Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF poisto ncs-expertillä (ts. ilmaista hupia) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1366
    • Lempäälä

    DPF poisto ncs-expertillä (ts. ilmaista hupia) ?

    Laitanpa tänne, kun en oikein usko että tuolla E70 sarjalaisten sarjassa löytää pelle pelotonta joka kokeilee.

    Omassa autossa aihe on jo hoidettu muita reittejä niin ei tartte testailla, mutta jos joku muu haluaa kokeilla niin tässäpä olisi taustatietoja ja ohjeita. Saa ja pitää antaa palautetta onnistuiko.

    Alla FA-koodeja :

    S161A Emissions standard EU5
    S163A Emissions standard EU6
    S167A EU4 exhaust emissions standard
    S168A EU2 exhaust emissions standard
    S169A EU3 exhaust emissions standard

    esim http://bmwfans.info/parts-catalog/E7...culate_filter/ kohdassa 1 katalysaattorin kohdalla lukee : EU3 exhaust emissions standard Yes S169A.

    ja täältähän löyty muuten tulpatkin anturiliittimiinkin... :


    Mahtaisiko DPF:stä päästä eroon kun ncs-expertillä moottorinohjaukseen tuuttaa tuon S169A ja irroittaa dpf-anturit ?

    Testi olisi siis helppo, koodaus, auto virrattomaksi, antureilta liittimet irti (pakopaine + pakolämpö), virrat päälle ja katsoa tuleeko vikakoodeja puuttuvista antureista/dpf.

    Olkaa hyvä, toivottavasti joku jaksaa kokeilla. Omaan myöhäistä.
    Last edited by repsa; 24-02-2017, 19:31.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Ei onnistu, vaatii softan vaihdon winkfp:llä.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #3
      Ja "helpommalla" pääsee kun vetää istap:llä muokatulla varustelistalla, ei tarvitse kaivella oikeita zusbeja.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #4
        Originally posted by suppari View Post
        Ja "helpommalla" pääsee kun vetää istap:llä muokatulla varustelistalla, ei tarvitse kaivella oikeita zusbeja.
        Toki tämä koko homma ei toimi kuin tietyissä moottorimalleissa, mutta istap kertoo kyllä sen.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1366
          • Lempäälä

          #5
          Ok. Eli siis kuitenkin vaatii sw:n päivityksen dde:n. Kuvittelin että tuo ois pelkkä koodausjuttu.

          Mutta ehkä se olisi sit ollut näkyvissä myös jo ncs-expertin koodauslistoissakin.. :think

          no, joka tapauksessa siis kokonaislysti jää edukkaammaksi tarpeen vaatiessa, kun päivittää vaan dde:n oikealla sw:llä. Mistäköhän ton sit tietää jos sitä lähtee winkfp:llä hieroon että mitä sinne pitäs sisään laittaa ?
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • Kossu Allu
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2016
            • 222
            • Espoo

            #6
            Hieman ohi aiheen:

            Onko teiltä poistettu DPF ja otettu EGR pois käytöstä?
            Miten auton käyttäytyminen muuttui tai kulutus?

            Tuliko katsastuksessa mitään mainintoja?

            E91 320d -07 M-Sport
            211hv / 430nm

            Ex:
            E60 525dA -06 "M-Sport"
            M57TU2D25, GA6HP26
            238hv / 510nm


            M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

            Comment

            • repsa
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1366
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by Kossu Allu View Post
              Hieman ohi aiheen:

              Onko teiltä poistettu DPF ja otettu EGR pois käytöstä?
              Miten auton käyttäytyminen muuttui tai kulutus?

              Tuliko katsastuksessa mitään mainintoja?
              e61 04 525d:stä molemmat. No vetojahan tuli lisää kun samalla syöttömäärät kasvoivat - mutta kuitenkin myös kulutus pieneni.

              e70 07 x5 molemmat. Samaa kuin ylläolevasta.

              Molemmissa autoissa ei ongelmia pakokaasumittauksen K-arvojen kanssa, en muista 525d:n arvoja mutta oli samaa luokkaa kuin tässä x:ssä missä oli nyt 0,14 tms.
              5c jetta 1.2TSI 140/220
              530e m-sport alpinweiss3 vakio
              a4 cabi 220/300
              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

              Comment

              • Doni666
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 168
                • Kotka

                #8
                530d sama juttu, sain enemmän tehoa ohjelmoitua ulos ja kulutus tippui.
                Tosin mulla oli DPF jo aika tukossa, vastapaineet 300 mbar kiihdytyksissä.
                Katsastusta en ole vielä kokeillut, DPF on tallessa vielä kun vanhemmassa se on erillinen pönttö.
                1995 E38 740iAL
                1994 E38 740iA
                2004 E61 530d touring
                1989 Nissan 200SX S13
                1981 Datsun Sunny B310

                Comment

                • Kossu Allu
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2016
                  • 222
                  • Espoo

                  #9
                  Kiitos tiedon jakamisesta. Osaatteko suositella mitään paikkaa, missä kannattaisi poistattaa DPF?

                  Itse harkinnut optimoiautosi.fi yritystä. Puhelimitse kun tiedustellut myös, niin vaikuttaa olevan kokeneita kavereita ja tietävänsä mitä tekee. Varoittivat myös virolaisista pojista, jotka laittaa autoo kiinalaisen ohjelman parilla sadalla.

                  E91 320d -07 M-Sport
                  211hv / 430nm

                  Ex:
                  E60 525dA -06 "M-Sport"
                  M57TU2D25, GA6HP26
                  238hv / 510nm


                  M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #10
                    Jos Turun suunnalle on kulkua niin sovitetaan aikataulut
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • Kossu Allu
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2016
                      • 222
                      • Espoo

                      #11
                      Kesälomalla ois tarkoitus ajella Turun suunnalle, et aikaa vielä menee ennen kuin poistatan DPF:n, mutta voisin soitella ensi viikolla muutenkin jo

                      E91 320d -07 M-Sport
                      211hv / 430nm

                      Ex:
                      E60 525dA -06 "M-Sport"
                      M57TU2D25, GA6HP26
                      238hv / 510nm


                      M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        #12
                        Originally posted by repsa View Post

                        no, joka tapauksessa siis kokonaislysti jää edukkaammaksi tarpeen vaatiessa, kun päivittää vaan dde:n oikealla sw:llä. Mistäköhän ton sit tietää jos sitä lähtee winkfp:llä hieroon että mitä sinne pitäs sisään laittaa ?
                        Mikäpä minä olen tieten sanomaan mitään, mutta jos arvalla lähtee hieromaan, että mitä softaa sinne pitää winkfpllä tuutata sisään, niin tuleeko kuitenkaan halvemmaksi ku poistaa se vaan softasta karttoja editoimalla, pelkkä regeneroinnin poisto softa pajoilla on halvimillaan 50e ja jos moottorinohjain tilttaa niin se on halvimmillaanki 300e kaikkineen.

                        jos nyt haluaa riskejä ottaa niin vertailee etksta ja daten filuista zusb numerot kohilleen ja antaa soittaa, olettaen että on kuiten icom millä homman tekee.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • Doni666
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2009
                          • 168
                          • Kotka

                          #13
                          Originally posted by Kossu Allu View Post
                          Kiitos tiedon jakamisesta. Osaatteko suositella mitään paikkaa, missä kannattaisi poistattaa DPF?

                          Itse harkinnut optimoiautosi.fi yritystä. Puhelimitse kun tiedustellut myös, niin vaikuttaa olevan kokeneita kavereita ja tietävänsä mitä tekee. Varoittivat myös virolaisista pojista, jotka laittaa autoo kiinalaisen ohjelman parilla sadalla.
                          Itse opiskellen tein homman. Tosin mulla on hieman osaamistaustaa moottorinohjauksien säätämisestä.
                          1995 E38 740iAL
                          1994 E38 740iA
                          2004 E61 530d touring
                          1989 Nissan 200SX S13
                          1981 Datsun Sunny B310

                          Comment

                          • repsa
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1366
                            • Lempäälä

                            #14
                            Originally posted by Kissvesala View Post
                            Mikäpä minä olen tieten sanomaan mitään, mutta jos arvalla lähtee hieromaan, että mitä softaa sinne pitää winkfpllä tuutata sisään, niin tuleeko kuitenkaan halvemmaksi ku poistaa se vaan softasta karttoja editoimalla, pelkkä regeneroinnin poisto softa pajoilla on halvimillaan 50e ja jos moottorinohjain tilttaa niin se on halvimmillaanki 300e kaikkineen.

                            jos nyt haluaa riskejä ottaa niin vertailee etksta ja daten filuista zusb numerot kohilleen ja antaa soittaa, olettaen että on kuiten icom millä homman tekee.
                            Joo niinhän se lie. Ei siis itsellä mitään hinkua päivitellä usb-obd-muuntimen läpi winkfp:llä enää yhtään ohjainlaitetta, vaikka kokemukset ovat olleet positiiviset vielä tähän saakka.

                            Yleisellä tasolla siis pieni pettymys itselle, kun ajattelin että keksin mahtavan perusnikkarin elämänhelpotusjutun, mutta eihä sitä sit niin helpolla saanutkaan.
                            5c jetta 1.2TSI 140/220
                            530e m-sport alpinweiss3 vakio
                            a4 cabi 220/300
                            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎