Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 535D rattipävitys m5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teemu.k
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 493
    • raahe

    e60 535D rattipävitys m5

    Tuli ostettua M5 ratti ja olisi tarkoitus laittaa se 535d malliin.
    Onko kukaan suomenmaalla laittanut rattiläpysköjä toimimaan?
    Onko slip ringissä vapaita paikkoja vai joutuuko hommaamaan M5 mallin slip ringin?
    Entäs sitten vaihdekepiltä tulevat piuhat? Onko muuta kuin haaroittaa johdot ratille?:think
  • Hjördis
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 174
    • Kirkkonummi

    #2
    Pre-LCIhen olen laittanut. Yleensä vaatii slip-ringin päivitystä kun vapaita pinnejä harvemmin löytyy. M5 läpyskät saa toimimaan suoraan pre-LCIssä kun kyse on vain piirin sulkemisesta, LCIssa voi vaatia muitakin muutoksia.

    Comment

    • teemu.k
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 493
      • raahe

      #3
      Originally posted by Hjördis View Post
      Pre-LCIhen olen laittanut. Yleensä vaatii slip-ringin päivitystä kun vapaita pinnejä harvemmin löytyy. M5 läpyskät saa toimimaan suoraan pre-LCIssä kun kyse on vain piirin sulkemisesta, LCIssa voi vaatia muitakin muutoksia.
      Näyttää olevan että kaikissa on sama slip ring jos nyt oikein osasin katsoa. Eli siellä pitäisi olla ratinlämmitykselle 2 pinniä vapaana. Täytyy käyttää airbag pois nii sillähän se selviää

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Originally posted by teemu.k View Post
        Näyttää olevan että kaikissa on sama slip ring jos nyt oikein osasin katsoa. Eli siellä pitäisi olla ratinlämmitykselle 2 pinniä vapaana. Täytyy käyttää airbag pois nii sillähän se selviää
        Esim. tässä osaluetteloon ei kannata luottaa. Varaosana tarjolla vain yhtä osaa, jossa huomioitu kaikki optiot. Tehtaalta lähteneissä osissa tilanne voi olla aivan toisin.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • teemu.k
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 493
          • raahe

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Esim. tässä osaluetteloon ei kannata luottaa. Varaosana tarjolla vain yhtä osaa, jossa huomioitu kaikki optiot. Tehtaalta lähteneissä osissa tilanne voi olla aivan toisin.
          Aivan eipä tullut mieleenkään semmoinen seikka. täytyy katsoa löytyskö sieltä ne pinnit valmiina.

          Comment

          • Hjördis
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 174
            • Kirkkonummi

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Esim. tässä osaluetteloon ei kannata luottaa. Varaosana tarjolla vain yhtä osaa, jossa huomioitu kaikki optiot. Tehtaalta lähteneissä osissa tilanne voi olla aivan toisin.
            Juurikin näin omassa tapauksessa, ei löytynyt pinnejä alkuperäisessä mutta varaosana nykyään tarjoilla vain "kaikki pinnit" versio.

            Jos halua hieman hifistellä kuten itse tein, niin hankkii MotiveModsin add-on piirin: https://www.youtube.com/watch?v=MZcBJta-14Y
            Piirin avulla pystyy liikkeellelähdön jälkeen hoitamaan ajomoodien (D, DS, M) vaihtotkin pelkillä läpillä, ei tarvi keppiin koskea. Pelkästä piiristä maksoin n. 100 dollaria pari vuotta sitten.

            Comment

            • teemu.k
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 493
              • raahe

              #7
              Originally posted by Hjördis View Post
              Juurikin näin omassa tapauksessa, ei löytynyt pinnejä alkuperäisessä mutta varaosana nykyään tarjoilla vain "kaikki pinnit" versio.

              Jos halua hieman hifistellä kuten itse tein, niin hankkii MotiveModsin add-on piirin: https://www.youtube.com/watch?v=MZcBJta-14Y
              Piirin avulla pystyy liikkeellelähdön jälkeen hoitamaan ajomoodien (D, DS, M) vaihtotkin pelkillä läpillä, ei tarvi keppiin koskea. Pelkästä piiristä maksoin n. 100 dollaria pari vuotta sitten.
              Tuohan ois kyllä viimesenpäälle kätevä systeemi

              Comment

              • teemu.k
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 493
                • raahe

                #8
                Eipä ollu mullakaan niitä ylimääräisiä pinnejä. Pitää laittaa slip ring tilaukseen. Pitihän tuo ratti laittaa jo paikoilleen niin saa fiilistellä
                Last edited by teemu.k; 05-07-2018, 10:58.

                Comment

                • teemu.k
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 493
                  • raahe

                  #9
                  Nyt ois läpät toiminnassa. Vaihdoin uuden slip ringin. Eipä tämäkään ihan niin helposti mennyt mitä ajattelin.
                  Mittasin johtoja slip ringin takaa ja en löytänyt kuin yhden kontaktin joka meni suoraan maajohtoon. Tämä johtuu siitä että slip ring tulee piirilevyyn kiinni ja siinä on ne pinnit sitte johtosajalle. Ratkaisin ongelman juottamalla johdot suoraan slip ringiin. En tiedä olisiko saanut jollain muulla tavalla toimimaan mutta nyt ainakin toimii itse rattiin ei tarvinnut tehdä mitään muutoksia.
                  video https://youtu.be/nDbWc9R6pjk
                  Last edited by teemu.k; 05-07-2018, 10:58.

                  Comment

                  • Hjördis
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 174
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    Originally posted by teemu.k View Post
                    Nyt ois läpät toiminnassa. Vaihdoin uuden slip ringin. Eipä tämäkään ihan niin helposti mennyt mitä ajattelin.
                    Mittasin johtoja slip ringin takaa ja en löytänyt kuin yhden kontaktin joka meni suoraan maajohtoon. Tämä johtuu siitä että slip ring tulee piirilevyyn kiinni ja siinä on ne pinnit sitte johtosajalle. Ratkaisin ongelman juottamalla johdot suoraan slip ringiin. En tiedä olisiko saanut jollain muulla tavalla toimimaan mutta nyt ainakin toimii itse rattiin ei tarvinnut tehdä mitään muutoksia.
                    video https://youtu.be/nDbWc9R6pjk
                    Juuri noinhan joutuu tekemään. Slipringin takaa heti johdot ulos ja vaihdekepille.

                    Comment

                    • teemu.k
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 493
                      • raahe

                      #11
                      Originally posted by Hjördis View Post
                      Juuri noinhan joutuu tekemään. Slipringin takaa heti johdot ulos ja vaihdekepille.
                      Olin siinä luulossa että johtosarjassa olisi vapaita paikkoja niille kahdelle pinnille mitkä tulivat nyt käyttöön uudessa slip ringistä ja että se olisi suora yhteys.

                      Comment

                      • vekkuli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1330
                        • Liminka

                        #12
                        Originally posted by teemu.k View Post
                        Olin siinä luulossa että johtosarjassa olisi vapaita paikkoja niille kahdelle pinnille mitkä tulivat nyt käyttöön uudessa slip ringistä ja että se olisi suora yhteys.
                        Ne pinnit on tarkoitettu alunperin ratinlämmitykselle.
                        E93 ///M3
                        E60 530dA aka M5
                        F11 525dA Xdrive
                        Tesla model 3 LR MY22

                        Comment

                        • teemu.k
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 493
                          • raahe

                          #13
                          Originally posted by vekkuli View Post
                          Ne pinnit on tarkoitettu alunperin ratinlämmitykselle.
                          Jep näin se taitaa olla.

                          Comment

                          • Hjördis
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 174
                            • Kirkkonummi

                            #14
                            Originally posted by teemu.k View Post
                            Olin siinä luulossa että johtosarjassa olisi vapaita paikkoja niille kahdelle pinnille mitkä tulivat nyt käyttöön uudessa slip ringistä ja että se olisi suora yhteys.
                            M5:tosessa läpysköjen komennot prosessoidaan siinä heti slipringin jälkeisessä SZL moduulissa ja jatkaa matkansa väylässä, eli johtosarjassa komentoihin ei enää helposti pääse käsiksi.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎