Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon toimimattomuus kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10082
    • KVLA

    #16
    Eikö aloitus postauksessa oltu lähdössä tallista liikkeelle? Vai oliko kyseessä "kylmä ulkotalli"?

    Onhan ne latikon öljyt varmasti oikeat ja täyttö/tarkastus tehty moottorin käydessä? Laatikko optimali lämmöissä? Eli laatikossa oikeaa öljyä ja varmasti oikea määrä.
    Last edited by Heguli 31; 09-12-2016, 08:08.

    Comment

    • Esteri67
      Newbiemmer
      • Nov 2016
      • 11
      • Lieksa

      #17
      öljymäärä pitäisi olla oikea, mutta öljyn oikeellisuudesta en sitten enää oo varma. Entinen omistaja oli vaihdattanut ja kun soittelin hänelle, niin sanoi pirun kalliiksi öljyksi. Ei muistanut merkkiä ja huoltokirjassakaan oo siitä mainintaa.

      Comment

      • A^A
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2168
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by Esteri67 View Post
        öljymäärä pitäisi olla oikea, mutta öljyn oikeellisuudesta en sitten enää oo varma. Entinen omistaja oli vaihdattanut ja kun soittelin hänelle, niin sanoi pirun kalliiksi öljyksi. Ei muistanut merkkiä ja huoltokirjassakaan oo siitä mainintaa.
        Varmaan silti kannattaa käydä osaavalla pajalla tarkistamassa öljymäärä. Senkin voi osaamaton tehdä väärin ja vajaaksi. Itsellä juurikin tuossa edellisessä e46 oli hiljan vaihdettu öljyt lootaan, tarkistutin määrän ja 1,5l oli vajausta
        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7538
          • Jyväshyvä

          #19
          Jep. Yleensä vajaatäyttö liittyy siihen että on katsottu öljyn määrä liian kuumana...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Esteri67
            Newbiemmer
            • Nov 2016
            • 11
            • Lieksa

            #20
            Soittelin entiselle omistajalle ja öljymäärä on tosiaan tarkastettu ja hiukkasen lisätty. Entinen omistaja oli soittanut hetki sitten automaattiguru Sinkkoselle ja hänen mielestään ei oireet liity vaihdelaatikkoon. Epäillyt turboa tai ilmanmäärämittaria. Onko kokemusta noista? Aikanaan 280 Mersuun maksoi määränjakaja tuhansia markkoja. Yhteen Bemariin tuli ilmanmäärämittari liikkeen takuuna...

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10082
              • KVLA

              #21
              Edelleen: Vikakoodit lukuun oikeilla laitteilla asiantuntevan henkilön toimesta,jos vaikka jotain paljastuisi. Ei tarvi arpomalla ruveta kalliita osia (IMM yms.) vaihtamaan. Turbon (ja "säätökellon") toiminta myös selviäisi.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Kuten Heguli sanoi, niin auto pitäisi saada piuhan päähän. Millään perus nyrkkipajan Bosch testerillä tämä tuskin selviää. Arpomalla uusia osia korjaamisesta tulee kallista.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1996
                  • Tampere

                  #23
                  Eilen tuli hieman loggailtua TestO:lla laatikon toimintaa (GS19D.prg), sieltä löytyy kaikkea hyödyllistä mm. turbiinin RPM, yms. Se loggaustieto yhdistettynä DDE:n dataan paljastaa aika mukavasti asioita. Helpompi alkaa arvuuttelemaan missä on ongelma.

                  Taitaa kuitenkin TestO:n käyttö olla ehkä hieman liian hankalaa normikäyttäjälle, vai kuinka ? Itse kun olen kehittänyt ohjelmaa, niin ei oikein osaa sanoa miten sitä voisi vielä parantaa/helpottaa..

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by pheno View Post
                    Eilen tuli hieman loggailtua TestO:lla laatikon toimintaa (GS19D.prg), sieltä löytyy kaikkea hyödyllistä mm. turbiinin RPM, yms. Se loggaustieto yhdistettynä DDE:n dataan paljastaa aika mukavasti asioita. Helpompi alkaa arvuuttelemaan missä on ongelma.

                    Taitaa kuitenkin TestO:n käyttö olla ehkä hieman liian hankalaa normikäyttäjälle, vai kuinka ? Itse kun olen kehittänyt ohjelmaa, niin ei oikein osaa sanoa miten sitä voisi vielä parantaa/helpottaa..
                    No itse käyttö ei mielestäni ole mitenkään turhan hankalaa, mutta ne Saksan kieliset parametrit. Eli helpompaa olisi, jos saisi niitä englanniksi enemmän. Veikkaisin, että kaikilla se Saksa ei ole se vahvin kieli. Todella hyvä ohjelma. Iso kiitos kun olet sitä jaksanut kehittää.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by pheno View Post
                      Eilen tuli hieman loggailtua TestO:lla laatikon toimintaa (GS19D.prg), sieltä löytyy kaikkea hyödyllistä mm. turbiinin RPM, yms. Se loggaustieto yhdistettynä DDE:n dataan paljastaa aika mukavasti asioita. Helpompi alkaa arvuuttelemaan missä on ongelma.

                      Taitaa kuitenkin TestO:n käyttö olla ehkä hieman liian hankalaa normikäyttäjälle, vai kuinka ? Itse kun olen kehittänyt ohjelmaa, niin ei oikein osaa sanoa miten sitä voisi vielä parantaa/helpottaa..
                      Pystyykö Testolla loggaamaan myös laatikon toimintaa? Jos näin on niin tuota pitää ehdottomasti kokeilla. Saako näytölle yhtä aikaa moottorin ja laatikon parametrejä? Tutkittavana olisi tuo sigun e61 N52 moottorilla ja ZF6HP19 laatikolla.
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1996
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by markok View Post
                        Pystyykö Testolla loggaamaan myös laatikon toimintaa? Jos näin on niin tuota pitää ehdottomasti kokeilla. Saako näytölle yhtä aikaa moottorin ja laatikon parametrejä? Tutkittavana olisi tuo sigun e61 N52 moottorilla ja ZF6HP19 laatikolla.
                        Juu, kyllä pitäisi onnistua. Tehdäänkö tästä uusi topic ? niin ehkä tavoittaa ja palvelee paremmin käyttäjiä.

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by pheno View Post
                          Juu, kyllä pitäisi onnistua. Tehdäänkö tästä uusi topic ? niin ehkä tavoittaa ja palvelee paremmin käyttäjiä.
                          Voisi olla hyvä idea avata uusi topic. Voin avata sen itse kunhan saan asennettua ohjelman ja yritettyä datan lukemista tai jos jollain muulla on jo valmista sisältöä tällaiseen topicciin niin uutta topicia vaan pystyyn.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • Jake669
                            Newbiemmer
                            • Aug 2017
                            • 6
                            • Nurmes

                            #28
                            Nostetaanpas tätä. Eli samasta yksilöstä kyse. Ongelma poistui viime talvena vikakoodien luvun ja sitä myöten kaasuläpän vaihdon seurauksena. Auto toimi normaalisti talven ja kesän, kunnes tänään lämpötilan ollessa alle 5 astetta, yön seisoneena teki taas viivelähdön. Kaasuläppäkö taas??

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #29
                              Originally posted by Jake669 View Post
                              Nostetaanpas tätä. Eli samasta yksilöstä kyse. Ongelma poistui viime talvena vikakoodien luvun ja sitä myöten kaasuläpän vaihdon seurauksena. Auto toimi normaalisti talven ja kesän, kunnes tänään lämpötilan ollessa alle 5 astetta, yön seisoneena teki taas viivelähdön. Kaasuläppäkö taas??
                              Hyvä olisi aloitella lukemalla ne vikakoodit.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Jake669
                                Newbiemmer
                                • Aug 2017
                                • 6
                                • Nurmes

                                #30
                                Halpislukijalla ei antanut mitään koodia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎