Elikkäs, auto 139tkm ajettu e61 -06 160kw 530D
Autoon vaihdettu ruotsinmaalla n. 12tkm sitten 155tkm automaattiloota koska edellinen oli sitten sanonut sopimuksensa irti lopullisesti. (edellinen omistaja kertoi)
Auto toiminut tähänasti ok ei mitään moitteita, kävin hakemassa vähän softaa tuohon jonka jälkeen ajeltua seuraavat koodit tulleet koneeseen ihan parin tunnin sisällä, varmaan tuonut pieni väännön lisäys esille piilevät viat...?
5140 No CAN message from DME
5149 No CAN message from power module
4F95 Ratio monitoring, clutch B-E
4F83 Ratio monitoring, clutch C
Auton ainoa oire on 100 - 140 vauhdissa kun antaa reippaammin hanaa, niin auton downshiftatessa pykälä ei tunnu "nappaavan" vaan kierrokset nousee mutta vauhti ei. Samalla ruutuun tulee viesti Transmission Faultista ja menee linkutustilaan. Harvoin saattaa myös ilman downshiftiä tehdä samat oireet tuossa vauhdissa kiihdyttäessä rajummin.
Ilmoitus poistuu käynnistämällä auton uudelleen. Auto kestää täysin luistamatta esim 0-100 tallapohjassa kaasutukset ja vaihdot, mutta jokin tuossa 100+ vauhdilla tulee kun rauhallisesta ajosta yrittää painaa äkkiseltään kaasua.
Koodit nollasin ja ne tulivat uudelleen kun samallainen tilanne tapahtui motarilla. Taajama-ajossa ei uskoisi minkään olevan vikana.
Mitä helvettiä tässä nyt pitäisi tehdä?
Sain neuvon laatikon öljyjenvaihtoon ja kitkalisän sekaan heittämiseen olisiko tässä järkeä?
Lootassahan ei siis varmasti olekkaan alkuperäisöljyt jos on vaihdettu romutukusta kerta tähän kaaraan eli niitäkään ei auta ehkä sääliä.
alkaa omat autot kokemuksen perusteella pudota tähän kastiin
15% ajonautintoa 30% harrastusta 5%masennusta 50%vitutusta
Autoon vaihdettu ruotsinmaalla n. 12tkm sitten 155tkm automaattiloota koska edellinen oli sitten sanonut sopimuksensa irti lopullisesti. (edellinen omistaja kertoi)
Auto toiminut tähänasti ok ei mitään moitteita, kävin hakemassa vähän softaa tuohon jonka jälkeen ajeltua seuraavat koodit tulleet koneeseen ihan parin tunnin sisällä, varmaan tuonut pieni väännön lisäys esille piilevät viat...?
5140 No CAN message from DME
5149 No CAN message from power module
4F95 Ratio monitoring, clutch B-E
4F83 Ratio monitoring, clutch C
Auton ainoa oire on 100 - 140 vauhdissa kun antaa reippaammin hanaa, niin auton downshiftatessa pykälä ei tunnu "nappaavan" vaan kierrokset nousee mutta vauhti ei. Samalla ruutuun tulee viesti Transmission Faultista ja menee linkutustilaan. Harvoin saattaa myös ilman downshiftiä tehdä samat oireet tuossa vauhdissa kiihdyttäessä rajummin.
Ilmoitus poistuu käynnistämällä auton uudelleen. Auto kestää täysin luistamatta esim 0-100 tallapohjassa kaasutukset ja vaihdot, mutta jokin tuossa 100+ vauhdilla tulee kun rauhallisesta ajosta yrittää painaa äkkiseltään kaasua.
Koodit nollasin ja ne tulivat uudelleen kun samallainen tilanne tapahtui motarilla. Taajama-ajossa ei uskoisi minkään olevan vikana.
Mitä helvettiä tässä nyt pitäisi tehdä?
Sain neuvon laatikon öljyjenvaihtoon ja kitkalisän sekaan heittämiseen olisiko tässä järkeä?
Lootassahan ei siis varmasti olekkaan alkuperäisöljyt jos on vaihdettu romutukusta kerta tähän kaaraan eli niitäkään ei auta ehkä sääliä.
alkaa omat autot kokemuksen perusteella pudota tähän kastiin
15% ajonautintoa 30% harrastusta 5%masennusta 50%vitutusta
Comment