Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d M-Sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smokend
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 172

    535d M-Sport

    535d M-Sport 04".

    Hei! Eilen reissulta tullessani moottoritietä pitkin kotiin alkoin kone käydä huonosti. Ennen huonosti käymistä oli isohko kiihdytys, jonka jälkeen huomasin taustapeilistä, että melkoista nokea alkoi puskemaan. Takana ollut rekka hävisi kokonaan.

    Pysähdyin levähdyspaikalle tämän episodin jälkeen, kun huomasin, että auto ravistaa aika paljon. Pysähdyttyäni kuulin heti, että nyt ei moottori käy niin kuin sen kuuluisi. Kuullosti lähinnä traktorilta.

    Mulla on autossa mukana aina elm 327 vikakoodilukija mikä tosin ei ole paras mutta siitä saa jotain irti. On pitänyt ostaa jo jonkun aikaa se inpa, mutta sama pää kesät talvet you know...


    ELM antoi vikakoodit p1279 sekä p1278.


    Nollasin ne ja palautuivat heti takaisin. No en sitten yöllä jäänyt ihmettelemään vaan lähdin kotiin ja kiihdytys tuntui kuin kardaani olisi kiero, mutta kierroksia saatuaan tärinä lakkasi kokonaan. Huomasin, kun moottorissa on yli 2000rpm on tärinä melkein poissa. Alle tämän saa hieronnat ilmaiseksi. Tehoa silti tuntuu olevan ja kulutus ei juurikaan noussut 7.0l\100km --> 7,6l\100km


    Missä mahtaa olla ongelma?

    MAF?
    Suutin?
    ajoitus hypännyt hampaan tai 2..
    joku muu?

    Selvittelen lisää noita vikakoodeja jahka tämä hemmetin pyhä tästä häipyy...
    Nykyinen - F11 M550D `13

    Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

    Projektina - 66" Dart
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2712
    • Tampere

    #2
    Kuvaamasi vikakoodit voisivat liittyä suuttimiin ja niiden korjausarvoihin, ja auton tärinä edelleen esim. vajaalla käyvään koneeseen em. syistä.

    Arpomisen vähentämiseksi vikakoodit kannattaisi luetuttaa "oikealla" diagnostiikkasoftalla eli INPA/ISTA ja samalla vilkaista niitä korjausarvojakin.

    Minkä verran ajettu kyseessä, ja onko tietoa imusarjan läppien poistosta? Toisinaan irtoavat läpätkin on aiheuttaneet ongelmia.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Smokend
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 172

      #3
      320tkm on ajettu. Otin äsken MAf anturin irti ja ei vaikutusta, muutakuin ilmoitti maf viaksi. Tarvii käydä luetuttamassa jossain ellei nyt jollain satu olemaan Raumalla lukulaitetta... Itse laitan tilaukseen tänään tuon piuhan. Läppien poistosta ei ole hajua, mutta luulisi sen irtoamisen myötä laikkaavan koko kone kiinni.
      Nykyinen - F11 M550D `13

      Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

      Projektina - 66" Dart

      Comment

      • Smokend
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 172

        #4
        P1278:

        Engine coolant 84
        Intake manifold absolute pressure(MAP) 103.0
        Engine rpm 699
        intake air temperature 4.0
        Maf airflow 16.63

        Tollaset oli eilisessä logissa tullut nollauksen jälkeen.
        Nykyinen - F11 M550D `13

        Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

        Projektina - 66" Dart

        Comment

        • kye
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 320
          • Forssa

          #5
          Nuo koodit tulee suuttimien korjausarvoista; toinen liikaa plussalla ja toinen liikaa miinuksella.

          Joku sylinteri siellä ei varnaankaan käy pienillä kierroksilla.
          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
          - N42/46 jakopäät
          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

          tied. 0407247465

          Comment

          • Smokend
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 172

            #6
            piuha on tilattu. Odottelen, että se tulee kotiin ja sitten luen vikakoodit uudelleen. Mahtaakohan siellä olla enemmän kuin yksi suutin paskana? Mistä muuten saa edullisimmat korvaus suuttimet koneeseen
            Nykyinen - F11 M550D `13

            Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

            Projektina - 66" Dart

            Comment

            • kye
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 320
              • Forssa

              #7
              Ei välttämättä ole suutin vikaa. Mikä tahansa muukin palotilaan vaikuttava juttu; viallinen venttiili, männässä halkeama eli oleelliset puristuspaineen muutokset aiheuttaa korjausarvojen sekoamisen.
              - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
              - N42/46 jakopäät
              - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

              tied. 0407247465

              Comment

              • ///THe
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 840
                • Espoo

                #8
                Originally posted by kye View Post
                Ei välttämättä ole suutin vikaa. Mikä tahansa muukin palotilaan vaikuttava juttu; viallinen venttiili, männässä halkeama eli oleelliset puristuspaineen muutokset aiheuttaa korjausarvojen sekoamisen.
                Totta. Puristuspaineen mittauksella oli hyvä aloittaa ennen kuin alkaa tilailemaan suuttimia. Imusarja pois ja hehkujen reikiin mittaria kiinni. Kannattaa toki katsoa korjausarvoja suuttimille, niin osaa epäillä valmiiksi oikeaa paikkaa.

                Näitä jyviä on nyt jokunen jymähtänyt, niin en olisi yhtään ihmeissäni mäntävauriosta.
                X5 F15 ///Msport
                CRX 2gen +25psi

                Comment

                • Smokend
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 172

                  #9
                  minkälainen puristuspaine tälläisessä pitäisi olla? En ole nyt ekana tilaamassa mitään suuttimia. Tilasin sen piuhan ja ostin myös hyvän autoläppäsin 20€. Vituttaahan tuo, että auton pitäisi toimia ja se on paskana pihalla ja töihin tarttis mennä. Vien sen jonnekkin pajalle, jos ei mitään helppoa vikaa löydy.

                  Meikäläisen tuurilla tuskin löytyy.

                  Jos mäntä olisi halki luulisi koneen olevan aika nuhainen? Samoin toimiiko muka tälläinen kone vajailla sylintereillä?
                  Nykyinen - F11 M550D `13

                  Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

                  Projektina - 66" Dart

                  Comment

                  • Smokend
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 172

                    #10
                    Sain vihdoin inpan toimimaan ja dataa ulos koneesta.

                    6 sylinterin suutin on rikki.

                    Selective massa adjustment anto
                    sylinteri 1 -3.79
                    2 - 0,46
                    3 - -1,98
                    4 - 2,87
                    5 - 2,38
                    6 - !5.51

                    Onneksi se on se kaikkein helpoin vaihtaa .


                    Hyviä suosituksia mistä saisi uuden tilalle?
                    Nykyinen - F11 M550D `13

                    Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

                    Projektina - 66" Dart

                    Comment

                    • Torppa
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 291
                      • Vihti

                      #11
                      Niin mäki luulin :P mulla suli vaan mäntä, leikkas kiinni ja pakovenasta pala pois. Olisimpa heti vaan mitannu ne puristukset
                      ------------------------------------------------
                      Entiset:
                      E61 535D M-sport 11/-05
                      E61 535D M-sport 12/-04
                      E46 330D Touring 11/-03
                      E36 325i Coupe 8/-92
                      E30 318i Coupe -89

                      Comment

                      • Smokend
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 172

                        #12
                        vein auton pajalle noin 4 viikkoa sitten ja siellä oli tarkoitus vaihtaa suutin sekä moniurahihnapyörä, koska oli revennyt irti vulkanoinninsta.

                        Kaverit vaihtelivat osat ja soittivat, että ei muuten enään käy kuin 3 sekunttia ja sitten sammuu.

                        Syy mitä he sanovat auton sammumiselle on se, että reilipaineet tippuvat 400bar:sta nollaa 3 sekunnin jälkeen. Koko polttoainejärjestelmä on käyty läpi ja puhuivat siitä, että korkeapainepumpun solenoidi tai itse pumppu on rikki.

                        En tiedä mitä tässä enään uskoa. Auto kävi "normaalisti" ennen pajalle vientiä, mutta ei enään. Koko keula on siitä purettu, joten tuntuu siltä, että siellä oli jotain mitä jäi kytkemättä ja sen takia ei käy enään.

                        Onko jollain ollut vastaavaa?
                        Nykyinen - F11 M550D `13

                        Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

                        Projektina - 66" Dart

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          #13
                          Originally posted by Smokend View Post
                          vein auton pajalle noin 4 viikkoa sitten ja siellä oli tarkoitus vaihtaa suutin sekä moniurahihnapyörä, koska oli revennyt irti vulkanoinninsta.

                          Kaverit vaihtelivat osat ja soittivat, että ei muuten enään käy kuin 3 sekunttia ja sitten sammuu.

                          Syy mitä he sanovat auton sammumiselle on se, että reilipaineet tippuvat 400bar:sta nollaa 3 sekunnin jälkeen. Koko polttoainejärjestelmä on käyty läpi ja puhuivat siitä, että korkeapainepumpun solenoidi tai itse pumppu on rikki.

                          En tiedä mitä tässä enään uskoa. Auto kävi "normaalisti" ennen pajalle vientiä, mutta ei enään. Koko keula on siitä purettu, joten tuntuu siltä, että siellä oli jotain mitä jäi kytkemättä ja sen takia ei käy enään.

                          Onko jollain ollut vastaavaa?
                          Eikö niitä puristuksia vieläkään ole mitattu?
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • Smokend
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2005
                            • 172

                            #14
                            Taas lisää aiheesta. Auto ei tosiaan lähde käymään. Kyselin, että mittasivatko kaverit sitä puristuspainetta kuten pyysin, mutta ei ollut sitten mitattu, vaikka antoivat ensin ymmärtää. Adabteri kuulemma puuttui ja sitä tehtiin 3 viikkoa jossain... Älkää kysykö... 6 sylinterissä ei ole mitään paineita, mutta ei se silti selitä sitä miksi auto kävi ennen ja nyt ei vai onko yhden sylinterin puuttuminen sen verran iso asia, että ei toimi.

                            Moni kerkesi tosiaan veikkaamaan, että kyseessä voi olla reikä männässä, mutta en halunnut sitä uskoa. Nyt tarvitsee sitten korjata... Uusi kone vai uusi mäntä? kokonaista vahingonlaatua ei kuitenkaan saa selville ennen koneen avaamista ja ei kamalasti kiinnosta näille urvoille siitä mitään maksaa.

                            Kone on tehdasvakio, mutta en tiedä onko läppiä poistettu. Mikäli läppä on tämän aiheuttanut oliko tehdas korvannut näitä vai tilanne on voivoi tyylinen?
                            Nykyinen - F11 M550D `13

                            Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

                            Projektina - 66" Dart

                            Comment

                            • Boiga
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 1773
                              • Ylöjärvi

                              #15
                              Mulla olisi 230t km ajettu raaka kone. Pumppu on kiinni mutta apulaitteet puuttuu. 1700 pyynti jos kiinnostaa, ei välttämättä tartte alkaa ihan alusta nykyisen koneen kanssa tekemään.
                              Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎