Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon toimimattomuus kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esteri67
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 11
    • Lieksa

    Automaattilaatikon toimimattomuus kylmänä

    Morot! 520d automaatti -07. Käynnistyksen jälkeen jos lähtee heti liikkeelle, niin ei löydy vetoja. Tänä aamuna tallista noustessa piti kolme kertaa ottaa vauhtia. Kymmenen metrin nousu, niin vedot loppuu. Mikä voisi olla laatikon vika? Onko noihin mahdollista tehdä ohjelmointia ja oisko mitään apua? Jos kuitenkin käyttää tyhjäkäyntiä 1 - 2 minuuttia N-asennossa, niin silloin ongelmaa ei ole.
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3654
    • Raisio

    #2
    Öljyt vähissä laatikosta ellei ole koneen puolelta tehot hukassa. vikakoodit ja tarvittaessa vaihteiston öljymäärän tarkistus.
    Last edited by ritariässä; 06-12-2016, 14:01.
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • Esteri67
      Newbiemmer
      • Nov 2016
      • 11
      • Lieksa

      #3
      Öljyy lisätty pari kuukautta sitten. Aivan älyttömän vähän meni. Ei anna vikakoodii. Mut kiitti vastauksesta...

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10081
        • KVLA

        #4
        Millä tavalla "vedot loppuu"? Siis luistaako laatikko vai häviääkö moottorista puhti? Millä nuo vikakoodit on tsekattu?

        Comment

        • Esteri67
          Newbiemmer
          • Nov 2016
          • 11
          • Lieksa

          #5
          Eli ei ota kierrosta ensimmäisillä kymmeneillä metreillä käynnistyksen jälkeen. Liikkuu hitaasti. Sitten kun laitat kaasupoljinta syvemmälle, niin yht`äkkiä lähdetäänkin vauhdilla eteenpäin tai luisuun. Vikakoodilla tarkoitin tuota ajotietokonetta. Sinne ei ainakaan oo tullu mainintaa. Onko laatikossa oma vikakoodinsa ja liekö se miten helposti luettavissa? Merkkikorjaamo? Eilen oli täällä idässä pakkasta 28. Laitoin käyntiin parin tunnin lämmityksen jälkeen. Kävi paikallaan vajaan viisi minuuttia N-asennossa. Ei mitään ongelmaa. Ei tietookaan laiskuudesta...

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10081
            • KVLA

            #6
            Vikakoodit pitäisi lukea esim Inpa:lla,niin jotain voisi selvitä. Ei tuo kyllä laatikko vialle viittaisi,jos moottori ei ota kierroksia.

            Comment

            • Esteri67
              Newbiemmer
              • Nov 2016
              • 11
              • Lieksa

              #7
              Kiitti sulle! Pitää selvittää...

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10081
                • KVLA

                #8
                Ja mieluusti ei sitten mitään yleiskoodien lukijaa,mitä monet pikku korjaamot käyttää. Eli sellaisella koodien lukulaitteella jolla pääsee oikeasti Bmw:n diagnostiikkaan kiinni. Ja vielä jos se koodien tsekkaaja osaisi tulkita ne mahdolliset vikakoodit...

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Esteri67 View Post
                  Eli ei ota kierrosta ensimmäisillä kymmeneillä metreillä käynnistyksen jälkeen. Liikkuu hitaasti. Sitten kun laitat kaasupoljinta syvemmälle, niin yht`äkkiä lähdetäänkin vauhdilla eteenpäin tai luisuun. Eilen oli täällä idässä pakkasta 28. Laitoin käyntiin parin tunnin lämmityksen jälkeen. Kävi paikallaan vajaan viisi minuuttia N-asennossa. Ei mitään ongelmaa. Ei tietookaan laiskuudesta...
                  Tämä on tuttua myös E39:ssä, 530d. Kylmillä keleillä, nollan alapuolella, jos lähtee heti käynnistyksen jälkeen liikkeelle, ensimmäinen puol kilsaa toimii tuolla tavalla/pari kiihdytystä. Vikakoodeja ei oireesta jää.

                  Aikoinaan tutkailin asiaa. Epäilys oli et kaasupoljin toimisi epäloogisesti mutta siittä se ei johdu. Ahtopaineensäätö myös poissuljettu. Vastauksen löytäminen tähän kysymykseen ei ole ihan helpoimmasta päästä.

                  Pitäisi testolla ruveta käymään läpi moottorin arvot. Silloin kun oireen saa tallennettua käppyröihin, aiheuttajan syy todennäköisimmin löytyy.

                  Moottorinohjelmaan perehtyneet, onko siellä olemassa jotain käynnistyksen jälkeisiä viiveitä toiminnoissa?

                  Comment

                  • ate262
                    BTCF Member
                    • Jun 2016
                    • 53
                    • Karkkila

                    #10
                    Täällä myös yks E61 automaatin omistaja ilmoittautuu..

                    Vika siis tosiaan ilmenee vain kylmällä koneella, tarkoittaen pakkaskeliä ilman lämmitystä tai webasto alle 10min toiminnassa.

                    Auto ei siis reagoi kaasuun, lähtee kyllä liikkeelle kuten automaatti aina kun jarrun vapauttaa, mutta kaasupolkimen painelu ei aiheuta minkäänlaista reaktiota, myös kulutusmittari pysyy nollassa. n. 10-15 sekunnin kuluttua kulutusmittari herää ja auto alkaa vastaamaan kaasupolkimen paineluun.

                    Ei sinänsä iso juttu, mutta kummastuttaa onko jossain jotain vikaa vai onko normaalia. Vikakoodeja ei ole nyt hetkeen luettu, mutta toivottavasti Carly-adapteri kohtapuoliin saapuu, niin saa parempaa tietoa.

                    Comment

                    • A^A
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2168
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Voipi olla kaukaa haettua tässä tapauksessa mutta sanompa ääneen. Itsellä edellinen 330da myös seisomisen jälkeen ei liikkunut minnekkään kun päästi jarrun ja kaasulla hyökkäsi liikkeelle lopuksi / tuntui tahmealta.. Olin jo varma että laatikko on selvä. Viaksi paljastui ihan loppu / jumissa oleva käsijarru..
                      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                      Comment

                      • Esteri67
                        Newbiemmer
                        • Nov 2016
                        • 11
                        • Lieksa

                        #12
                        Just tuollainen on tuo minunkin oire. Eli kyllä liikkuu, mut kaasupolkimen painaminen ei välity kierroksiin. Mie luulin vian liittyvän automaattilaatikkoon, mut ilmeisesti ei olekkaan. Mukava olis kuulla, jos joku on löytänyt ongelmaan ratkaisun. Kiitti vastauksista!
                        Last edited by Esteri67; 08-12-2016, 16:29.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7538
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Hmm. Kyllä jos pakkasesta ottaa pitkään seisseen auton ja yrittää lähteä samantien liikenteeseen niin tuntuu että mitään ei tapahdu ennenkuin kaasua painaa kunnolla... Koskee myös F-koppaisia.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Petsku333
                            BTCF Member
                            • Jun 2014
                            • 349
                            • Kerava

                            #14
                            Ehkä te kaikki haluatte liikoja kylmiltä moottoreiltanne.
                            Seat Cupra 290

                            Ex. F20 118i MHD Stage 2
                            E60 2006 525i

                            Comment

                            • Esteri67
                              Newbiemmer
                              • Nov 2016
                              • 11
                              • Lieksa

                              #15
                              Mullakin noita mobiileja kerinnyt olla se parikymmentä kappaletta ja muutamia automaattilaatikollakin. Mulle tuo ilmiö on uusi ja varmaan bimmeriin liittyvä typpijutska. Ei tosiaan iso ongelma, mut ei haittaisi, vaikka tuollekin löytyisi ratkaisu. Lähinnä sitten, kun on myymässä ajoneuvoa eteenpäin. Ostaja pitää tuollaista selvänä vikana kuitenkin...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎