Announcement

Collapse
No announcement yet.

-07 523i LCI ei käy kylmänä kaikilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lopaka
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 407

    -07 523i LCI ei käy kylmänä kaikilla

    Hei,

    Eli ongelmana on, että kylmänä käynnistäessä moottori ei käy kaikilla. Kunhan auton ajaa lämpimäksi niin kehrää kuin kissa.

    Aluksi vikakoodeina oli 2 ja 6 sylinterin misfire. Aloitin vaihtamalla tulpat ja samalla vaihtelin puolien paikat ja vikakoodit siirtyivätkin 5 ja 1 sylintereille. Noh tässä vaiheessa ajattelin, että selvä peli puolat sökönä, jostain syystä lähtevät lämpimänä sytyttämään.

    Nyt sitten uudet puolat saapuivat ja ne on isketty paikalleen, mutta ongelmat eivät ole poistuneet.

    Vikakoodeina löytyy:

    29D1 misfirings, cylinder 5
    29D0 misfirings, cylinder 4
    29CD misfirings, cylinder 1

    Eli kolme pyttyä pimeänä kylmällä käynnistäessä. Tuo nelos pytyn puolakin on kyllä vaihdettu. Vasta tämän jälkeen tuli luettua tuota koodia tarkemmin ja siinä lukee error typenä:

    (4096) by means of fuel switch-off

    Eli suuttimetkos tästä on nyt sitten levinneet, kun ei muka saa bensaa? Ja ne sitten heräävät henkiin, kun saavat hieman lämpöä? Vai tuleeko mieleen vielä jotain mitä testata ennen kuin alan suuttimia metsästämään?
    Last edited by Lopaka; 07-12-2016, 08:56.
  • zanta
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2908
    • Oulu

    #2
    Missä kunnossa NOx- ja lämpötilasensorit on pakoputkesta?
    Jos noi on kunnossa niin pakko-desulfaation suorittaminen voisi auttaa asiaa.:think

    Minulla oireili N53 samalla tavoin ja vikana oli pimeä NOx-sensori sekä poikki mennyt lämpötilasensorin kaapeli.
    LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

    eksälista:
    E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

    Comment

    • Lopaka
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 407

      #3
      Originally posted by zanta View Post
      Missä kunnossa NOx- ja lämpötilasensorit on pakoputkesta?
      Jos noi on kunnossa niin pakko-desulfaation suorittaminen voisi auttaa asiaa.:think

      Minulla oireili N53 samalla tavoin ja vikana oli pimeä NOx-sensori sekä poikki mennyt lämpötilasensorin kaapeli.
      Voisit olla erittäinkin jäljillä... Vikakoodina löytyi myös

      30E9 nitric oxide catalytic converter, aging
      p2000 NOx trap effiency Below threshold (bank 1)

      Mitenkäs tuollainen pakko-desulfaatio suoritetaan? Lämpötilasta ei vikakoodia löydy..

      Comment

      • jake2710
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 828

        #4
        Suuttimet ja samalla uudet tulpat ja puolat.

        Nox-anturi ei aiheuta vikoja.

        Comment

        • Lopaka
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 407

          #5
          Originally posted by jake2710 View Post
          Suuttimet ja samalla uudet tulpat ja puolat.

          Nox-anturi ei aiheuta vikoja.
          Tulpat ja puolat ovat uudet. Eli vielä sitten suuttimetkin metsästettävä... Mistähän päin kannattaa alkaa metsästää?

          Comment

          • jake2710
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 828

            #6
            Originally posted by Lopaka View Post
            Tulpat ja puolat ovat uudet. Eli vielä sitten suuttimetkin metsästettävä... Mistähän päin kannattaa alkaa metsästää?
            merkkiliikkeestä uudet, joko Suomesta tai Saksasta. (Olettaen, että N53)
            Last edited by jake2710; 07-12-2016, 09:40.

            Comment

            • Lopaka
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 407

              #7
              Sehän tässä vaan on mielenkiintoista, että alunperin antoi misfireä nimenomaan 6 ja 2 sylintereistä, mutta kun tulppien vaihdon yhteydessä heitin hieman eri järjestykseen niin vaihtui 6->5 ja 2->1:een.. Tosin eipä nuo nyt uusilla puolillakaan hävinneet, mutta jännäksi menee vaan tuon suutin vian kannalta..

              Comment

              • jake2710
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 828

                #8
                Originally posted by Lopaka View Post
                Sehän tässä vaan on mielenkiintoista, että alunperin antoi misfireä nimenomaan 6 ja 2 sylintereistä, mutta kun tulppien vaihdon yhteydessä heitin hieman eri järjestykseen niin vaihtui 6->5 ja 2->1:een.. Tosin eipä nuo nyt uusilla puolillakaan hävinneet, mutta jännäksi menee vaan tuon suutin vian kannalta..
                Nämä ei olekaan niin loogisia juttuja, mutta kyllä se näin menee. Kannattaa lukea N53 ja N43 liittyviä aiheita, niin selviää.
                Siellä harvemmin on yksi suutin tullut tiensä päähän...

                Comment

                • zanta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 2908
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Lopaka View Post
                  Voisit olla erittäinkin jäljillä... Vikakoodina löytyi myös

                  30E9 nitric oxide catalytic converter, aging
                  p2000 NOx trap effiency Below threshold (bank 1)

                  Mitenkäs tuollainen pakko-desulfaatio suoritetaan? Lämpötilasta ei vikakoodia löydy..
                  ISTAsta saa ainakin päälle luultavasti myös DIS, eli hieman sama kuin DPF pakkopoltto.

                  Nää oireet johtunee juurikin tuosta.

                  Originally posted by jake2710 View Post
                  Nox-anturi ei aiheuta vikoja.
                  Kyseessä ei ole vika, mikäli oireet ovat sivuseurausta rikkinäisestä NOx-sensorista.

                  Samoja koodeja ja oireita oma käyttikseni touhuili ja ohi meni kun vaihdoin sensorit auton alle.
                  LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                  eksälista:
                  E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                  Comment

                  • JTP
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 506
                    • Hpj

                    #10
                    Originally posted by Lopaka View Post
                    Tulpat ja puolat ovat uudet. Eli vielä sitten suuttimetkin metsästettävä... Mistähän päin kannattaa alkaa metsästää?
                    Suuttimia löytyy myös tuolta
                    e90 330i lci -09
                    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      #11
                      Niin ja ennenkuin kaivaa omaa kuvetta, kantsii kysyä meneekö uudet suuttimet tehtaan kampanjan piikkiin.
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • zanta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 2908
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by 205/65-15H View Post
                        Niin ja ennenkuin kaivaa omaa kuvetta, kantsii kysyä meneekö uudet suuttimet tehtaan kampanjan piikkiin.
                        Etenkin kun osassa on suuttimet ja osassa puolat kampanjassa. Mulla oli aiemmassa toiset ja nykyisessä toiset. En muista kummin päin. Oireilua ei ollut mutta kerran uudet sai niin miksei!
                        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                        eksälista:
                        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                        Comment

                        • jake2710
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 828

                          #13
                          Originally posted by zanta View Post
                          ISTAsta saa ainakin päälle luultavasti myös DIS, eli hieman sama kuin DPF pakkopoltto.

                          Nää oireet johtunee juurikin tuosta.



                          Kyseessä ei ole vika, mikäli oireet ovat sivuseurausta rikkinäisestä NOx-sensorista.

                          Samoja koodeja ja oireita oma käyttikseni touhuili ja ohi meni kun vaihdoin sensorit auton alle.

                          Kerrotko lisää miten rikkinäinen NOx-anturi vaikuttaa tähän ongelmaan?

                          Comment

                          • zanta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 2908
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by jake2710 View Post
                            Kerrotko lisää miten rikkinäinen NOx-anturi vaikuttaa tähän ongelmaan?
                            Virheellinen data moottorinohjaukselle ja sitä myöten sekoittaa. Näin mulle asia avattiin kun samaa ihmettelin. Ja sensorin vaihdolla lähti nuo muut vikakoodit ja oireet.
                            LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                            eksälista:
                            E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                            Comment

                            • Lopaka
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2005
                              • 407

                              #15
                              Vähän päivitystä tähän, kun vihdoin päässyt takaisin terveiden kirjoihin.

                              Tuolta NOx-puolelta ei mitään vikaa löytynyt. Ykkössylinteri on ainoa mistä tuota misfireä tarjoaa, eli taitaa se suutin olla paskana.

                              Erittäin mielenkiintoisesti kyllä tulee vika esille.. Käynnistät auton ja annat vaikka tyhjäkäydä lämpimäksi niin käy kuin traktori. Vikakoodit kuittaamalla käy hetken kuin enkeli, mutta kun antaa kaasua hieman niin sama juttu alkaa käydä huonosti.

                              Sitten sammuttaa auton vaikka sekunniksi ja käynnistää uudelleen niin viasta ei ole tietoakaan.

                              Veikkaan, että tuo suutin kamppanja olisi tullut esille, kun tätä kyseistä autoa on käytetty huollossa vain merkkiliikkeessä...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎