Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kenkkuileva lasiluukku/kytkin vai johtosarja E61 vm.2006

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trolli666
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 59

Kenkkuileva lasiluukku/kytkin vai johtosarja E61 vm.2006

Autoni 530D E61 ajettu 135tkm

Lasiluukku alkoi reilu kuukausi sitten oireilla, tai oikeastaan se oireilu oli ettei se enää suostunut aukeamaan lainkaan, "iso luukku" sen sijaan aukeaa ok, sillä oik. puoleiset johtosarjat on uusittu, vasemmanpuoleisia ei ole.

Ajattelin että jätän lasiluukun noteeraamatta kun ei sitä juuri muutenkaan tarvitse.

Viikon etelänreissun jälkeen auton käynnistys lentoparkista antoi "increased battery charge" -herjan ja samalla mittariston tiedot resetoituivat ja samalla lasiluukku avautui, enkä meinannut saada sitä millään kiinni, sain kuitenkin vänkäämisen jälkeen, mutta keskellä motaria meni prkl avautumaan ihan itsekseen ja teki toisenkin kerran kaupunkiajossa.

Nyt muutamalla käynnistyksellä on toiminut ihan ok ja jopa avautuu itse kytkimestä, joten viittaisiko tuo herja enemmän siihen mikrokytkimen kettuiluun kuin johtosarjan vikaan? Ja mietin mikä on "akun varauksen purkautumisen" -osuus asiassa, koska tuo tavallaan aktivoi lasiluukun avautumisen, kun oli ollut pitkän aikaa aivan "mykkänä". Itse akku on uusittu järeimpään mahdolliseen 2-3 vuotta sitten.

Kiitokset tiedoistanne arvon foorumilaiset
  • Art_Zi
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 170
    • Kemi

Mikrokytkin menny. Ei ole kallis eikä paha osa vaihtaa. Itellä melkeen samat oireet viime syksynä. Lasi aukeili itekseen ja sit käytin sitä nappia auki ni sieltä lens se jousi pois ja sen jälkeen herjas just tota battery chargea (meni joku oikosulkuun). Uus mikrokytkin paikalleen ja homma toimii!

-Art_Zi
    E61 525dA preLCI -2007
    VW Typ2 -1967
    Ex. E46 328ia touring

Comment

• levis69
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 186
      • Etelä-Savo

Originally posted by Trolli666 View Post
      Autoni 530D E61 ajettu 135tkm

Lasiluukku alkoi reilu kuukausi sitten oireilla, tai oikeastaan se oireilu oli ettei se enää suostunut aukeamaan lainkaan, "iso luukku" sen sijaan aukeaa ok, sillä oik. puoleiset johtosarjat on uusittu, vasemmanpuoleisia ei ole.

Ajattelin että jätän lasiluukun noteeraamatta kun ei sitä juuri muutenkaan tarvitse.

Viikon etelänreissun jälkeen auton käynnistys lentoparkista antoi "increased battery charge" -herjan ja samalla mittariston tiedot resetoituivat ja samalla lasiluukku avautui, enkä meinannut saada sitä millään kiinni, sain kuitenkin vänkäämisen jälkeen, mutta keskellä motaria meni prkl avautumaan ihan itsekseen ja teki toisenkin kerran kaupunkiajossa.

Nyt muutamalla käynnistyksellä on toiminut ihan ok ja jopa avautuu itse kytkimestä, joten viittaisiko tuo herja enemmän siihen mikrokytkimen kettuiluun kuin johtosarjan vikaan? Ja mietin mikä on "akun varauksen purkautumisen" -osuus asiassa, koska tuo tavallaan aktivoi lasiluukun avautumisen, kun oli ollut pitkän aikaa aivan "mykkänä". Itse akku on uusittu järeimpään mahdolliseen 2-3 vuotta sitten.

Kiitokset tiedoistanne arvon foorumilaiset

Jos lasi ei aukea mikrokytkimestä niin lasin yläreunasta lippa pois ja antennivahvistimeen menevän leveän mustan liittimen yläpuolella on pieni musta liitin,liitin auki (harmaa/ruskea ja ruskea ohut johto) ja hyppyjohdolla kokeilet yhdistää kouruun menevän puolen liittimen johdot yhteen. Jos lukko aukeaa niin mikrokytkimessä vika.

Tuo lasi on vaan paskamainen avata jos ei napista aukee.... Takaluukusta verhoilu pois ja takaa katsottuna lukon vasemmalla puolella on lukkosysteemissä pieni reikä josta saa pienellä meisselillä lukon mekaanisesti aukeamaan...
      Just itse jouduin avaamaan ko. lasin mekaanisesti,onneks mulla oli johto vika..
      Last edited by levis69; 27-07-2017, 12:04.
      E63 M6

"Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

ex:
      e21 323i
      e30 316
      e30 M3
      e34 524td
      e34 520i
      e39 530da
      e39 540i 6v.
      E61 535d

Comment

• ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

Jos löytyy ista tms niin silläkin saa näpättyä lasin auki, vaatii toki että sen johdot on kunnossa. Eilen viimeksi jouduin korjaamaan antennivahvistimen ja napin välisen johdon. Hapettunut johto poikki aivan siitä kotelon juuresta. Nätisti sitä kumia ajelin dremelillä pois, että nuo johdot sain näkösälle, tinasin pätkän jatkoa, porasin pienen reiän siihen vahvistin kotelon reunaan ja yhdistin ehjään liittimen johtoon. Sikamössöt päälle.
        Last edited by ptikkala; 27-07-2017, 12:50.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎