Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 2008 530 Lisäpitkistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MS74
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 93
    • Kymi

    E61 2008 530 Lisäpitkistä

    Olis kiire kaivaa tieto lisäpitkille otettavasta signaalista, minkä värisessä piuhassa tieto valolle kulkee. Eli haistajalla otetaan johdon päältä. Jossain oli juttuu mut ei ollu mainintaa johdon väristä...
  • MS74
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 93
    • Kymi

    #2
    No on vaikeeta taas. Eikö kellään muka ole valoja keulalla.

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6750
      • PK-seutu

      #3
      Originally posted by MS74 View Post
      No on vaikeeta taas. Eikö kellään muka ole valoja keulalla.
      On. BMW:n tehtaalla asennetut. Ja kyllä muuten näkee ja kauas.
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • atcc
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2014
        • 373
        • Joensuu

        #4
        Kannattaa vilkaista vaikka täältä

        F15 X5 M50d -15
        Ex:
        F11 530dA xDrive -11
        E61 530xdA M-sport LCI -07

        Comment

        • miq
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 352
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by pyroz View Post
          On. BMW:n tehtaalla asennetut. Ja kyllä muuten näkee ja kauas.
          Tämä on taas näitä...mielipiteitä. Jokaisella omansa mutta ei se siittä välttämättä ainoaa oikeaa tee?

          Mikähän siinä mahtaa olla että foorumeilta kun kyselee bemariin jotain lisävaloihin liittyvää niin vastaukset on aina tätä luokkaa? Lähes kaikkeen muuhun saa aina asialliset ja nopeat vastaukset, hyvä niin.

          Olen omaan e61n kans ajatellut laittaa lisävalot (joo, on ne ihan vtun rumat mut en minä niitä näe) koska omat valot vaan ei aina ole riittävän hyvät kun ajan katuvalojen vaikutuspiirin ulkopuolella. Musta ja märkä tie pimeässä niin on vain paljon mukavampi ja turvallisempi ajella kun näkee hieman pitemmälle kuin vakiona olevilla, sinänsä sellaisiksi ihan ok toimivilla, bi-xenoneilla.
          Hullu saa olla muttei tyhmä.

          e61 530xd LCI

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            #6
            Originally posted by MS74 View Post
            Olis kiire kaivaa tieto lisäpitkille otettavasta signaalista, minkä värisessä piuhassa tieto valolle kulkee. Eli haistajalla otetaan johdon päältä. Jossain oli juttuu mut ei ollu mainintaa johdon väristä...
            Ongelmia voi tuottaa se että valojen sähköt ei ole 12-14v tasasähköä vaan pwm, eli sykkivä tasasähkö. Jos tuo valojen "haistelija" ei reagoi siihen mitenkään väärin homma onnistuu, norm. releet on kai alkanut joillain päristä. Led-lisävaloilla voi tulla aika stobovalot jos liian herkkätoiminen systeemi.

            Toinen on tuo palaneiden lamppujen tunnistus joka syöttää jotain pulsseja myös sammuksissa oleviin lamppuihin, voi alkaa lisäpitkät vilahtelemaan päiväsaikaankin. Led-parkithan vilahtelee usein sammutettuina säännöllisin väliajoin.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • atcc
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2014
              • 373
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by miq View Post
              Olen omaan e61n kans ajatellut laittaa lisävalot (joo, on ne ihan vtun rumat mut en minä niitä näe) koska omat valot vaan ei aina ole riittävän hyvät kun ajan katuvalojen vaikutuspiirin ulkopuolella. Musta ja märkä tie pimeässä niin on vain paljon mukavampi ja turvallisempi ajella kun näkee hieman pitemmälle kuin vakiona olevilla, sinänsä sellaisiksi ihan ok toimivilla, bi-xenoneilla.
              Omaan lisävalokytkentään otin herätteen kuskinpuolen ajovalon liittimen juuresta kaihdinta ohjaavasta johdosta. Mittailujen perusteella tuo kaihdin on ihan jänniteohjattu eli johdossa lyhyillä valoilla 0v ja pitkät päällä 12v.

              Omasta mielestä E61 saa ihan kohtuu siististi lisavalot laitettua. Toki joutuu jokin verran näkemään vaivaa .

              Click image for larger version

Name:	E61 SEEKER 10X.jpg
Views:	2
Size:	42.3 KB
ID:	4835029

              Click image for larger version

Name:	E61 SEEKER 10X (2).jpg
Views:	2
Size:	38.5 KB
ID:	4835030
              F15 X5 M50d -15
              Ex:
              F11 530dA xDrive -11
              E61 530xdA M-sport LCI -07

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #8
                Originally posted by MS74 View Post
                No on vaikeeta taas. Eikö kellään muka ole valoja keulalla.
                Jos tieto taito on tuolla tasolla niin kannattaisiko homma jättää ammattilaiselle... Umpiolle menevästä johdoista kun mittaaminen on niin vaivalloista itse tehdä, että kannattaa kysyä täältä toistamiseen kun tuo on 5min homma.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by atcc View Post
                  Omasta mielestä E61 saa ihan kohtuu siististi lisavalot laitettua. Toki joutuu jokin verran näkemään vaivaa .
                  Tuo on kyllä ihan hyvännäköinen asennus En vaan silti ymmärrä, eikö muka 55W jälkiasennus-xenoneilla näy muilla? Kaverin autossa on semmoiset ja näkyy ns. peräreikään saakka.

                  Comment

                  • miq
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2008
                    • 352
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by atcc View Post
                    Omaan lisävalokytkentään otin herätteen kuskinpuolen ajovalon liittimen juuresta kaihdinta ohjaavasta johdosta. Mittailujen perusteella tuo kaihdin on ihan jänniteohjattu eli johdossa lyhyillä valoilla 0v ja pitkät päällä 12v.

                    Omasta mielestä E61 saa ihan kohtuu siististi lisavalot laitettua. Toki joutuu jokin verran näkemään vaivaa .

                    [ATTACH]142341[/ATTACH]

                    [ATTACH]142342[/ATTACH]
                    Noi on jo hyvin asennettu kun ei törrötä!

                    Mitkä valot kyseessä? Mä vähän luulen että noin minun hyllyssä olevat ei vain mahdu tuollain munuaisten taakse, harmi kyllä kun ovat oikeasti hemmetin hyvät valot.
                    Pitikö ottaa se luukkuviritelmä pois syylärin edestä että sait mahtumaan?
                    Ja vielä, otitko herätteen ihan "johdon rikkomalla" vai niillä uudemmilla johdon päälle kiinnitettävillä relevirityksillä? Minkä värinen johto oli kyseessä jonka bongasit kaihdinta ohjaavan?
                    Hullu saa olla muttei tyhmä.

                    e61 530xd LCI

                    Comment

                    • atcc
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2014
                      • 373
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by miq View Post
                      Noi on jo hyvin asennettu kun ei törrötä!

                      Mitkä valot kyseessä? Mä vähän luulen että noin minun hyllyssä olevat ei vain mahdu tuollain munuaisten taakse, harmi kyllä kun ovat oikeasti hemmetin hyvät valot.
                      Pitikö ottaa se luukkuviritelmä pois syylärin edestä että sait mahtumaan?
                      Ja vielä, otitko herätteen ihan "johdon rikkomalla" vai niillä uudemmilla johdon päälle kiinnitettävillä relevirityksillä? Minkä värinen johto oli kyseessä jonka bongasit kaihdinta ohjaavan?
                      Valoina on sae seeker 10x ja olen todella tyytyväinen ollut valoihin. Kokonsa puolesta aika maksimi mitä saa mahtumaan kohtuudella. Tuulihaan tuki tulee ensimmäisenä vastaan, sen jos modaa vielä erilaiseksi niin aika isot valot sinne saa mahtumaan

                      Munuaisten takana olevat läpät joutuu kyllä poistamaan, mutta eipä noilla ole muutenkaan mitään tehnyt. Herätteen otin juottamalla johdon kylkeen releen ohjausjohdon. Halpa ja toimiva ratkaisu. Johdon väriä en kyllä muista, mutta sähkökaaviosta sen löytää ja mittaamalla voi vielä varmistaa että on varmasti oikea. Mahdollisesti jotain eroja löytyy riippuen minkä variaation valot keulalla on.
                      F15 X5 M50d -15
                      Ex:
                      F11 530dA xDrive -11
                      E61 530xdA M-sport LCI -07

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #12
                        Originally posted by atcc View Post
                        Valoina on sae seeker 10x ja olen todella tyytyväinen ollut valoihin. Kokonsa puolesta aika maksimi mitä saa mahtumaan kohtuudella.
                        Sae seeker 10 valoteho 2000 lm eli hieman enemmän kun kirkkaimmat h7 ?
                        Sae seeker 20 lähtee 4000 lm eli melkein 55w xenonin verran. 35w xenon puolestavälin eli n. 3000 lm

                        Syttyyhän led täyteen kirkkauteen tietysti heti eikä niin kuin esim. 55w xenon.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • MS74
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2013
                          • 93
                          • Kymi

                          #13
                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Jos tieto taito on tuolla tasolla niin kannattaisiko homma jättää ammattilaiselle... Umpiolle menevästä johdoista kun mittaaminen on niin vaivalloista itse tehdä, että kannattaa kysyä täältä toistamiseen kun tuo on 5min homma.
                          Tyypillinen bmw omistaja eli täys kyrpä. Miks vitus repisin liittimet auki kun voi kysyä kun jollain se tieto on. Mut vaikeeta tuntuu tosiaan olevan kun ei liikkeessäkään tienny, samanlaisii runkkareita ja tiedon pihtaajia sielläkin. Minkään muun omistaman merkin kans tiedon saaminen asiallisesti kysymällä oo ollu näin saatanan vaikeeta. Sopii vaan ihmetellä mistä maine bemari kuskeille tullu. Ja opetelkaa käyttää niitä vilkkuja kyrvät.

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            #14
                            Originally posted by MS74 View Post
                            Tyypillinen bmw omistaja eli täys kyrpä. Miks vitus repisin liittimet auki kun voi kysyä kun jollain se tieto on. Mut vaikeeta tuntuu tosiaan olevan kun ei liikkeessäkään tienny, samanlaisii runkkareita ja tiedon pihtaajia sielläkin. Minkään muun omistaman merkin kans tiedon saaminen asiallisesti kysymällä oo ollu näin saatanan vaikeeta. Sopii vaan ihmetellä mistä maine bemari kuskeille tullu. Ja opetelkaa käyttää niitä vilkkuja kyrvät.
                            Edelleenkin 5min homma mitata asia itse, vittuuks sitä täältä kyselemään päivätolkulla. Jos itsellä ei ole mittaria tai ei ymmärrä asiasta mitään niin tosiaan kannattaa jättää homma itse tekemättä, säästyy palaneita ohjainlaitteita ja euroja
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • MS74
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2013
                              • 93
                              • Kymi

                              #15
                              Originally posted by VolvoTDi View Post
                              Edelleenkin 5min homma mitata asia itse, vittuuks sitä täältä kyselemään päivätolkulla. Jos itsellä ei ole mittaria tai ei ymmärrä asiasta mitään niin tosiaan kannattaa jättää homma itse tekemättä, säästyy palaneita ohjainlaitteita ja euroja

                              On se vaikeaa !! Kun on lusikal saannu ni ei voi kauhal vaatia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎