Morot! 520d automaatti -07. Käynnistyksen jälkeen jos lähtee heti liikkeelle, niin ei löydy vetoja. Tänä aamuna tallista noustessa piti kolme kertaa ottaa vauhtia. Kymmenen metrin nousu, niin vedot loppuu. Mikä voisi olla laatikon vika? Onko noihin mahdollista tehdä ohjelmointia ja oisko mitään apua? Jos kuitenkin käyttää tyhjäkäyntiä 1 - 2 minuuttia N-asennossa, niin silloin ongelmaa ei ole.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaattilaatikon toimimattomuus kylmänä
Collapse
X
-
Öljyt vähissä laatikosta ellei ole koneen puolelta tehot hukassa. vikakoodit ja tarvittaessa vaihteiston öljymäärän tarkistus.Last edited by ritariässä; 06-12-2016, 14:01.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
-
-
Eli ei ota kierrosta ensimmäisillä kymmeneillä metreillä käynnistyksen jälkeen. Liikkuu hitaasti. Sitten kun laitat kaasupoljinta syvemmälle, niin yht`äkkiä lähdetäänkin vauhdilla eteenpäin tai luisuun. Vikakoodilla tarkoitin tuota ajotietokonetta. Sinne ei ainakaan oo tullu mainintaa. Onko laatikossa oma vikakoodinsa ja liekö se miten helposti luettavissa? Merkkikorjaamo? Eilen oli täällä idässä pakkasta 28. Laitoin käyntiin parin tunnin lämmityksen jälkeen. Kävi paikallaan vajaan viisi minuuttia N-asennossa. Ei mitään ongelmaa. Ei tietookaan laiskuudesta...
Comment
-
-
Originally posted by Esteri67 View PostEli ei ota kierrosta ensimmäisillä kymmeneillä metreillä käynnistyksen jälkeen. Liikkuu hitaasti. Sitten kun laitat kaasupoljinta syvemmälle, niin yht`äkkiä lähdetäänkin vauhdilla eteenpäin tai luisuun. Eilen oli täällä idässä pakkasta 28. Laitoin käyntiin parin tunnin lämmityksen jälkeen. Kävi paikallaan vajaan viisi minuuttia N-asennossa. Ei mitään ongelmaa. Ei tietookaan laiskuudesta...
Aikoinaan tutkailin asiaa. Epäilys oli et kaasupoljin toimisi epäloogisesti mutta siittä se ei johdu. Ahtopaineensäätö myös poissuljettu. Vastauksen löytäminen tähän kysymykseen ei ole ihan helpoimmasta päästä.
Pitäisi testolla ruveta käymään läpi moottorin arvot. Silloin kun oireen saa tallennettua käppyröihin, aiheuttajan syy todennäköisimmin löytyy.
Moottorinohjelmaan perehtyneet, onko siellä olemassa jotain käynnistyksen jälkeisiä viiveitä toiminnoissa?
Comment
-
-
Täällä myös yks E61 automaatin omistaja ilmoittautuu..
Vika siis tosiaan ilmenee vain kylmällä koneella, tarkoittaen pakkaskeliä ilman lämmitystä tai webasto alle 10min toiminnassa.
Auto ei siis reagoi kaasuun, lähtee kyllä liikkeelle kuten automaatti aina kun jarrun vapauttaa, mutta kaasupolkimen painelu ei aiheuta minkäänlaista reaktiota, myös kulutusmittari pysyy nollassa. n. 10-15 sekunnin kuluttua kulutusmittari herää ja auto alkaa vastaamaan kaasupolkimen paineluun.
Ei sinänsä iso juttu, mutta kummastuttaa onko jossain jotain vikaa vai onko normaalia. Vikakoodeja ei ole nyt hetkeen luettu, mutta toivottavasti Carly-adapteri kohtapuoliin saapuu, niin saa parempaa tietoa.
Comment
-
-
Voipi olla kaukaa haettua tässä tapauksessa mutta sanompa ääneen. Itsellä edellinen 330da myös seisomisen jälkeen ei liikkunut minnekkään kun päästi jarrun ja kaasulla hyökkäsi liikkeelle lopuksi / tuntui tahmealta.. Olin jo varma että laatikko on selvä. Viaksi paljastui ihan loppu / jumissa oleva käsijarru..EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Just tuollainen on tuo minunkin oire. Eli kyllä liikkuu, mut kaasupolkimen painaminen ei välity kierroksiin. Mie luulin vian liittyvän automaattilaatikkoon, mut ilmeisesti ei olekkaan. Mukava olis kuulla, jos joku on löytänyt ongelmaan ratkaisun. Kiitti vastauksista!Last edited by Esteri67; 08-12-2016, 16:29.
Comment
-
-
Hmm. Kyllä jos pakkasesta ottaa pitkään seisseen auton ja yrittää lähteä samantien liikenteeseen niin tuntuu että mitään ei tapahdu ennenkuin kaasua painaa kunnolla... Koskee myös F-koppaisia.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Mullakin noita mobiileja kerinnyt olla se parikymmentä kappaletta ja muutamia automaattilaatikollakin. Mulle tuo ilmiö on uusi ja varmaan bimmeriin liittyvä typpijutska. Ei tosiaan iso ongelma, mut ei haittaisi, vaikka tuollekin löytyisi ratkaisu. Lähinnä sitten, kun on myymässä ajoneuvoa eteenpäin. Ostaja pitää tuollaista selvänä vikana kuitenkin...
Comment
-
Comment