Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d M-Sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smokend
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 172

    #16
    Originally posted by Boiga View Post
    Mulla olisi 230t km ajettu raaka kone. Pumppu on kiinni mutta apulaitteet puuttuu. 1700 pyynti jos kiinnostaa, ei välttämättä tartte alkaa ihan alusta nykyisen koneen kanssa tekemään.
    Koitan keskustella sen pajan kanssa ja kattelen mitä tehdään. Kyselen tarkempia tietoja mahdollisesti. Laitan sitten Yv
    Nykyinen - F11 M550D `13

    Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

    Projektina - 66" Dart

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      #17
      Mikä näistä koneista mäntiä syö? Suutinviat?
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • Jacques
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 573
        • pk

        #18
        Originally posted by fraatti View Post
        Mikä näistä koneista mäntiä syö? Suutinviat?
        Komppaan kysymystä ja lisäyksenä, ovatko olleet softattuja?
        G30 540i
        F32 435d

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

          #19
          tämähän yksilö oli vakio.

          Comment

          • janne30
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 2198
            • Vantaa

            #20
            Vieläkö jengi uskaltaa ajella näillä kattomatta onko imusarjanläpät poistettu

            Toivottavasti saat auton lopulta kuntoon, vaikuttaa onnettomalta pajalta
            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


            1 x F20
            3 x E30
            2 x E36
            5 x E46
            3 x E9X

            Comment

            • Smokend
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 172

              #21
              Päätin, että haen sen auton omaan talliin ja alan purkamaan sitä yläpäätä ja varmistamaan mitä sieltä on rikki. Hintaa tälle kokeilulle on jo tullut 1t€ ja itselläkin pysyy työkalut kädessä niin siksi puran sen itse. Jatko onkin sitten mietinnässä sen perusteella mitä eteen tulee. Joku halpa käyttis pitää jostain hommata.
              Nykyinen - F11 M550D `13

              Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

              Projektina - 66" Dart

              Comment

              • Magor
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 574
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Smokend View Post
                Päätin, että haen sen auton omaan talliin ja alan purkamaan sitä yläpäätä ja varmistamaan mitä sieltä on rikki. Hintaa tälle kokeilulle on jo tullut 1t€ ja itselläkin pysyy työkalut kädessä niin siksi puran sen itse. Jatko onkin sitten mietinnässä sen perusteella mitä eteen tulee. Joku halpa käyttis pitää jostain hommata.
                Ilmotteleppa mitä selviää koneesta kun saat purettua.
                Korjaamon toiminta kuulostaa kyllä onnettomalle.
                G31 540d xdrive
                E28 535iA ikiprojekti

                Comment

                • Torppa
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 291
                  • Vihti

                  #23
                  Originally posted by fraatti View Post
                  Mikä näistä koneista mäntiä syö? Suutinviat?
                  Ne juuri. Kannattaa olla tarkkana. Seurailla korjausarvoja, epätasaista käyntiä/tärähtelyä sekä ohivuotoja mittailla vuosittain.
                  ------------------------------------------------
                  Entiset:
                  E61 535D M-sport 11/-05
                  E61 535D M-sport 12/-04
                  E46 330D Touring 11/-03
                  E36 325i Coupe 8/-92
                  E30 318i Coupe -89

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4628
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by Torppa View Post
                    Ne juuri. Kannattaa olla tarkkana. Seurailla korjausarvoja, epätasaista käyntiä/tärähtelyä sekä ohivuotoja mittailla vuosittain.
                    Pietzo suuttimista ei enää kotikonstein vuotoja mittailla koska vastapaine paluupuolella on 10bar. Olettaisin että myös 535d:ssa on pietzot jos ne on e90 330d:ssäkin...
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • -BMW-
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 179
                      • Klaukkala

                      #25
                      Onko näitä suutinvikoja ollut myös LCI mallin piezoissa vai koskeeko vain solenoideja?
                      BMW 328 Ci -00

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4628
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by -BMW- View Post
                        Onko näitä suutinvikoja ollut myös LCI mallin piezoissa vai koskeeko vain solenoideja?
                        Taitavat pietzot vikaantua aivan samalla tavalla kuin solenoidi versiotkin. Yleisyydestä en osaa sanoa mitään.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • e46touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1327
                          • Tornio

                          #27
                          Originally posted by -BMW- View Post
                          Onko näitä suutinvikoja ollut myös LCI mallin piezoissa vai koskeeko vain solenoideja?
                          on suutin vikoja LCI mallissa ja PIEZO taitaa vielä olla herkempi vikaantumaan. Ilmeisesti polttoaineen seassa oleva vesi tuhoaa piezo elementin, kun noiden piezojen vikaantumiselle ei oikein mitään muuta selitystä vielä ole keksitty. Eli sieltä menee se itse piezo elementti rikki ja ei enää tottele ohjaus komentoa +/- ja sekoaa ohjauksessa josta seuraa yleensä koneen sammuminen hetki startin jälkeen. ts tyhjäkäyntiä ehkä jaksaa käydä ,mutta kun kosket kaasupolkimeen niin sammuu siihen paikkaan ja ei lähde käyntiin ennen kuin kone / piezo elementti on jäähtynyt.
                          __________________________________________________ ____________
                          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2717
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by e46touring View Post
                            on suutin vikoja LCI mallissa ja PIEZO taitaa vielä olla herkempi vikaantumaan. Ilmeisesti polttoaineen seassa oleva vesi tuhoaa piezo elementin, kun noiden piezojen vikaantumiselle ei oikein mitään muuta selitystä vielä ole keksitty.
                            Onko näiden piezosuuttimien ennakoiva huoltaminen perusteltua, ja millaisilla ajomäärillä huolto olisi ajankohtainen? Tiivisteiden uusintaa ja puhdistusta? Lähinnä ajatuksena jos huoltamisella voisi ylläpitää suuttimen toimintakykyä ja ehkäistä vikaantumisia, mikä voisi edelleen säästää isommilta remonteilta ja ennen kaikkea lisätä toimintavarmuutta.
                            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4628
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by JaniLap View Post
                              Onko näiden piezosuuttimien ennakoiva huoltaminen perusteltua, ja millaisilla ajomäärillä huolto olisi ajankohtainen? Tiivisteiden uusintaa ja puhdistusta? Lähinnä ajatuksena jos huoltamisella voisi ylläpitää suuttimen toimintakykyä ja ehkäistä vikaantumisia, mikä voisi edelleen säästää isommilta remonteilta ja ennen kaikkea lisätä toimintavarmuutta.
                              Noiden huolto on lähinnä valohoitoa(korkeintaan UA-kylpy). Siihen en osaa ottaa kantaa että onko suuttimien puhdistusaineista apua karstoittumisen estämiseen mutta tämä tarina sivuaa hiukan aihetta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?p=3938214
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • Smokend
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2005
                                • 172

                                #30
                                Dodii, Nyt on kone "kunnossa", mutta ei se mutkatonta ollut. 6 pytyn suutin oli tosiaan antautunut ja männässä oli reikä. Ostin sitten uuden koneen jolla oli ajettu 240tkm. Tämä asennettiin ja ihmeteltiin miksi kone ei starttaa. Joku karvakäsi oli laittanut jossain jonkun softan koneeseen, jolla oli poistettu kaikki hälyttimet.

                                Uusi iskemätön tehdas softa koneeseen ja alkoi mittaristossa valot vilkkumaan... KAIKKI oli tosin ennen tätä käyty läpi eli polttoainelinjat syötöistä lähtien.

                                Kallista paskaa oli ja nyt on vielä jäljellä 2 vikaa. Polttoainetankissa oli vuoto kummastakin korkista. Ihmettelin, että miksi haisee nafta ja nämä sain uudella tiiivisteellä korjattua, mutta vaikka tankki on täysi niin mittaristossa on vain 50% eli tankki puolillaan? Mistä voisi johtua?

                                Kaasuläppävika, eli jostain syystä moottorinvikavalo palaa. Tämä olisi kiva saada korjattua, mutta en ole vielä löytänyt ehjää halpaa läppää mistään. Ei oikein kiinnosta meinaan laittaa enäään ihan heti kamalasti rahaa kiinni tuohon.
                                Last edited by Smokend; 24-01-2018, 01:16.
                                Nykyinen - F11 M550D `13

                                Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

                                Projektina - 66" Dart

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎