Olen käyttänyt M57D30N moottorissa hyvällä kokemuksella castrol edge FST 5w30 öljyä, jossa on ollu LL04 ja C3 luokitukset. Nyt kun tuo öljykannun etiketti on muuttunut, niin tuo LL04 luokitus on hävinnyt, mutta C3 säilynyt. Myös mersun ja vw:n luokitukset ovat pysyneet ennallaan. Uskaltaako tuota öljyä vielä käyttää kun öljyt olen vaihtanut noin 10tkm välein?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M57N öljyluokitukset
Collapse
X
-
Oon itse laittanut omiini m47n ja m57n -dieselmoottoreihin teboilin diamond diesel öljyä. Hyväksi todettu ja halpa, ei kuluta öljyä ollenkaan ja löytyy C3 ja bmw LL-04 luokituksetG20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
-
-
M57N öljyluokitus
Saman huomasin itsekkin.Mutta tokmannista löytyy
Edge 5w30 luokituksen öljyä,jossa bmw ll-04 luokitus.
2X4 L.80e.Sama tarjous edge öljystä,missä ei ole
bmw ll-04 luokitusta ja 5w30 2x5 l.Sama hinta 80e.
Myös motonetista löytyy edge 5w30 ilman bemari
luokitusta.Taidan alkaa jatkossa käyttää tuota edge
turbodiesel 5w40 öljyä.Vähän jäykempää kylläkin,mut
ei kai haittaa. . ?
Comment
-
-
Niin näyttäisi tokmannilta vanhan luokituksen öljyä saavan mutta kuinkahan pitkään vielä saa. Emännällä nyt m47n koneessa tuota edgeä missä ei tuota LL04 luokitusta ja hyvin ainakin on toiminut muutaman tuhannen. Varmasti tuo edge turbo diesel hyvä öljy myös ja ajaa asiansa varmasti. Mobil 1 esp 5w30 ollut joskus koneessa myös ja ihan ok öljy myös.
Comment
-
-
m57n öljyn luokitukset
Kyllä uskaltaa käyttää.Kun sulla ei ole tuota hiukkasloukkua,niin
a3/b4 luokankin öljy kävis.Eli siitä löytyy se bmw LL01 luokitus
Joka öljy yhtiöllä on omat suositukset autojen moottoriöljyjen
suhteen.Esim.näppäile hakusana castrol öljynvalitsin ja rekkari
sinne,niin alkaa löytymään öljyt.Paras öljy minun moottoriin,jossa
tuo hiukkasloukku löytyy olis 0w30,mutta vanhan kansan miehenä
mielestäni on liian lirua vanhaan autoon.
Comment
-
-
Niin ohjekirjassakin lukee että LL01 ja A3/B4 riittäisi tuohon mutta tuossa 5w30 kannussa ei sitäkään näytä olevan. Kyllä tuo 0w30 aika lirua on minunkin mielestä vaikka moni sitä varmaan käyttääkin, kun itsellä jo 400tkm lähestyy. Ennemmin itse laittaisin sitä edge turbo diesel 5w40 tai magnatec 5w40 joka edullistakin ja LL04 ja C3 luokitukset.
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostOon itse laittanut omiini m47n ja m57n -dieselmoottoreihin teboilin diamond diesel öljyä. Hyväksi todettu ja halpa, ei kuluta öljyä ollenkaan ja löytyy C3 ja bmw LL-04 luokitukset-
Comment
-
-
Originally posted by KOMBI7 View PostOnko kellään tietoa mitä öljyä BMW- merkkihuollossa käytettävä 0w30 on? Purkin kyljessä ei paljoa muuta ole kuin viskositeetti ja tuo BMW- tunnus. Kaveri epäili öljyn olevan Gastrolin tavaraa.
Tuossa keskustelua aiheesta. Jostain jääny mieleen tuo neste city pro 0w30, taitaa nykyään käyttää sitä... (Omalta osalta aika mututietoa)G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View Posthttp://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=8239
Tuossa keskustelua aiheesta. Jostain jääny mieleen tuo neste city pro 0w30, taitaa nykyään käyttää sitä... (Omalta osalta aika mututietoa)Last edited by Heguli 31; 27-12-2016, 20:08.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostSiis noissa "merkkiliikkeissä" varmaan lähes jokainen käyttää eri öljyjä. Esim. Kouvolan Delta-Bawaria:n huollossa oli jossain vaiheessa Shell Helix öljyjä. Nykyisistä käytössä olevista öljyistä en tiedä.
Comment
-
Comment