Elikkä auto käynnistyy vain joka toisella starttauksella. Kuulostaisi kuin startti pyörisi kumminkin myös ensimmäisellä kerralla. Voisiko hehkut vaikuttaa tähän? Nimittäin näistä antoi vikakoodia ja akkukin on kumminkin vasta vaihdettu niin ei voisi siitäkään johtua. :think Ja tämä käy jokaisella starttaus kerralla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Starttaus ongelma e61 530D -04
Collapse
X
-
Originally posted by Kulmikas View PostElikkä auto käynnistyy vain joka toisella starttauksella. Kuulostaisi kuin startti pyörisi kumminkin myös ensimmäisellä kerralla. Voisiko hehkut vaikuttaa tähän? Nimittäin näistä antoi vikakoodia ja akkukin on kumminkin vasta vaihdettu niin ei voisi siitäkään johtua. :think Ja tämä käy jokaisella starttaus kerralla.E61 2006 530d m-sport
-
-
Vieläkin on sama ongelma, startti nakuttaa vain tietyillä starttaus kerroilla, eli nakuttaa niinkuin pyörisi. Ja joka kerta sama juttu. Olipa roikassa tai ei. Tai olipa lämmin vai kylmä. Vinkkejä? Ja miten nämä hehkut voisi joka kerralla muka vaikuttaa? Kun eihän se hehkuta kumminkaan lämpimänä.Last edited by Kulmikas; 29-12-2016, 07:39.BMW 530D E61 -04
BMW 530D E60 -04
Comment
-
-
Onko se startti itsessään nipussa? Joissain tapauksissa ilmeisesti itse starttimoottoria kasassa pitävät pultit ovat löystyneet, ja se on aiheuttanut turhia starttimoottorien vaihtoa. Silloin oireet ilmeisesti toki sellaiset, että se startti on todella hidas mutta kannattanee tarkistaa.
Ei oikein auennut tämä startin nakutus ainakaan mulle että mitä se käytännössä meinaa. Ekaksi tulis mieleen solenoidi joka vetää vain osittain ja aiheuttaa tuon äänen, mutta silloin ei kyllä starttikaan pyörähdä.
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostOnko se startti itsessään nipussa? Joissain tapauksissa ilmeisesti itse starttimoottoria kasassa pitävät pultit ovat löystyneet, ja se on aiheuttanut turhia starttimoottorien vaihtoa. Silloin oireet ilmeisesti toki sellaiset, että se startti on todella hidas mutta kannattanee tarkistaa.
Ei oikein auennut tämä startin nakutus ainakaan mulle että mitä se käytännössä meinaa. Ekaksi tulis mieleen solenoidi joka vetää vain osittain ja aiheuttaa tuon äänen, mutta silloin ei kyllä starttikaan pyörähdä.BMW 530D E61 -04
BMW 530D E60 -04
Comment
-
-
Jos startti pyörii "tyhjää",niin vika voisi olla startin pendix rattaassa tai sitten startti/solenoidi ei vedä pendix ratasta hammaskehälle. Jopa pelkästään sisältä paskainen starttimoottori (hiilipölyä) voi aiheuttaa kaikenlaista toimimattomuutta. Myös yllämainittu startin rungon löystyminen on yksi vika mahdollisuus.
Comment
-
-
Originally posted by Kulmikas View PostPitääpä tutkia tuota tänään. Onko sitä mahdollista vain puhdistaa vai tuleeko vika uudelleen. Että kannattako vain suoraan ostaa uusi startti?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Onko kukaan muuten huoltanut tollaista starttia tällaseen vehkeeseen? Lähinnä yritän itse kalastella sitä, että millasilla kilsoilla siellä no laakerit ja kollektorin pinnat yms valmiita? Silloin ei se putsailu ole kuin tekohengitystä ja samalla sitten tekasis kaiken kondikseen.
Uuden startin ostaminenkin on vähintään kryptistä kun niitä on erikokoisilla hammasrattailla, niin hitostako sitä tietää moni piikkinen ratas omassa startissa on ennen kuin se on kaivettu pöydälle sieltä pannuhuoneen kitusista. On kanssa sen verta v*ttumaisesti sumputettuna se startti siellä kaiken skeidan takana, että se ei varmaan ihan ykkösminuuteilla sieltä irti lähde ylä- eikä alakautta...
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos startti pyörii "tyhjää",niin vika voisi olla startin pendix rattaassa tai sitten startti/solenoidi ei vedä pendix ratasta hammaskehälle. Jopa pelkästään sisältä paskainen starttimoottori (hiilipölyä) voi aiheuttaa kaikenlaista toimimattomuutta. Myös yllämainittu startin rungon löystyminen on yksi vika mahdollisuus.
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostOnko kukaan muuten huoltanut tollaista starttia tällaseen vehkeeseen? Lähinnä yritän itse kalastella sitä, että millasilla kilsoilla siellä no laakerit ja kollektorin pinnat yms valmiita? Silloin ei se putsailu ole kuin tekohengitystä ja samalla sitten tekasis kaiken kondikseen.
Uuden startin ostaminenkin on vähintään kryptistä kun niitä on erikokoisilla hammasrattailla, niin hitostako sitä tietää moni piikkinen ratas omassa startissa on ennen kuin se on kaivettu pöydälle sieltä pannuhuoneen kitusista. On kanssa sen verta v*ttumaisesti sumputettuna se startti siellä kaiken skeidan takana, että se ei varmaan ihan ykkösminuuteilla sieltä irti lähde ylä- eikä alakautta...
Tuossa ketjussa viesti #10 vinkki startin tunnistamiseen
Comment
-
-
Originally posted by Hattis View PostHuoltamisen mielekkyys on varmaan aika venyvä käsite kun parilla sadalla saa uuden.
Tuossa ketjussa viesti #10 vinkki startin tunnistamiseen
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=354109
Kato saakeli, sieltähän se piikkisyys löytys
Comment
-
Comment