Announcement

Collapse
No announcement yet.

Surinaa auton takaosasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jade100
    Newbiemmer
    • Aug 2017
    • 9
    • Sipoo

    Surinaa auton takaosasta

    Autossa alkoi eilen vilkkumaan kaikki mahdolliset vikavaroitukset. Kun sammutin auton kuskin puolen takakulmasta kuului jonkun moottorin? surinaa...
    Tänään huomasimme että vararengaskotelo ja akkukotelo on täynnä vettä. Eli kaikki sähkölaitteet uivat vedessä. Paikat kuivattu ja panoramakaton poistoletkut puhdistettu.
    Testerillä onnistuttiin sitten laskemaan auton perä ihan alas eikä se enään siitä nouse... Kompurahan on auton takaa katsottuna oikealla puolella mutta mikä voi olla surina joka tuli vasemmalta puolelta?
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Jade100 View Post
    Autossa alkoi eilen vilkkumaan kaikki mahdolliset vikavaroitukset. Kun sammutin auton kuskin puolen takakulmasta kuului jonkun moottorin? surinaa...
    Tänään huomasimme että vararengaskotelo ja akkukotelo on täynnä vettä. Eli kaikki sähkölaitteet uivat vedessä. Paikat kuivattu ja panoramakaton poistoletkut puhdistettu.
    Testerillä onnistuttiin sitten laskemaan auton perä ihan alas eikä se enään siitä nouse... Kompurahan on auton takaa katsottuna oikealla puolella mutta mikä voi olla surina joka tuli vasemmalta puolelta?
    Todennäköisesti siellä hurisee audiovahvistimen tuuletin. Se pöhisee usein jonkin aikaa auton sammuttamisen jälkeen.

    - Antti -

    Comment

    • Jade100
      Newbiemmer
      • Aug 2017
      • 9
      • Sipoo

      #3
      Originally posted by Anzafin View Post
      Todennäköisesti siellä hurisee audiovahvistimen tuuletin. Se pöhisee usein jonkin aikaa auton sammuttamisen jälkeen.

      - Antti -
      Okei, kiitos

      Osaako joku vielä neuvoa miten jousiin saisi kotikonstein ilmaa niin vois bemun korjaamolle ajaa..? Nyt ei ainakaan voi autolla ajaa kun ottaa pyöränkaaret renkaisiin kiinni

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10031
        • KVLA

        #4
        Pieni vinkki seuraavaan mahdolliseen kyssäriin: Kerro aina autosi tarkka malli vuosi malleinneen. Helpompi availla vastauksia,jos tietää onko kyseessä bensa vai diisel,onko minkä kokoisella koneella,onko sedan vai farkku? Ja vuosimallista voi riippua useammat ns.tyyppiviat (pre LCI->LCI).

        Comment

        • Jade100
          Newbiemmer
          • Aug 2017
          • 9
          • Sipoo

          #5
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Pieni vinkki seuraavaan mahdolliseen kyssäriin: Kerro aina autosi tarkka malli vuosi malleinneen. Helpompi availla vastauksia,jos tietää onko kyseessä bensa vai diisel,onko minkä kokoisella koneella,onko sedan vai farkku? Ja vuosimallista voi riippua useammat ns.tyyppiviat (pre LCI->LCI).

          Kiitos vinkistä
          Kyseessä 530 disel M-sport -08 vuosimalli e61.
          Ostin auton 2 viikkoa sitten ja nyt seisoo tallissa ajokelvottomana

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by Jade100 View Post
            Kiitos vinkistä
            Kyseessä 530 disel M-sport -08 vuosimalli e61.
            Ostin auton 2 viikkoa sitten ja nyt seisoo tallissa ajokelvottomana
            Millä testerillä muutitte korkeutta? DIS?

            Comment

            • Jade100
              Newbiemmer
              • Aug 2017
              • 9
              • Sipoo

              #7
              Originally posted by Anzafin View Post
              Millä testerillä muutitte korkeutta? DIS?
              Olisikohan testerin nimi iCarScan

              Comment

              • Anzafin
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 3747
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Jade100 View Post
                Olisikohan testerin nimi iCarScan
                Ok. Sen toiminnasta en osaa sanoa mitään. Varminta olisi ehkä näin alkuun päästä testaamaan perän toiminta esim juurikin mainitsemallani DIS:llä. En siis tiedä mainitsemastasi testeristä mitään, mutta DIS:lläkin perän korkeutta säätäessä pitää osata ajatella mitat ja haluttu suunta (ylös vai alas) kohtalaisen kierosti, että jotain tapahtuu.

                - Antti -

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Perän säätö onnistuu DIS lisäksi INPA/ISTA:lla. Monet on jo DIS siirtyneet ISTA:an kun toimii nopeammin ja muutenkin mukavampi käyttää kun sitä ei tarvitse virtuaalikoneessa pyöritellä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎