Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF 6hp28 Mechatroniikan huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #16
    Originally posted by Janne S View Post
    Nollasin luonnollisesti adaptaatiot joten ottaa varmaan aikansa ennen lopullista käyttäytymistä, mutta ainakin tuo nykäisevä 2->3:lle vaihto on poissa.
    Huomaathan, että adaptaatioiden nollauksen jälkeen tulee suorittaa ZF ohjeiden mukainen adaptaatioajo. Ohjeet bmw laatikoille alkaen sivu 39: http://www.natef.org/NATEF/media/NAT...sion-6-8HP.pdf

    Tuossa pdf:ssä myös aiempana perusteet ko. adpataatioajolle.

    Nollaus kyllä kuuluukin tehdä aina mekatroniikan korjauksen jälkeen mutta nollauksen jälkeen kuuluu tehdä myös sopeutusajo, muuten nollauksesta ei saada toivottua vaikutusta.

    Comment

    • Telehell
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2016
      • 330
      • Joensuu

      #17
      Sopeutuu se ajaessa myös, mutta voi kestää satoja - tuhat kilometrejä.
      Mitsubishi Outlander PHEV
      Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
      Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
      Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
      Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
      Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
      Ex: Nissan Primera P11 -01
      Ex: Nissan Sunny -94

      Comment

      • abject
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 378
        • Vähäkyrö

        #18
        Meillä ei mekatroniikan zip-kittaus auttanut kierrosten heijaamiseen oikeastaan ollenkaan. Adaptaatiot nollasin ennen ajoa ja päälle sopeutusajo ZF:n ohjeen mukaan.

        Vasta kaksi tuubia Dr. Trannyn Instant Shudder Fixx litkua vaikutti laatikon toimivuuteen - ja vielä positiivisesti! Nyt ajoa takana vissiin 500km. Lisääkin sais tulla, että tuon oikeen vaikutuksen näkis. Toistaiseksi ei oo käyttäytyminen juuri sopeutusajon jälkeen muuttunut.

        Vieläkään tuo ei tosin pelaa sataprosenttisesti, kierrokset heijaa siinä 80-90km/h nopeudessa säännöllisen epäsäännöllisesti - enimmäkseen aamuisin ja suurimmalla vaihteella. Mutta on se huomattavasti parempi kuin ennen lisäainetta.

        Taitaa mennä turbiini vaihtoon seuraavaksi. Myös Doni666 mainitsema turbiinilukon venttiilin vaihto on ollut mielessä, mutta toistaiseksi sen ylikoko kalvaimen hinta on pitänyt katseet muualla.

        Onko joku moisen työkalun jo hankkinut ja kiinnostaisko sitä vuokrata tai porata tuo venttiilin sylinteri ylikokoon? :think Myykö Sonnax edes tuota venttiiliä erikseen vai onko se ostettava työkalun kera?
        F11 525dx M-Sport ’14
        w123 240D Lang MR '81

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #19
          Venttiilin saa tietenkin erikseen sillä yhdellä työkalulla kairaa parikymmnetä venttiiliä ennekuin se kuluu liikaa. Toki lähtisin noilla taustatiedoilla kyllä vaihtamaan sen turbiinin.

          Comment

          • abject
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 378
            • Vähäkyrö

            #20
            Saakos tuota turbiinin numerosarjaa mistään muualta tietoon, kuin turbiinista itsestään?

            Tekis mieli nopeuttaa toimenpidettä sen verran, että sais uuden komponentin tilata jo valmiiks pöydälle odottelemaan ja joku ilta sen vaihtelis. Turhauttavaa purkia auto _taas_ lihoiksi tallin perälle ja odotella viikkoja ennenku uus osa on tontilla.
            F11 525dx M-Sport ’14
            w123 240D Lang MR '81

            Comment

            • dehali
              Newbiemmer
              • Jun 2012
              • 24
              • Porvoo

              #21
              En tiedä jos kuuluu tänne, mutta kokeillaan. Elikkä omassa autossa 530D LCI (165tkm ajettu) vaihteistossa on jotain pientä häikkää. Toimii muuten täysin normaalisti, paitsi kun on DS mode päällä niin vaihto 2 ja 3 vaihteen välillä rykäsee melko kovaa noin 2500 rpm kohdalla. Mistäköhän moinen johtuu? Tietoa ei ole milloin automaattiöljyt on vaihdettu (jos edes koskaan vaihdettu)

              Comment

              • Petsku333
                BTCF Member
                • Jun 2014
                • 349
                • Kerava

                #22
                Originally posted by dehali View Post
                En tiedä jos kuuluu tänne, mutta kokeillaan. Elikkä omassa autossa 530D LCI (165tkm ajettu) vaihteistossa on jotain pientä häikkää. Toimii muuten täysin normaalisti, paitsi kun on DS mode päällä niin vaihto 2 ja 3 vaihteen välillä rykäsee melko kovaa noin 2500 rpm kohdalla. Mistäköhän moinen johtuu? Tietoa ei ole milloin automaattiöljyt on vaihdettu (jos edes koskaan vaihdettu)
                Tässä minun hyvin vahva veikkaus. Öljypohja vuotaa ja liian vähän öljyä laatikossa.
                Seat Cupra 290

                Ex. F20 118i MHD Stage 2
                E60 2006 525i

                Comment

                • MayheM
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 521
                  • Oulu

                  #23
                  Väärä puu.
                  Last edited by MayheM; 06-07-2021, 09:26.
                  BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                  BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                  BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                  BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                  VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                  BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                  Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                  Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                  Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎