Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmityslaitteen ongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • levis69
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 186
    • Etelä-Savo

    Lämmityslaitteen ongelma!

    Mikähän piru tuota autoa vaivaa?
    Auto on -05 535D
    1500 rpm:n kantturoilla ei selvästikkään kierrä vesi kennossa kun alkaa puhaltaa kylmää.. Jos laskee tyhjäkäynnille tai nostaa kierroksia/laittaa ajossa DS:lle jolloin kiekat nousee 2000 rmp tuntumaan niin alkaa taas puhaltaa lämmintä?
    Äärimmäisen ärsyttävää kun tuo n.1500 kiekkaa on normaalissa ajossa kokoajan taulussa... 80 - 100 km/h niin pitää ajaa DS:llä......
    Ehdotuksia???
    E63 M6

    "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

    ex:
    e21 323i
    e30 316
    e30 M3
    e34 524td
    e34 520i
    e39 530da
    e39 540i 6v.
    E61 535d
  • niko123
    Bimmer Rookie
    • Jun 2012
    • 148
    • Kesälahti

    #2
    Onko saatu korjattua tai tietoa mistä johtuu? Kun on juuri samanlainen vika 530d:ssä

    Comment

    • levis69
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 186
      • Etelä-Savo

      #3
      Originally posted by niko123 View Post
      Onko saatu korjattua tai tietoa mistä johtuu? Kun on juuri samanlainen vika 530d:ssä
      Ei ole saatu vielä korjattua... Eikä ole vinkkejäkään tullu vian suhteen!:think
      E63 M6

      "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

      ex:
      e21 323i
      e30 316
      e30 M3
      e34 524td
      e34 520i
      e39 530da
      e39 540i 6v.
      E61 535d

      Comment

      • niko123
        Bimmer Rookie
        • Jun 2012
        • 148
        • Kesälahti

        #4
        Oletko vesipumppua tarkistanut? Alkaa tässä ideat loppumaan mistä tälläinen voi johtua.. Termarit vaihdettu, webaston kiertovesi pumppu uusittu joka ainut kiertovesi pumppu näissä ja kokeiltu ohittaa lämmönsäätö venttiili kennolle. Täällä ollut puhetta kennon tukkeutumisesta mutta voiko se olla mahdollista kun tuota kylmää tulee tosiaan vain tuon muutaman sadan kierroksen heitolla 1500rpm kohdalla?

        Comment

        • jesse60
          Newbiemmer
          • Aug 2012
          • 7
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Täällä painitaan myös juuri saman ongelman kans. Auto -04 530dA, ajettu reilu 300tkm. Webaston kiertovesipumppu vasta vaihdettu, ja tämän vian tultua termarit ja vaihteiston öljyn lauhdutin. Kaupunki ajossa tulee lämpöä hyttiin ja matkaajossa ainoastaan sportilla. Moottorin lämmöt normaalit. Nyt on tilattu mangneetti/vesiventtiili joka vaihdetaan ensi viikolla, toivottavasti johtuisi tästä ja pääsisi tästä piinasta eroon. :think

          Comment

          • muuris
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #6
            Kaverin E60 530d:ssä ei kuskille tullut kunnolla lämmintä mutta apparille tuli. Kennon vaihdolla ongelma poistui, sitä ennen yritetty mm huuhtelua tuloksetta. En muista/tiedä, vaikuttiko siinä nuo kierrokset asiaan, mutta normaalistihan ne on matkassa 1500 korvilla..
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • levis69
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 186
              • Etelä-Savo

              #7
              Originally posted by jesse60 View Post
              Täällä painitaan myös juuri saman ongelman kans. Auto -04 530dA, ajettu reilu 300tkm. Webaston kiertovesipumppu vasta vaihdettu, ja tämän vian tultua termarit ja vaihteiston öljyn lauhdutin. Kaupunki ajossa tulee lämpöä hyttiin ja matkaajossa ainoastaan sportilla. Moottorin lämmöt normaalit. Nyt on tilattu mangneetti/vesiventtiili joka vaihdetaan ensi viikolla, toivottavasti johtuisi tästä ja pääsisi tästä piinasta eroon. :think

              Itse vaihdoin syksyllä kanssa tuon weban kiertovesipumpun uuteen... Voiko tuo kiertovesipumppu sotkea tuota nestekiertoa lämppärin kennolle?:think
              E63 M6

              "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

              ex:
              e21 323i
              e30 316
              e30 M3
              e34 524td
              e34 520i
              e39 530da
              e39 540i 6v.
              E61 535d

              Comment

              • niko123
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 148
                • Kesälahti

                #8
                Originally posted by jesse60 View Post
                Täällä painitaan myös juuri saman ongelman kans. Auto -04 530dA, ajettu reilu 300tkm. Webaston kiertovesipumppu vasta vaihdettu, ja tämän vian tultua termarit ja vaihteiston öljyn lauhdutin. Kaupunki ajossa tulee lämpöä hyttiin ja matkaajossa ainoastaan sportilla. Moottorin lämmöt normaalit. Nyt on tilattu mangneetti/vesiventtiili joka vaihdetaan ensi viikolla, toivottavasti johtuisi tästä ja pääsisi tästä piinasta eroon. :think
                Itse kokeilin ottaa pois koko vesiventtiilin eikä mitään vaikutusta.. Sen verran seurailin ajaessa että lämmöt nousee pari astettu kun tulee kylmää ilmaa sisälle, johtuisiko jos vesi ei menisi kennolle ja jäähdyttäisi nestettä.
                Onko täällä ketä vaihtanut tätä lämmityslaitteen kennoa? Onnistuuko mitenkään ilman kojelaudan purkua? Ja onko se oireillut miten tukkoisena?

                Comment

                • levis69
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 186
                  • Etelä-Savo

                  #9
                  Originally posted by niko123 View Post
                  Itse kokeilin ottaa pois koko vesiventtiilin eikä mitään vaikutusta.. Sen verran seurailin ajaessa että lämmöt nousee pari astettu kun tulee kylmää ilmaa sisälle, johtuisiko jos vesi ei menisi kennolle ja jäähdyttäisi nestettä.
                  Onko täällä ketä vaihtanut tätä lämmityslaitteen kennoa? Onnistuuko mitenkään ilman kojelaudan purkua? Ja onko se oireillut miten tukkoisena?
                  En usko että vika on kennossa vaan joku häiritsee nestekiertoa kennolle juuri tuossa 1500 rpm:n tuntumassa.
                  Käyttäytyy ihan niin kuin nesteen kiertosuunta muuttuisi tuossa kohtaa kierroksissa?

                  Syyttäisin kennoa jos ei esim. tyhjäkäynnillä ei tule lämmintä kabiiniin tai jommalla kummalla (kuski/appari) kennolla on tehoeroa keskenään...

                  Omassa kylmää rupeaa tulemaan molemmille puolille..... Eli vika on kierrossa!
                  Last edited by levis69; 10-01-2017, 11:22. Reason: Kirjoitus virheet...
                  E63 M6

                  "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

                  ex:
                  e21 323i
                  e30 316
                  e30 M3
                  e34 524td
                  e34 520i
                  e39 530da
                  e39 540i 6v.
                  E61 535d

                  Comment

                  • jesse60
                    Newbiemmer
                    • Aug 2012
                    • 7
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    No jossei vika ole vesiventtiilissäkään niin missähän sitten..

                    Samaistuuko teillä autot pieneen ulinaan mikä lähtee jostain kohtaa keulasta? Pajalla nyt epäilivät että vesipumppu juonittelisi siellä josta tämä ulina olisi peräisin ja vaikuttaisi myös tähän lämmön tuloon, onhan tämä melkosta haku ammuntaa.

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2712
                      • Tampere

                      #11
                      Oletko seurannut moottorin lämpöjä ajon aikana?

                      Oletettavasti moottorin lämpötila ei mahdottomsti muutu, mutta testimielessä voisi maantieajossa käyttää vaihtelevia kierrosnopeuksia ja seurata jäähdytinnesteen lämpötilan muutoksia, ja tarkkailla erityissti muuttuuko lämmöt kuvatussa 1500 rpm hujakoilla vs. 2000 rpm tai alle 1500 rpm?
                      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • niko123
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 148
                        • Kesälahti

                        #12
                        Originally posted by JaniLap View Post
                        Oletko seurannut moottorin lämpöjä ajon aikana?

                        Oletettavasti moottorin lämpötila ei mahdottomsti muutu, mutta testimielessä voisi maantieajossa käyttää vaihtelevia kierrosnopeuksia ja seurata jäähdytinnesteen lämpötilan muutoksia, ja tarkkailla erityissti muuttuuko lämmöt kuvatussa 1500 rpm hujakoilla vs. 2000 rpm tai alle 1500 rpm?
                        Jonkun verran tuota koitin seurailla ja huomio oli että nesteen lämpötila nousee muutaman asteen kun tulee sisälle kylmää eli juuri tuon 1500rpm paikkeilla.

                        Tässä koitettu miettiä mistä tuo johtuu.. Termarit ovat uudet, kiertovesipumppu uusi, lämppärin kennolle menevä vesiventtiili ohitettu ja kojelaudan sisästä tutkittu että ilman ohjaus läpät toimii niin kuin pitää.

                        Varmaan vesipumppu vaihdettava seuraavaksi jonka jälkeen ei oikein muuta voi olla kuin tuo sisätilan lämmityksen kenno tukossa, mutta kiinnostaisi millä tämän joku saisi korjaantumaan. Olisi jotain mistä vikaa hakea, kun eipä tästä mitään tähän liittyviä vikakoodejakaan tule.

                        Comment

                        • jesse60
                          Newbiemmer
                          • Aug 2012
                          • 7
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by niko123 View Post
                          Jonkun verran tuota koitin seurailla ja huomio oli että nesteen lämpötila nousee muutaman asteen kun tulee sisälle kylmää eli juuri tuon 1500rpm paikkeilla.

                          Tässä koitettu miettiä mistä tuo johtuu.. Termarit ovat uudet, kiertovesipumppu uusi, lämppärin kennolle menevä vesiventtiili ohitettu ja kojelaudan sisästä tutkittu että ilman ohjaus läpät toimii niin kuin pitää.

                          Varmaan vesipumppu vaihdettava seuraavaksi jonka jälkeen ei oikein muuta voi olla kuin tuo sisätilan lämmityksen kenno tukossa, mutta kiinnostaisi millä tämän joku saisi korjaantumaan. Olisi jotain mistä vikaa hakea, kun eipä tästä mitään tähän liittyviä vikakoodejakaan tule.
                          Tiistaina menee minulla vesipumppu vaihtoon niin ilmottelen mitä tapahtuu. (Jos tapahtuu)

                          Comment

                          • jesse60
                            Newbiemmer
                            • Aug 2012
                            • 7
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            Ei auttanut sitten uusi vesipumppukaan.. Korjaamolta tasaista ajoa ~80km/h jotain 5-10km niin alkoi taas kylmää ilmaa puhaltaan. Onko muut vielä saaneet vikaa korjattua?

                            Comment

                            • niko123
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2012
                              • 148
                              • Kesälahti

                              #15
                              Originally posted by jesse60 View Post
                              Ei auttanut sitten uusi vesipumppukaan.. Korjaamolta tasaista ajoa ~80km/h jotain 5-10km niin alkoi taas kylmää ilmaa puhaltaan. Onko muut vielä saaneet vikaa korjattua?
                              Eihän tuossa jäähdytys järjestelmässä enää muuta taida olla vaihtamatta kuin lämmityslaitteen kenno.. On vain kohtuu iso töinen kokeilla vaihtaa. Vai mikä tuohon vielä voisi vaikuttaa? Jos ei sitten ole jo kannessa vikaa tai kansi pahvissa..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎