Announcement

Collapse
No announcement yet.

6hp laatikon ohjelmamuutos

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RRR77
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2016
    • 232
    • Tuusula

6hp laatikon ohjelmamuutos

530xda lci kyseessä. Laatikko toimii normaalisti. Pystyykö tuon vaihdelaatikon ohjelmaa muuttamaan? Sporttipuoli on omasta mielestä liian teräväkäytöksinen kevyessä ajossa ja kierrättää turhaan vaikka ajaisit kevyellä jalalla. Normipuoli taaskierrättää konetta usein liian vähän, ainaki mun makuun. Olen toivonut tuohon välimallin ohjelmaa, onko kellään kokemusta tuollasesta eli onko mahdollista ohjelmoida uusiksi?
    535d F07
    120d M-Sport F20
  • Vesa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 363
    • Oulu

Originally posted by RRR77 View Post
    530xda lci kyseessä. Laatikko toimii normaalisti. Pystyykö tuon vaihdelaatikon ohjelmaa muuttamaan? Sporttipuoli on omasta mielestä liian teräväkäytöksinen kevyessä ajossa ja kierrättää turhaan vaikka ajaisit kevyellä jalalla. Normipuoli taaskierrättää konetta usein liian vähän, ainaki mun makuun. Olen toivonut tuohon välimallin ohjelmaa, onko kellään kokemusta tuollasesta eli onko mahdollista ohjelmoida uusiksi?
    On mahdollista. Minulla 530D (ohjelmallisesti viritetty) ja 535D:n automaattilaatikon ohjelma.
    Nykyiset:
    BMW F11 535DA xDrive -15
    Toyota Yaris Hybrid -20

Exiä noin 60 kpl...

Comment

• tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

.
      On se mahdollista.
      Mutta kukaan sitä ei osaa.
      Ainoa, mitä osataan on että vaihdetaan koko ohjelma toisesta, "väärästä" autosta ja toivotaan, uskotellaan, että se toimii paremmin tässä minun autossani.
      Kukaan tuunaaja, newer ewer, ei ole saanut pienintäkään oikeaa parannusta näihin aikaiseksi.
      "Oppivan" ohjelman lopulliseen muuttumiseen ja vieläpä se parantamiseen liittyy niin paljon muuttujia, pidemmän ajan kuluessa, etten usko, että kenelläkään yksityisellä ihmisellä riittää sinni, aika, tai taito asian suhteen.

Parhaiten auto toimii silloin kun se ajetaan tehtaan ovesta ulos, piste.
      Bemarin zf,n laatikoiden ohjelmat toimii erinomaisesti, piste.
      Vanhempien puute verrattuna uudempiin liittyy vaihtamisnopeuteen, ei ohjelmistoon.
      Siekkinen saa vanhemmankin laatikon vaihtamaan kuten lci-malleissa.
      Se liittyy rautaan, ei ohjelmistoon.
      Voi onnistua muiltakin, kun Jarkolta, en tiedä.

Jos ohjelmoidussa autossa laatikko toimii moottorin voimavaroihin nähden epäloogisesti, on systeemissä (autossa) oikeasti vikaa, tai viriohjelma on ns "persiistä".
      Turbiinin lukitusventtiiliä ohjailemalla, saa oppivan laatikon käyttäytymään kaikilla osakuorma-alueilla, kuten halutaan.
      Mutta silloinkaan ei kosketa ohjelmaan, vaan se itse muuttaa omaa toimintaansa uuden tilanteen vaatimuksien mukaiseksi.
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

Comment

• pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6750
        • PK-seutu

Originally posted by tuikku View Post
        .
        On se mahdollista.
        Mutta kukaan sitä ei osaa.
        Asia on ilmeisesti muuttunut hiljattain:

Toki heidän tekemä ohjelma kattaa ilmeisesti vasta 3-sarjan tietyt laatikot, mutta mahdotonta ei siis näyttäisi olevan
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

Comment

• repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1367
          • Lempäälä

6hp28 (6hp26tu) näytti olevan listoilla, mikä on aika yleinen koodi. Ei siis toimi prefacelift (03..07) autoissa.

Kukas uskaltaa kokeilla ekaksi ?
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

Comment

• Vesa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 363
            • Oulu

Originally posted by pyroz View Post

Toki heidän tekemä ohjelma kattaa ilmeisesti vasta 3-sarjan tietyt laatikot, mutta mahdotonta ei siis näyttäisi olevan
            Erittäin mielenkiintoista settiä!
            Nykyiset:
            BMW F11 535DA xDrive -15
            Toyota Yaris Hybrid -20

Exiä noin 60 kpl...

Comment

• pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6750
              • PK-seutu

Originally posted by Vesa View Post
              Erittäin mielenkiintoista settiä!
              Nimenomaan. Tällaisena vannoutuneena manuaalimiehenä olisi aika loistavaa päästä sanomaan laatikolle, että lopeta se prkleen antiikinaikainen luisuttelu ja lukitse vaihteet myös kylmänä ja pienemmissä vauhdeissa

Comment

• ErkkiE
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 614
                • Espoon haja-asutus

On mahdollista. Minulla 530D (ohjelmallisesti viritetty) ja 535D:n automaattilaatikon ohjelma.
                Kerrotko, miten toiminta muuttui? Periaatteessa kiinnostaisi, kun omassa 530xda:ssa myös joku kevyt softaus sisässä. Epäilemättä alkuperäinen laatikon ohjelma on hyvä täysin vakioon autoon ja toimiihan se kevyesti softatussakin, mutta optimitilanteessahan konetta softatessa säädettäisiin myös laatikon ohjelmaa (, kuten vaikka Alpina on tehnyt).

E

Comment

• tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

Nimenomaan. Tällaisena vannoutuneena manuaalimiehenä olisi aika loistavaa päästä sanomaan laatikolle, että lopeta se prkleen antiikinaikainen luisuttelu ja lukitse vaihteet myös kylmänä ja pienemmissä vauhdeissa
                  Laatikko, tai sen ohjelma ei luistata mitään, se menee vikatilaan luistosta.
                  Luisto tapahtuu turbiinissa.
                  Turbiinin lukitusventtiiliä on helppo ohjata moottorin softasta.

Comment

• tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

Originally posted by ErkkiE View Post
                    Kerrotko, miten toiminta muuttui? Periaatteessa kiinnostaisi, kun omassa 530xda:ssa myös joku kevyt softaus sisässä. Epäilemättä alkuperäinen laatikon ohjelma on hyvä täysin vakioon autoon ja toimiihan se kevyesti softatussakin, mutta optimitilanteessahan konetta softatessa säädettäisiin myös laatikon ohjelmaa (, kuten vaikka Alpina on tehnyt).

E
                    Alpina on eri autokin, silloin PITÄÄ laatikon käyttäytymistäkin muuttaa.

Comment

• tuikku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1353

Sinä nyt kyllä vääntelet minun sanomisiani.

Kyllä se teknisesti on ollut mahdollista pitkään.
                      Jotta jotain järkevää muutosta parempaan suuntaan tapahtuisi, pitäisi ensin ainakin ymmärtää, miten kaikki toimii.
                      En oikein usko "amerikkalaiseen ihmepurkkiin", joka täysin ummikosta käyttäjästä huolimatta tekee kaiken oikein ja hienoa jälkeä kaikin puolin.
                      Toimivia laatikonohjauspurkkeja, täysn säädettäviä ja varmasti toimivia on - yhtään toimivaa itse toteutettua ohjelmaa vaan ei ole vastaan tullut.

Comment

• pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6750
                        • PK-seutu

Sinä nyt kyllä vääntelet minun sanomisiani.

Kyllä se teknisesti on ollut mahdollista pitkään.
                        Jotta jotain järkevää muutosta parempaan suuntaan tapahtuisi, pitäisi ensin ainakin ymmärtää, miten kaikki toimii.
                        En oikein usko "amerikkalaiseen ihmepurkkiin", joka täysin ummikosta käyttäjästä huolimatta tekee kaiken oikein ja hienoa jälkeä kaikin puolin.
                        Toimivia laatikonohjauspurkkeja, täysn säädettäviä ja varmasti toimivia on - yhtään toimivaa itse toteutettua ohjelmaa vaan ei ole vastaan tullut.
                        Nyt lienee mennyt tuikulla dieseleitä ohjelmoidessa vähän liikaa pöllö-öljyn katkua sieraimiin. Ota ihan rennosti vaan. Kyllä sinulle varmaan pisnestä riittää vaikka ameriikkalaiset jotain saisivat tehtyäkin

Comment

• Vesa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 363
                          • Oulu

Originally posted by ErkkiE View Post

E
                          535D:n ohjelma käyttää paremmin hyväksi moottorin vääntöä. Vaihtaa isommalle vaihteelle aiemmin ja pitää isompaa pykälää päällä pitempään; ts. ei vaihda pienemmälle niin herkästi.

Itse olen tykännyt vaihteiston käytöksen muutoksesta.
                          Nykyiset:
                          BMW F11 535DA xDrive -15
                          Toyota Yaris Hybrid -20

Exiä noin 60 kpl...

Comment

• ErkkiE
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 614
                            • Espoon haja-asutus

Alpina on eri autokin, silloin PITÄÄ laatikon käyttäytymistäkin muuttaa.
                            Onhan se virallisesti automerkki, mutta jos nyt ihan rehellisesti miettii vaikka E9X B3 biturboa tai E9X D3 yksiturboa, F3X D3:sta tai F1X D5:sta, niin koneen puolella muutokset eivät ole niin hirmusuuria lähtökohtaan nähden, että kyseessä olisi ihan eri auto. Toki Alpinan valikoimassa semmoisiakin on (vaikka E6X B5), mutta nuo eivät ole. Mutta saa näistä eri mieltä olla jokainen.

E

Comment

• ErkkiE
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 614
                              • Espoon haja-asutus

535D:n ohjelma käyttää paremmin hyväksi moottorin vääntöä. Vaihtaa isommalle vaihteelle aiemmin ja pitää isompaa pykälää päällä pitempään; ts. ei vaihda pienemmälle niin herkästi.

Itse olen tykännyt vaihteiston käytöksen muutoksesta.
                              Kuulostaa ihan hyvältä. Osaako tuo olla kierrättämättä sen pidemmälle täyskiihdytyksessä myös?

Onko sinulla softa takavedossa vai nelivedossa ja minkä verran koneesta otettu irti?

E

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎