530xda lci kyseessä. Laatikko toimii normaalisti. Pystyykö tuon vaihdelaatikon ohjelmaa muuttamaan? Sporttipuoli on omasta mielestä liian teräväkäytöksinen kevyessä ajossa ja kierrättää turhaan vaikka ajaisit kevyellä jalalla. Normipuoli taaskierrättää konetta usein liian vähän, ainaki mun makuun. Olen toivonut tuohon välimallin ohjelmaa, onko kellään kokemusta tuollasesta eli onko mahdollista ohjelmoida uusiksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
6hp laatikon ohjelmamuutos
Collapse
X
-
Originally posted by RRR77 View Post530xda lci kyseessä. Laatikko toimii normaalisti. Pystyykö tuon vaihdelaatikon ohjelmaa muuttamaan? Sporttipuoli on omasta mielestä liian teräväkäytöksinen kevyessä ajossa ja kierrättää turhaan vaikka ajaisit kevyellä jalalla. Normipuoli taaskierrättää konetta usein liian vähän, ainaki mun makuun. Olen toivonut tuohon välimallin ohjelmaa, onko kellään kokemusta tuollasesta eli onko mahdollista ohjelmoida uusiksi?
-
-
.
On se mahdollista.
Mutta kukaan sitä ei osaa.
Ainoa, mitä osataan on että vaihdetaan koko ohjelma toisesta, "väärästä" autosta ja toivotaan, uskotellaan, että se toimii paremmin tässä minun autossani.
Kukaan tuunaaja, newer ewer, ei ole saanut pienintäkään oikeaa parannusta näihin aikaiseksi.
"Oppivan" ohjelman lopulliseen muuttumiseen ja vieläpä se parantamiseen liittyy niin paljon muuttujia, pidemmän ajan kuluessa, etten usko, että kenelläkään yksityisellä ihmisellä riittää sinni, aika, tai taito asian suhteen.
Parhaiten auto toimii silloin kun se ajetaan tehtaan ovesta ulos, piste.
Bemarin zf,n laatikoiden ohjelmat toimii erinomaisesti, piste.
Vanhempien puute verrattuna uudempiin liittyy vaihtamisnopeuteen, ei ohjelmistoon.
Siekkinen saa vanhemmankin laatikon vaihtamaan kuten lci-malleissa.
Se liittyy rautaan, ei ohjelmistoon.
Voi onnistua muiltakin, kun Jarkolta, en tiedä.
Jos ohjelmoidussa autossa laatikko toimii moottorin voimavaroihin nähden epäloogisesti, on systeemissä (autossa) oikeasti vikaa, tai viriohjelma on ns "persiistä".
Turbiinin lukitusventtiiliä ohjailemalla, saa oppivan laatikon käyttäytymään kaikilla osakuorma-alueilla, kuten halutaan.
Mutta silloinkaan ei kosketa ohjelmaan, vaan se itse muuttaa omaa toimintaansa uuden tilanteen vaatimuksien mukaiseksi.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
On se mahdollista.
Mutta kukaan sitä ei osaa.
Toki heidän tekemä ohjelma kattaa ilmeisesti vasta 3-sarjan tietyt laatikot, mutta mahdotonta ei siis näyttäisi olevanS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View Post
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostErittäin mielenkiintoista settiä!S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostOn mahdollista. Minulla 530D (ohjelmallisesti viritetty) ja 535D:n automaattilaatikon ohjelma.
E
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostNimenomaan. Tällaisena vannoutuneena manuaalimiehenä olisi aika loistavaa päästä sanomaan laatikolle, että lopeta se prkleen antiikinaikainen luisuttelu ja lukitse vaihteet myös kylmänä ja pienemmissä vauhdeissa
Luisto tapahtuu turbiinissa.
Turbiinin lukitusventtiiliä on helppo ohjata moottorin softasta.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Comment
-
-
Originally posted by ErkkiE View PostKerrotko, miten toiminta muuttui? Periaatteessa kiinnostaisi, kun omassa 530xda:ssa myös joku kevyt softaus sisässä. Epäilemättä alkuperäinen laatikon ohjelma on hyvä täysin vakioon autoon ja toimiihan se kevyesti softatussakin, mutta optimitilanteessahan konetta softatessa säädettäisiin myös laatikon ohjelmaa (, kuten vaikka Alpina on tehnyt).
ECdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View Post
Kyllä se teknisesti on ollut mahdollista pitkään.
Jotta jotain järkevää muutosta parempaan suuntaan tapahtuisi, pitäisi ensin ainakin ymmärtää, miten kaikki toimii.
En oikein usko "amerikkalaiseen ihmepurkkiin", joka täysin ummikosta käyttäjästä huolimatta tekee kaiken oikein ja hienoa jälkeä kaikin puolin.
Toimivia laatikonohjauspurkkeja, täysn säädettäviä ja varmasti toimivia on - yhtään toimivaa itse toteutettua ohjelmaa vaan ei ole vastaan tullut.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostSinä nyt kyllä vääntelet minun sanomisiani.
Kyllä se teknisesti on ollut mahdollista pitkään.
Jotta jotain järkevää muutosta parempaan suuntaan tapahtuisi, pitäisi ensin ainakin ymmärtää, miten kaikki toimii.
En oikein usko "amerikkalaiseen ihmepurkkiin", joka täysin ummikosta käyttäjästä huolimatta tekee kaiken oikein ja hienoa jälkeä kaikin puolin.
Toimivia laatikonohjauspurkkeja, täysn säädettäviä ja varmasti toimivia on - yhtään toimivaa itse toteutettua ohjelmaa vaan ei ole vastaan tullut.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by ErkkiE View PostKerrotko, miten toiminta muuttui? Periaatteessa kiinnostaisi, kun omassa 530xda:ssa myös joku kevyt softaus sisässä. Epäilemättä alkuperäinen laatikon ohjelma on hyvä täysin vakioon autoon ja toimiihan se kevyesti softatussakin, mutta optimitilanteessahan konetta softatessa säädettäisiin myös laatikon ohjelmaa (, kuten vaikka Alpina on tehnyt).
E
Itse olen tykännyt vaihteiston käytöksen muutoksesta.
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostAlpina on eri autokin, silloin PITÄÄ laatikon käyttäytymistäkin muuttaa.
E
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View Post535D:n ohjelma käyttää paremmin hyväksi moottorin vääntöä. Vaihtaa isommalle vaihteelle aiemmin ja pitää isompaa pykälää päällä pitempään; ts. ei vaihda pienemmälle niin herkästi.
Itse olen tykännyt vaihteiston käytöksen muutoksesta.
Onko sinulla softa takavedossa vai nelivedossa ja minkä verran koneesta otettu irti?
E
Comment
-
Comment