macke View Post
                          Onko kukaan muuten huoltanut tollaista starttia tällaseen vehkeeseen? Lähinnä yritän itse kalastella sitä, että millasilla kilsoilla siellä no laakerit ja kollektorin pinnat yms valmiita? Silloin ei se putsailu ole kuin tekohengitystä ja samalla sitten tekasis kaiken kondikseen.

                          Uuden startin ostaminenkin on vähintään kryptistä kun niitä on erikokoisilla hammasrattailla, niin hitostako sitä tietää moni piikkinen ratas omassa startissa on ennen kuin se on kaivettu pöydälle sieltä pannuhuoneen kitusista. On kanssa sen verta v*ttumaisesti sumputettuna se startti siellä kaiken skeidan takana, että se ei varmaan ihan ykkösminuuteilla sieltä irti lähde ylä- eikä alakautta...
                          Huoltamisen mielekkyys on varmaan aika venyvä käsite kun parilla sadalla saa uuden.
                          Tuossa ketjussa viesti #10 vinkki startin tunnistamiseen

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10031
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by Hattis View Post
                            Huoltamisen mielekkyys on varmaan aika venyvä käsite kun parilla sadalla saa uuden.
                            Ei kuitenkaan uutta,vaan kunnostetun.

                            Comment

                            • Macke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1134
                              • Porvoo

                              #15
                              Originally posted by Hattis View Post
                              Huoltamisen mielekkyys on varmaan aika venyvä käsite kun parilla sadalla saa uuden.
                              Tuossa ketjussa viesti #10 vinkki startin tunnistamiseen

                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=354109
                              Jos sen vaikka laturikorjaamo huoltaa 150€ hintaan kondikseen, niin kyllä se mun mielestä on mielekkäämpi kuin joku random tehdaskorjattu kapine 200€ hintaan

                              Kato saakeli, sieltähän se piikkisyys löytys

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎