Announcement

Collapse
No announcement yet.

Latausjännitteen vaihteluväli?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miroshima
    Bimmer Rookie
    • Jun 2017
    • 48
    • Palokka

    #16
    Mulla ilmottaa IBS vikaa

    004477 DDE: Intelligent battery sensor, communication

    Lautaus 14.2v ja siinä pysyy oli kymä tai lämmin tyhjäkäynti tai kierroksia.

    Comment

    • Samppale
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 140
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by Miroshima View Post
      Mulla ilmottaa IBS vikaa

      004477 DDE: Intelligent battery sensor, communication

      Lautaus 14.2v ja siinä pysyy oli kymä tai lämmin tyhjäkäynti tai kierroksia.
      Piuha irti?
      F20 118iA M-sport 2016


      EX E91 335d M-sport 07´
      EX e39 02' 530i touring

      Comment

      • ErkkiE
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 609
        • Espoon haja-asutus

        #18
        Noniin, nyt on uusi säädin kiinni. Ennen vaihtoa vanha rupesi oireilemaan myös nostamalla latausjännitettä tyhjäkäynnillä reilusti yli 15V (ibs irti siis). Nyt uusi säädin ja ibs kiinni ja vaihtelee jossain 14,3...14,8 V välillä. Nyt ei ainakaanyt tämän päivän koeajossa vajunut missään vaiheessa lataamattoman puolelle eikä myöskään karannut jännite ylös. Ohjausjohto laturilta irti latasi tasaista 14.3V, ibs irti en kokeillut. Seuraillaan mutta näyttäisi pääsyyllinen olleen lataussäädin (ja akku oli toki myös jo vanha).

        Ihmeellinen hetki, kun vikakoodit nollissa koko autossa.

        E

        Comment

        • Tatu S.
          BTCF Member
          • Jul 2013
          • 77
          • Lahti/Sastamala

          #19
          Itellä ongelmana että satunnaisesti auto heittää käynnistyksen yhteydessä varoitusvalojen sarjan näyttöön eikä vaihdetta saa silmään (herjaa transmission failurea, dynamic drive failurea, abs failurea ja tyhjää rengasta). Auton sammutus ja uudelleenkäynnistys ja kaikki varoitukset häviää. Kuitenkin tällä viikolla alkanut ilmetä seuraavaa: penkinlämmittimet eivät enää toimi missään (ei etulämmittimet eikä takapenkkien lämmittimet) eikä ilmastointi toimi kuin pienimmällä teholla. Piilovalikosta seurasin akun latausjännitettä ja kolmen päivän otannalla jännite koko ajan 14,2-14,4V (IBS-johto ollut irti puoli vuotta). Eilen laitoin IBS-johdon kiinni ja vein auton akun koodaukseen. Nyt latausjännite on jatkuvasti ollut noin 250km ajan 15,0-15,8V. Akussa on 12,58V jännite auto sammuksissa tunti sammuttamisen jälkeen mitattuna. Neuvoja tai tietoa kellään vikamahdollisuuksista?
          e60 530d M57N2, -05
          Ex:
          e36 320i M50B20, -92
          e36 320i M52B20, -93

          Comment

          • Tatu S.
            BTCF Member
            • Jul 2013
            • 77
            • Lahti/Sastamala

            #20
            Originally posted by Tatu S. View Post
            Itellä ongelmana että satunnaisesti auto heittää käynnistyksen yhteydessä varoitusvalojen sarjan näyttöön eikä vaihdetta saa silmään (herjaa transmission failurea, dynamic drive failurea, abs failurea ja tyhjää rengasta). Auton sammutus ja uudelleenkäynnistys ja kaikki varoitukset häviää. Kuitenkin tällä viikolla alkanut ilmetä seuraavaa: penkinlämmittimet eivät enää toimi missään (ei etulämmittimet eikä takapenkkien lämmittimet) eikä ilmastointi toimi kuin pienimmällä teholla. Piilovalikosta seurasin akun latausjännitettä ja kolmen päivän otannalla jännite koko ajan 14,2-14,4V (IBS-johto ollut irti puoli vuotta). Eilen laitoin IBS-johdon kiinni ja vein auton akun koodaukseen. Nyt latausjännite on jatkuvasti ollut noin 250km ajan 15,0-15,8V. Akussa on 12,58V jännite auto sammuksissa tunti sammuttamisen jälkeen mitattuna. Neuvoja tai tietoa kellään vikamahdollisuuksista?
            Edelleenkin apuja tarvitaan... Akku ollut 24h kiinni autossa seisonnassa sisällä tallissa ja jännite pysynyt samana 12,6V. Ostaisko uuden jännitteensäätimen laturiin? Kävi myös mielessä josko takaisinvetokampanja KLIK koskien päävirtakaapelin hapettumista olisi tämän auton kohdalta jäänyt väliin... Voiko hapettunut päävirtakaapeli tehdä aiemmin kuvailemiani oireita?
            e60 530d M57N2, -05
            Ex:
            e36 320i M50B20, -92
            e36 320i M52B20, -93

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by Tatu S. View Post
              Edelleenkin apuja tarvitaan... Akku ollut 24h kiinni autossa seisonnassa sisällä tallissa ja jännite pysynyt samana 12,6V. Ostaisko uuden jännitteensäätimen laturiin? Kävi myös mielessä josko takaisinvetokampanja KLIK koskien päävirtakaapelin hapettumista olisi tämän auton kohdalta jäänyt väliin... Voiko hapettunut päävirtakaapeli tehdä aiemmin kuvailemiani oireita?
              Jos sitä päävirtakaapelia ei ole tarkistettu, niin tarkista se ennenkuin auto palaa (näitä on tämän takia palaneena AVK:lla säännöllisesti).. Näitä on palanut melko paljon tuon takia. Tuo takaisinkutsu ei edes koske sitä autolla alla olevaa ongelmakohtaa. Ja kyllä se liitos voi aiheuttaa kaikenlaisia virtaongelmia autoon.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Tatu S.
                BTCF Member
                • Jul 2013
                • 77
                • Lahti/Sastamala

                #22
                Originally posted by HTK12 View Post
                Jos sitä päävirtakaapelia ei ole tarkistettu, niin tarkista se ennenkuin auto palaa (näitä on tämän takia palaneena AVK:lla säännöllisesti).. Näitä on palanut melko paljon tuon takia. Tuo takaisinkutsu ei edes koske sitä autolla alla olevaa ongelmakohtaa. Ja kyllä se liitos voi aiheuttaa kaikenlaisia virtaongelmia autoon.
                Ok, kiva herättely tähän väliin jos on faktaa tuo AVK:lla palaneena olevat... Onko se ongelmakohta siis se läpivienti auton pohjassa mikä ymmärtääkseni tulee jostain takapenkkien alta läpi? Pääseekö helposti itse tarkistamaan hallitunkin kanssa?
                e60 530d M57N2, -05
                Ex:
                e36 320i M50B20, -92
                e36 320i M52B20, -93

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Tatu S. View Post
                  Ok, kiva herättely tähän väliin jos on faktaa tuo AVK:lla palaneena olevat... Onko se ongelmakohta siis se läpivienti auton pohjassa mikä ymmärtääkseni tulee jostain takapenkkien alta läpi? Pääseekö helposti itse tarkistamaan hallitunkin kanssa?
                  Tuo on täyttä faktaa, jos sattuu seuraamaan AVK:ta, niin sieltä löytyy näitä usein. Tästä on topikki, jossa asiasta on keskusteltu: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=321405. Eli tarkista se läpivienti. Juuri se auton pohjassa oleva, jota BMW takaisinkutsu ei koske. Auto pukeille, niin onnistuu tarkistaminen. Hallitunkin varassa olevan auton alle ei pidä mennä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  Working...
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎